۳۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۴۷
تشریح-ملاک-های-تمرینی-تیم-ملی-فوتبال-پنج-نفره-توسط-سرمربی-تیم-ملی
سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره ملاک های مورد نظر برای اجرا در برنامه های تمرینی این تیم طی دو سه ماه آینده و تا پیش از اعزام به بازی های پارالمپیک ریو را تشریح کرد و گفت: طی این مدت باید آمادگی جسمانی و تاکتیک دفاعی تیم تقویت شده و روح جنگندگی و تمرکز بازیکنان هم بالاتر برود.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره ملاک های مورد نظر برای اجرا در برنامه های تمرینی این تیم طی دو سه ماه آینده و تا پیش از اعزام به بازیهای پارالمپیک ریو را تشریح کرد و گفت: طی این مدت باید آمادگی جسمانی و تاکتیک دفاعی تیم تقویت شده و روح جنگندگی و تمرکز بازیکنان هم بالاتر برود.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیم ملی فوتبال ۵ نفره که در تورنمنت بین المللی برزیل و در میان ۷ تیم دیگر شرکت کننده در این مسابقات به عنوان نایب قهرمانی دست یافت، پس از بازگشت از برزیل و چند روز استراحت دور جدید تمریناتش را برای حضور در بازی های پارالمپیک از سر گرفت. این مرحله از تمرینات که هشتمین اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره به حساب می آید، چهارشنبه هفته گذشته با حضور ۱۳ بازیکن آغاز شد و تا دوم تیرماه ادامه خواهد داشت.

«در این مرحله از اردو روند تمرینات بازیکنان بر اساس تورنمنت برزیل و نتایجی که در آن به دست آمد چگونه دنبال شد و آیا در برنامه کلی تغییری اعمال شده است؟»  این پرسش کلی بود که جواد فلفلی به آن پاسخ داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال ۵ نفره با تاکید بر اینکه تورنمنت برزیل به واسطه حضور تیم های پارالمپیکی دستاورد خوبی برای ایران داشت، اظهار داشت: در این رقابت ها به شناخت خوبی از حریفان رسیدیم. به خصوص تیم هایی مثل مراکش و مکزیک که هیچ شناختی از آنها نداشتیم را مورد ارزیابی قرار دادیم. دیدار با تیم های بزرگی مثل برزیل و آرژانتین و تنه به تنه شدن با بازیکنان آنها برای ملی پوشان تجربه گرانقیمتی بود  به ویژه برای آن دسته از بازیکنان که کمتر در دیدارهای بزرگ شرکت داشتند.

وی با بیان اینکه در جریان این مسابقات به اهدافی که برای دروازه بانان داشتیم تا حدی دست پیدا کردیم، گفت: از نظر نتیجه و آنچه در رقابت با حریفان برایمان رقم خورد به نسبت راضی هستیم اما قدر مسلم  در جریان این دیدارها به لحاظ برنامه تمرینی به نتایجی رسیدم که باید آنها را در این اردو و اردوهای بعد ملاک عمل قرار دهم تا برای پارالمپیک ریو تیمی آماده تر داشته باشیم.

فلفلی تاکید کرد: باید آمادگی جسمانی بازیکنان را بیشتر تقویت کنیم. از نظر مسائل روحی و روانی هم باید توجه بیشتری به ملی پوشان داشته باشیم به گونه ای که تمرکز آنها بالاتر برود و انگیزه بیشتری برای رویارویی با حریفان به خصوص در دیدارهای حساس داشته باشیم.

این مربی با بیان اینکه با توجه به نتایج به دست آمده در تورنمنت برزیل باید تاکتیک دفاعی تیم نیز تقویت شود، ادامه داد: باید روح جنگندگی در میان بازیکنان و در حین تمرین و مسابقه دمیده شود. رقیبان ما از نظر فیزیک بدنی وضعیت بهتری دارند و به این مساله هم باید توجه شود.

وی تاکید کرد: از همین اردو که در جریان است برنامه های مورد نظر را در تمرینات لحاظ کردیم تا طی مدت زمان باقیمانده تا پارالمپیک ریو بهتر و بیشتر بتوانیم به نتایج مورد نظر دست یابیم.

 

 


سرمربی تیم ملی فوتبال ۵ نفره در پایان گفت: به معنای واقعی در پارالمپیک ریو کارمان سخت است. در تورنمنت برزیل به غیر از دو تیم روسیه و ترکیه دیگر تیم های پارالمپیکی حضور داشتند و به نوعی با سطح مسابقات فوتبال ۵ نفره پارالمپیک آشنا شدیم. به این موضوع هم توجه داریم که در این بازی ها گروه ما به مراتب از گروه مقابل سخت تر است. تیمی مثل مراکش که فیزیکی و قدرتی است حریف سختی برای ما در مرحله مقدماتی است اما با همه اینها به کسب نتیجه امیدواریم.

بر پایه این گزارش، تیم ملی فوتبال پنج نفره در بازی های پارالمپیک ریو و در گروه اول این بازی ها با تیم های برزیل، مراکش و ترکیه دیدار خواهد کرد. این تیم که در پارالمپیک لندن هم حضور داشت شهریورماه سال گذشته از حضور در مسابقات آسیایی ژاپن به ورودیه ریو دست یافت.

کد خبر : ۱,۴۶۲
اشتراک در