۱ تیر ۱۳۹۵ ۰۴:۴۹
پیمان-نصیری---دونده-۲۰-ساله-آمریکایی-رقیب-من-برای-کسب-دوباره-طلای-پارالمپیک-است
ملی پوش دو و میدانی ایران که در رقابت های دوی ۱۵۰۰ متر پارالمپیک لندن موفق به کسب مدال طلا شد، تاکید دارد که برای تصاحب دوباره این مدال در پارالمپیک ریو باید رقابت نزدیکی با یک دونده آمریکایی داشته باشد که ۱۷ سال از وی کوچکتر است.

ملی پوش دو و میدانی ایران که در رقابت های دوی ۱۵۰۰ متر پارالمپیک لندن موفق به کسب مدال طلا شد، تاکید دارد که برای تصاحب دوباره این مدال در پارالمپیک ریو باید رقابت نزدیکی با یک دونده آمریکایی داشته باشد که ۱۷ سال از وی کوچکتر است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، بر اساس اعلام انجمن دو و میدانی معلولان، پیمان نصیری دونده ۱۵۰۰ متر ایران که در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ قطر با رکورد ۵۶ ثانیه صاحب ورودی بازی‌های پارالمپیک ریو شد باید در رکوردگیری شرکت کند تا حضور وی در این دوره بازیها و در قالب تیم ملی دو و میدانی معلولان ایران قطعی شود. از این رو نصیری که در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی غیبت داشت به دنبال رایزنی های انجام شده با فدراسیون دو و میدانی و همچنین با هماهنگی مسئولان انجمن مربوطه، در تورنمنت بین المللی کازانف قزاقستان شرکت می‌کند.

طبق هماهنگی انجام شده رکورد ثبت شده نصیری در این تورنمنت که طی روزهای ۵ و ۶ تیر ماه برگزار می شود برای انجمن دو و میدانی معلولان ملاک عمل و تصمیم گیری خواهد بود. برای شرکت در این تورنمنت پیمان نصیری طی روزهای آینده همراه با تیم اعزامی فدراسیون دو و میدانی عازم قزاقستان می شود این در حالی است که بیشتر از این تورنمنت و عملکردش در آن به فکر بازیهای پارالمپیک است تا بتواند طلای پارالمپیک لندن خود را در ریو تکرار کند.

پیمان نصیری در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در این رابطه اظهار داشت: من در مسابقات جهانی با رکورد ۵۶ ثانیه صاحب سهمیه شدم در حالی که حداقل رکورد مورد نظر انجمن برای مسابقات انتخابی تیم ملی ۵۸ ثانیه بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم به جای این رقابت ها در تورنمنتی شرکت کنم که به واسطه داشتن سطح بالاتر بتواند به آماده سازی ام کمک کند و در عین حال رکوردم در آن ملاک عمل قرار بگیرد به همین دلیل با هماهنگی های صورت گرفته تصمیم گرفته شد در تورنمنت قزاقستان حاضر شوم.

 

 


وی تصریح کرد: اینکه در قزاقستان چه نتیجه ای بگیرم بعد از برگزاری مسابقات مشخص می شود اما آنچه مسلم است این روزها فقط حواسم و تمرکزم معطوف به تمرین است و اینکه بتوانم در این تورنمنت حضورم در پارالمپیک را از نظر انجمن قطعی کنم و بعد از آن پیگیر اهدافم برای ریو باشم.

این دو و میدانی کار ملی پوش با تاکید بر اینکه برای تکرار مدال طلای پارالمپیک لندن کار سختی پیش رو دارد، خاطرنشان کرد: درست است که با یک تجربه از میادین پارالمپیک در بازی های ریو حاضر خواهم شد اما نسبت به دوره پیش کار سخت تری خواهم داشت. در این دوره بازیها یک رقیب آمریکایی دارم که همین چند وقت پیش رکورد دوی ۱۵۰۰ متر را به نام خود ثبت کرد.

نصیری تاکید کرد: این دو و میدانی کار آمریکایی ۱۷ سال از من کوچکتر است و فقط ۲۰ سال دارد اما اصلی ترین رقیب من است که باید با او رقابت نزدیک داشته باشم. البته  اطمینان دارم در صورت پیگیری منظم تمریناتم باز هم مدال طلا را به دست خواهم آورد.

دو و میدانی کار پارالمپیکی ایران در مورد اینکه بعد از تورنمنت قزاقستان تمریناتش را چگونه پیگیری خواهد کرد، گفت: اعضای تیم ملی دو و میدانی معلولان در ماده های پرتابی فعالیت دارند و با هم در اردوی متمرکز تمرین می کنند اما من دونده نیمه استقامت هستم و نمی توانم همراه با آنها در اردوی رشت حاضر شوم چون فایده زیادی برای من ندارد. من باید جایی تمرین کنم که ارتفاعش از سطح دریا بالاتر باشد تا در ریو به مشکل نخورم در حالی که در رشت ارتفاع همسطح دریاست به همین دلیل بعد از مسابقات قزاقستان زیر نظر مربی شخصی خودم آقای مرادی تمریناتم را در شهرکرد پیگیری خواهم کرد اما در هماهنگی کامل با انجمن و برنامه های آن خواهم بود.

کد خبر : ۱,۴۶۶
اشتراک در