۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ۱۰:۳۸
وزنه-بردار-کره-ای---با-وجود-سیامند-رحمان-نمی-توانم-به-طلا-فکر-کنم
برنده مدال برنز رقابتهای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن گفت با وجود سیامند رحمان در دسته فوق سنگین وزنه برداری پارالمپیک فقط باید به کسب مدال نقره امیدوار باشد.

برنده مدال برنز رقابتهای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن گفت با وجود سیامند رحمان در دسته فوق سنگین وزنه برداری پارالمپیک فقط باید به کسب مدال نقره امیدوار باشد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، «کیون بائه چون»  می داند شکست وزنه بردار ایرانی در دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم غیرممکن است و برای همین است که کسب مدال طلا در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را هدف قرار نداده است.

این وزنه بردار ۳۸ ساله کره ای در گفتگو با سایت کمیته بین المللی پارالمپیک اظهار داشت: بردن مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بسیار سخت است.

رحمان در جام جهانی وزنه برداری که در دوبی برگزار شد موفق شد وزنه ۲۹۶ کیلوگرمی را روی سینه بکشد و انتظار می رود اولین مردی در تاریخ ورزش جهان باشد که می خواهد بالای ۳۰۰ کیلوگرم وزنه بزند. این در حالی است که بهترین رکورد «چون» مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی است که در بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون حاصل شد.

وی گفت: من مقابل سیامند کار زیادی نمی توانم انجام دهم. هدف من کسب مدال نقره دسته فوق سنگین در ریو است. من در پاراآسیایی سه بار در بلند کردن وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی ناکام بودم و همین است که کمی نگرانم کرده است.

«چون» در رقابتهای قهرمانی جهان که در مالزی برگزار شد و رحمان حضور نداشت موفق شد مدال طلا کسب کند و بر این باور است که این می تواند محرکی برای موفقیتش در ریو باشد.

 

 


وی گفت: این موفقیت به من کمک می کند که به رقابتهای پارالمپیک ۲۰۱۶ خوشبین باشم. من واقعا می خواهم مدال نقره پارالمپیک را ببرم.

کد خبر : ۱,۴۳۸
اشتراک در