۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۰۷:۰۵
کهتری---اجازه-نمی-دهیم-استرس-مدال-مسابقات-جهانی-چک-ملی-پوشان-را-از-اهداف-مورد-نظر-دور-کند
رئیس انجمن تیر و کمان معلولان و سرپرست تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی چک و انتخابی پارالمپیک با تاکید بر اینکه حضور در این رقابت ها چالشی جدی و بهترین تدارک برای تیمی است که طی یک سال گذشته اعزام برون مرزی نداشته، گفت: اجازه نمی دهیم استرس مدال آوری در چک، تیم ایران را از این هدف و همچنین کسب هفتمین سهمیه که دیگر اولویت مان است، دور کند.
رئیس انجمن تیر و کمان معلولان و سرپرست تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی چک و انتخابی پارالمپیک با تاکید بر اینکه حضور در این رقابت ها چالشی جدی و بهترین تدارک برای تیمی است که طی یک سال گذشته اعزام برون مرزی نداشته، گفت: اجازه نمی دهیم استرس مدال آوری در چک، تیم ایران را از این هدف و همچنین کسب هفتمین سهمیه که دیگر اولویت مان است، دور کند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، مسابقات تیر و کمان جهانی جمهوری چک به عنوان آخرین مرحله از رقابت های گزینشی پارالمپیک ریو در این رشته امروز (دوشنبه) با برگزاری مراسم افتتاحیه در «نووه مستو» آغاز می شود تا فردا ورزشکاران شرکت کننده رقابت های مقدماتی خود در تمام گروه ها را برگزار کنند.

تیر و کمان معلولان ایران شهریورماه سال گذشته و از حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ آلمان توسط ابراهیم رنجبر، غلامرضا رحیمی (ریکرو مردان)، محدثه کهنسال (ریکرو بانوان)  و هادی ندری (کامپوند مردان) به چهار سهمیه برای پارالمپیک ریو دست یافت سپس به فاصله دو ماه بعد با قهرمانی زهرا نعمتی و مجید کاکوش در مسابقات قهرمانی آسیا که آبان ماه در تایلند برگزار شد، دو سهمیه دیگر پارالمپیک را هم از آن خود کرد.

این رشته اما امیدوار است از شرکت در رقابت های جهانی چک صاحب یک سهمیه دیگر هم برای بازیهای پارالمپیک ریو شود اگرچه تیم اعزامی به این رقابت ها، علاوه بر این اولویت های دیگری را هم از حضور در این رقابت ها در دستور کار دارد.

مجید کهتری، رئیس انجمن تیر و کمان معلولان که به عنوان سرپرست، تیم اعزامی به مسابقات جهانی چک را همراهی کرده است، طی گفتگویی با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد مجموعه اهداف مورد نظر از این رقابت ها و همچنین وضعیت کلی ملی پوشان توضیح داد.

وی در آغاز اظهارداشت: مسابقات جهانی چک و انتخابی پارالمپیک در شهر نووه ستو برگزار می شود؛ کمانداران ایران پیش از این سه - چهار بار در این شهر رقابت داشته اند و از این حیث از شناخت لازم برخوردار هستند.

کهتری با یادآوری اینکه طی سال گذشته تیر و کمان معولان ایران صاحب ۶ سهمیه پارالمپیک شد، ادامه داد: در کل از مجموع چهار کلاس در سه کلاس سهمیه گرفته ایم و امید زیادی داریم در جریان مسابقات چک و در بخش کامپوند بانوان سهمیه جدیدی بگیریم. البته در صورتیکه خانم زهرا حسینی هم در کلاس W۱ بتواند اخذ کلاس کند، شانس کسب سهمیه در این بخش را هم داریم.

سرپرست تیم ملی تیر و کمان اعزامی به مسابقات جهانی چک در ادامه با یادآوری اینکه این تیم طی یک سال گذشته هیچ اعزام برون مرزی نداشت، خاطرنشان کرد: طی یکی دو ماه گذشته ملی پوشان در رقابت هایی که زیر نظر فدراسیون تیر و کمان برگزار شد، شرکت کردند و توانستند نتایج خوبی را هم بگیرند طوریکه در میان ۱۰۰ شرکت کننده به عنوان های اولی، سومی و چهارمی دست یابند. سپس انجمن هم رقابت هایی را طراحی و آن را با حضور ورزشکاران تهران برگزار کرد که ملی پوشان مان با حضور در آن رکوردهای خود را ارتقا دادند.

رئیس انجمن تیر و کمان معلولان همچنین در مورد اهداف اصلی از حضور تیم ملی در مسابقات جهانی چک توضیح داد و گفت: همانطور که گفتم ملی پوشان طی ماه های گذشته هیچ اعزامی برون مرزی نداشتند بنابراین حضور در این رقابت ها بهترین تدارکات برای آنها به حساب می آید. ملی پوشان از حضور در مسابقات جهانی چک با یک چالش جدی مواجه می شوند که طی آن اعضای کادر فنی می توانند ایرادهای کار آنها را بهتر شناخته و برای برطرف کردن آنها برنامه ریزی کنند.

کهتری افزود: علاوه بر اینکه به مسابقات جهانی چک به عنوان یک میدان تدارکاتی مناسب نگاه می کنیم، از این رقابت ها قطعا سهمیه هم می خواهیم.

وی پایان گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد مدال آوری ورزشکاران ایران در مسابقات تیر و کمان جهانی چک و انتخابی پارالمپیک گفت: نمی گویم توجهی به این مهم نداریم اما هرگز اجازه نمی دهیم استرس مدال آوری، ملی پوشان را از اهداف اصلی برای کسب سهمیه و اینکه از رقابت ها به عنوان تدارک مناسب و بجا بهره ببرند، دور کند.

بر پایه این گزارش، تیم ملی تیر و کمان معلولان با ترکیبی متشکل از ۹ ورزشکار شامل ابراهیم رنجبر، غلامرضا رحیمی، محدثه کهنسال، هادی نوری و مجید کاکوش (کمانداران پارالمپیکی) همراه با سمیه عباسپور، اصغر فتاحی، فرزانه عسگری و سیده زهرا حسینی در مسابقات جهانی چک و انتخابی پارالمپیک شرکت کرده است و امیدوار است در این رقابت ها به هفتمین سهمیه برای بازی های پارالمپیک ریو دست یابد.

تیر و کمان معلولان ایران در پارالمپیک لندن با ۶ وزشکار شامل سه ورزشکار زن و سه ورزشکار مرد در دو بخش ریکرو و کامپوند شرکت کرد.

کد خبر : ۱,۴۴۲
اشتراک در