۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ۱۲:۵۳
مسابقات-تیر-و-کمان-جهانی-چک-و-انتخابی-پارالمپیک---سمیه-عباسپور-صاحب-سهمیه-پارالمپیک-شد
سمیه عباسپور در جریان مسابقات تیر و کمان جهانی ۲۰۱۶ جمهوری چک با کسب عنوان سوم رقابت های کامپوند بانوان در بخش کسب سهمیه، صاحب سهمیه پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شد.

سمیه عباسپور در جریان مسابقات تیر و کمان جهانی ۲۰۱۶ جمهوری چک با کسب عنوان سوم رقابت های کامپوند بانوان در بخش کسب سهمیه، صاحب سهمیه پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، مراسم افتتاحیه مسابقات تیر و کمان جهانی جمهوری چک به عنوان آخرین مرحله از رقابت های توزیع سهمیه بازی های پارالمپیک ریو دوشنبه برگزار شد و به دنبال آن ۲۵۳ ورزشکار شرکت کننده از ۴۸ کشور جهان، از روز گذشته رقابت های خود در دو بخش مردان و زنان را آغاز کردند.

در چارچوب این مسابقات، نمایندگان ایران روز گذشته در بخش ریکرو و کامپوند مردان و زنان، رقابت های خود را برگزار کردند. امروز نیز این مسابقات در مرحله حذفی کسب سهمیه پیگیری شد و طی آن سمیه عباسپور رقابت های خود را در بخش کامپوند و برای کسب سهمیه پارالمپیک دنبال کرد.

عباسپور که در روز نخست و در بخش مسابقات مقدماتی کسب سهمیه به عنوان دوم دست یافته بود، امروز در مرحله حذفی این بخش از مسابقات ابتدا مقابل نماینده تایلند در مرحله یک هشتم به برتری ۱۳۲ بر ۱۰۲ دست یافت سپس در مرحله یک چهارم و در مبارزه با حریفی از سنگاپور صاحب برتری ۱۴۰ بر ۱۳۴ شد.

عباسپور با کسب این دو پیروزی به جمع چهار کماندار برتر این رقابت ها در بخش کامپوند کسب سهمیه راه یافت تا از شانس بالایی برای به دست آوردن یکی از سه سهمیه پارالمپیکی برخوردار شود.

در ادامه عباسپور در مرحله نیمه نهایی و در رقابت برای فینالسیت شدن مقابل حریف اوکراینی متحمل شکست شد و از صعود به فینال بازماند اما وی در مرحله رده بندی برابر نماینده آمریکا با نتیجه ١٣٣ بر ١٣٢پیروزشد. با کسب این پیروزی و دستیابی به مدال برنز عباسپور صاحب سهمیه پارالمپیک ریو در تیر وکمان شد.

سمیه عباسپور که روز گذشته در مرحله مقدماتی بخش جهانی مسابقات چک به عنوان سوم دست یافته بود پنجشنبه دیدارهای حذفی خود در این بخش را برگزار می کند.




بر پایه این گزارش، سهمیه سمیه عباسپور هفتمین سهمیه تیر و کمان معلولان ایران برای پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک به حساب می آید. تیر و کمان معلولان ایران شهریورماه سال گذشته و از حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ آلمان توسط ابراهیم رنجبر، غلامرضا رحیمی (ریکرو مردان)، محدثه کهنسال (ریکرو بانوان)  و هادی ندری (کامپوند مردان) به چهار سهمیه برای پارالمپیک ریو دست یافت سپس به فاصله دو ماه بعد با قهرمانی زهرا نعمتی و مجید کاکوش در مسابقات قهرمانی آسیا که آبان ماه در تایلند برگزار شد، دو سهمیه دیگر پارالمپیک را هم از آن خود کرد.

کد خبر : ۱,۴۵۲
اشتراک در