۲۲ خرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۵۱
بهروز-برجسته---منتظر-تعیین-تکلیف-نهایی-سهمیه-سه-رشته-هستیم
معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اینکه کسب ۸۸ سهمیه ورزش جانبازان و معلولان برای حضور در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک قطعی شده، یادآور شد که مشخص شدن وضعیت سه رشته به لحاظ کسب سهمیه، ترکیب کاروان ایران را از این حیث و برای حضور در این دوره بازی ها نهایی خواهد کرد.
معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اینکه کسب ۸۸ سهمیه ورزش جانبازان و معلولان برای حضور در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک قطعی شده، یادآور شد که مشخص شدن وضعیت سه رشته به لحاظ کسب سهمیه، ترکیب کاروان ایران را از این حیث و برای حضور در این دوره بازی ها نهایی خواهد کرد.

بهروز برجسته در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری اینکه کسب سهمیه ورزش جانبازان و معلولان ایران برای شرکت در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از شهریورماه سال ۹۳ توسط تیم ملی والیبال نشسته آغاز شد، اظهار داشت: پس از آن ملی پوشان ایران در دیگر رشته ها به تدریج از حضور در میادین گزینشی مختلف که در سطح آسیا یا جهان برگزار می شد موفق به کسب ورودیه لازم برای شرکت در این دوره بازی های پارالمپیک شدند.

وی تصریح کرد: بر این اساس تا به امروز ۸۸ سهمیه ایران در یازده رشته والیبال نشسته (مردان و زنان)، بسکتبال با ویلچر، فوتبال پنج نفره، دو و میدانی، تیراندازی، تیر و کمان، وزنه برداری، جودو، قایقرانی، دوچرخه سواری و شنا قطعی شده است.


به گفته برجسته تعداد سهمیه های پارالمپیک برای هر یک از رشته های تیمی والیبال نشسته مردان و زنان و همچنین بسکتبال با ویلچر ۱۲ سهمیه محاسبه می شود. این تعداد در فوتبال پنج نفره ۱۰ سهمیه خواهد بود. مجموع سهمیه های به دست آمده در این رشته های تیمی در کنار ۱۹ سهمیه دو و میدانی، ۶ سهمیه تیر و کمان و وزنه برداری، ۵ سهمیه تیراندازی، ۳ سهمیه جودو همراه با یک سهمیه در رشته های قایقرانی، دوچرخه سواری و شنا مجموع سهمیه های مصوب ایران برای پارالمپیک ریو را تشکیل می دهند.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه تا به امروز ۹ سهمیه بیشتر از پارالمپیک لندن به دست آمده در حالیکه همچنان احتمال افزایش این تعداد سهمیه وجود دارد، ادامه داد: منتظر تعیین تکلیف نهایی سهمیه پارالمپیک در سه رشته دو و میدانی، تیر و کمان و تنیس با ویلچر هستیم؛ از میان این رشته ها برای تنیس با ویلچر درخواست وایلدکارت (سهمیه اعطایی) داده ایم که نتیجه آن تا اواسط تیرماه مشخص می شود. تیم ملی تیر و کمان هم از دو روز دیگر رقابت های خود در آخرین مرحله مسابقات گزینشی پارالمپیک را آغاز می کند و پیش بینی می شود که از این میدان صاحب یک سهمیه شویم؛ اگر هم در این رقابت ها نتیجه لازم به دست نیاید، درخواست وایلد کارت خواهیم داد.

وی افزود: همچنین برای دو و میدانی که تا به امروز از حضور در سه رویداد مسابقات جهانی قطر و مسابقات بین المللی فزاع و مسابقات قهرمانی آسیا - اقیانوسیه در امارات صاحب ۱۹ سهمیه شده است، یک مرحله توزیع سهمیه دیگر انجام می شود. در این مرحله ظرفیت سهمیه های پارالمپیکی دو و میدانی ایران کامل می شود.

برجسته در پایان گفت: با مشخص شدن تکلیف سه رشته دو و میدانی، تیر و کمان و تنیس با ویلچر به لحاظ کسب سهمیه جدید یا سهمیه اعطایی، ترکیب کاروان ایران برای پارالمپیک ریو به لحاظ تعداد سهمیه نهایی خواهد شد. حداکثر تا اواسط تیرماه در این زمینه به نتیجه مشخصی خواهیم رسید.

کد خبر : ۱,۴۳۳
اشتراک در