۲۵ خرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۱۱
برپایی-اردو-در-آذربایجان،-روسیه-یا-اوکراین-در-برنامه-پارالمپیکی-دو-و-میدانی-کاران
به گفته رئیس انجمن دو و میدانی معلولان، رایزنی هایی انجام شده تا ترکیب تیم ملی این رشته پیش از اعزام به بازی های پارالمپیک ریو در یکی از کشورهای آذربایجان، روسیه یا اوکراین اردویی تدارکاتی داشته باشد.

علی اصغر هادی زاده در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری اینکه پیش از این، حضور در تورنمنت بین المللی آلمان در برنامه دو و میدانی کاران پارالمپیکی قرار داشت، گفت: این سفر با توجه به در نظر گرفتن برخی مسائل و از جمله مشکلات مالی و اعتباری لغو شد اما به دنبال آن هستیم تا اردوی برون مرزی ۱۵ - ۱۰ روزه ای را جایگزین این سفر کنیم.

وی تصریح کرد: در این رابطه مذاکراتی با برخی کشورها داشته ایم؛ با مسئولان مربوطه در کشور آذربایجان مذاکره کردیم، آنها خواستار اطلاعات تکمیلی از ما بودند که در اختیارشان گذاشتیم. همچنین رایزنی هایی با روسیه و اوکراین هم داشتیم که روند آنها به همین ترتیب طی شده است. در کل مسئولان مربوطه در این کشورها نسبت به مذاکرات انجام شده نگاه مثبت داشتند.

رئیس انجمن دو و میدانی معلاولان تاکید کرد: در مذاکرات صورت گرفته با این کشورها خواستار برگزاری اردو در مردادماه شده ایم چرا که تیرماه سهمیه های جدیدی در دو و میدانی معلولان برای پارالمپیک ریو توزیع خواهد شد و به طور حتم به ۱۹ سهمیه فعلی ما، سهمیه های جدیدی اضافه خواهد شد. بر همین اساس مردادماه را برای برپایی اردو پیشنهاد کردیم تا بتوانیم ترکیب کامل پارالمپیکی خود را به اردوی برون مرزی اعزام کنیم.

هادی زاده در پایان یادآور شد: تا به امروز و بر اساس ۱۹ سهمیه قطعی که دو و میدانی ایران برای پارالمپیک ریو به دست آورده است، ترکیب تیم ملی را با برگزاری مسابقات انتخابی در قالب رقابت های قهرمانی کشور مشخص کرده و اردوی آماده سازی را هم آغاز کردیم اما مصمم هستیم تا پیش از اعزام به ریو، یک مرحله اردوی برون مرزی داشته باشیم. در مذاکره انجام شده با سه کشور آذربایجان، روسیه یا اوکراین با مشکل خاصی مواجه نشدیم اما در نهایت فقط در یکی از این کشورها اردو خواهیم داشت.

کد خبر : ۱,۴۴۴
اشتراک در