۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۱۶
سرمربی-تیم-ملی-جودو---کسب-مدال-پارالمپیک-دور-از-دسترس-نیست
سرمربی تیم ملی جودو ضمن ابراز رضایت از وضعیت بدنی و روحی ملی پوشان پارالمپیکی این تیم تاکید کرد که آنها شانس کسب مدال در پارالمپیک ریو را دارند و این مهم دور از دسترس نیست.

محمدرضا حاج یوسف زاده در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد وضعیت سه جودوکار پارالمپیکی که از یکشنبه وارد نهمین مرحله اردوی آماده سازی شدند و برنامه ای که در این مرحله اردو باید پیگیری شود، اظهار داشت: روزی دو جلسه تمرین خواهیم داشت، صبح ها به تمرین تخصصی جودو و عصرها هم به تمرین بدنسازی اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: این اردو طی دو هفته پیگیری می شود و از هفته دوم برنامه آماده سازی متفاوت می شود. در واقع در هفته نخست این اردو مانند اردوهای گذشته آماده سازی عمومی خواهیم داشت اما از هفته دوم به آماده سازی ویژه روی می آوریم و آن را در دیگر اردوها هم دنبال خواهیم کرد.

سرمربی تیم ملی جودو در مورد اهدافی که در اردوی نهم این تیم مورد توجه قرار دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم تا ظرفیت های فیزیکی بازیکنان را ارتقا دهیم اما از این پس هر چه بیشتر پیش برویم، بیشتر هم به کار تخصصی می پردازیم.

حاج یوسف زاده در مورد شرایط کلی سه جودوکار پارالمپیکی کشورمان هم گفت: طی اردوهای گذشته روانشناس کنار جودوکاران بود و به نوعی با آنها زندگی کرد که نتایج خوبی هم به همراه داشت. آنچه من می بینم و به آن پی برده ام، احساس رضایت جودوکاران است از اینکه دیده می شوند و بر همین اساس سعی می کنند بدون کم‌ کاری تلاش خود را برای آماده تر شدن ادامه دهند.

وی در این رابطه ادامه داد: آنها از حداکثر پتانسیل و توانایی خود استفاده می کنند تا روز به روز بهتر شوند. با توجه به مدت زمان باقیمانده تا پارالمپیک ریو و اردوهایی که برای این مدت پیش بینی کرده ایم، قطعا آنها می توانند به بهترین آمادگی لازم دست یابند. طی این مدت زمان باقیمانده، جودو کاران به تناوب در یک اردوی دو هفته ای پرفشار شرکت می کنند سپس برای مدت یک هفته خارج از اردو تمرین سبک خواهند داشت.

«آیا تا پیش از اعزام به محل برگزاری بازی های پارالمپیک ریو، جودو کاران اعزام برون مرزی هم خواهند داشت؟»، حاج یوسف زاده در پاسخ به این پرسش گفت: البته قرار بود در تورنمنت بین المللی انگلیس شرکت کنیم و حتی کارهای لازم برای اعزام تیم هم انجام شده بود اما در نهایت ویزا زمانی صادر شد که وقتی به انگلیس می رسیدیم، مسابقات آغاز شده بود و به همین دلیل از این سفر امتناع کردیم.

وی افزود: اما این درخواست را داده ایم تا در فاصله ۴۵ روز مانده تا پارالمپیک ریو بتوانیم در کشوری مانند ارمنستان، تاجیکستان یا آذربایجان اردوی یک هفته ای داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی جودو در پایان در مورد شانس مدال آوری جودوکاران ایران در پارالمپیک ۲۰۱۶ گفت: به هر حال جودو جزو رشته های رکوردی به حساب نمی آید و مبارزه خوب خود ورزشکار تعیین کننده است. البته همیشه گروه و جدول خوب هم تاثیرگذار است اما به نظر من این موضوع در پارالمپیک معنایی ندارد. در کل باید بگویم جودوکاران مان شانس کسب مدال را دارند. من به عنوان سرمربی آنها را دور از سکوی پارالمپیک ریو نمی بینم.

کد خبر : ۱,۴۵۱
اشتراک در