۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۱۹
عباس-آقاکوچکی---بسکتبال-با-ویلچر-در-پارالمپیک-ریو-شگفتی-ساز-می-شود
سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت این تیم هشت سال از میادین پارالمپیک دور بوده اما در بازی های پارالمپیک ریو با وجود رویارویی با حریفان مدعی می خواهد شگفتی ساز شود.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت این تیم هشت سال از میادین پارالمپیک دور بوده اما در بازیهای پارالمپیک ریو با وجود رویارویی با حریفان مدعی می خواهد شگفتی ساز شود.

عباس آقاکوچکی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اردوی سوم تیم ملی بسکتبال با ویلچر که چهارشنبه گذشته به پایان رسید، اظهار داشت: این اولین اردویی بود که با حضور کامل بازیکنان و لژیونرها برگزار شد. البته از بین بازیکنان دعوت شده، ابراهیم احمدی به خاطر مصدومیتی که در لیگ انگلستان و از ناحیه شانه دچار آن شده است انصراف داد. وی به دلیل این آسیب دیدگی نمی تواند تا ۴ ماه در تمرینات حضور داشته باشد و از اردو انصراف داده است. بنابراین با توجه به انصراف احمدی، اردو را با ۲۰ بازیکن آغاز کردیم.

وی با اشاره به برنامه های اجرا شده در این مرحله از اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر، یادآور شد: در این اردو ضمن توجه به مسائل آماده سازی بدنی، تمرینات تکنیکی و تاکتیکی را طبق برنامه های ویژه پیگیری کردیم. سه جلسه در هفته تمرین با وزنه داشتیم. روی توان شوتزنی بازیکنان از نقاط مختلف زمین و کار گروهی آنها به خصوص در بخش دفاع و حمله هم کار کردیم.

آقاکوچکی با بیان اینکه از نظر تاکتیکی در مجموع به ۵۰ تا ۶۰ درصد اهداف در این اردو دست پیدا کرده اند، گفت: طی دو اردوی گذشته روی مسائل بدنسازی به اندازه کافی کار کرده بودیم اما در این اردو هم تا حد کافی به این موضوع پرداخته شد چرا که اولین اردویی بود که لژیونرها در آن حضور داشتند. بنابراین برنامه های بدنی را پیاده کردیم تا در اردوی چهارم بتوانیم این دسته بازیکنان را هم از این حیث مورد ارزیابی قرار دهیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به مشخص شدن گروهبندی و برنامه های دیدارهای این تیم در بازی های ریو خاطرنشان کرد: آلمان، انگلستان، آمریکا، برزیل و الجزایر، تیم هایی هستند که در مرحله گروهی پارالمپیک به ترتیب با آنها دیدار خواهیم داشت. از میان این تیم ها، آلمان در مسابقات ۲۲ ساله های جهان قهرمان شد. این تیم برنامه های خاصی برای پارالمپیک دارد و جزو تیم هایی است که برای صعود خیز برداشته است. آمریکا هم نایب قهرمانی مسابقات جهانی ۲۰۱۴ کره جنوبی را در کارنامه دارد و از جمله تیم های مدعی حاضر در ریو به حساب می آید.  انگلیس هم سرمایه گذاری خوبی روی تیمش داشته است. برزیل هم که میزبان است و قطعا از شرایط میزبانی به بهترین نحو استفاده خواهد کرد. در میان حریفانمان فقط از الجزایر اطلاعات زیادی نداریم.

 

 


وی در این رابطه ادامه داد: در کل آمار حریفانمان را در مسابقات تدارکاتی که اخیراً در آن حضور داشته اند رصد کرده ایم. همه خیلی خوب برای ریو آماده می شوند. به همین دلیل دیدارهای سختی را در این بازی ها خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مورد پیش بینی خود از عملکردی که این تیم می تواند در ریو داشته باشد، گفت: به هر حال ما ۸ سال از این میدان دور بوده ایم. درست است که بعد از دوره محرومیت در مسابقات جهانی هشتم شدیم، اما برای پیش بینی پارالمپیک باید منطق و احساس را به درستی کنار هم قرار داد. در مورد این بازیها نگاهمان به بالای جدول است و به صعود به جمع ۴ تیم برتر فکر می کنیم.

وی تاکید کرد: قطعاً در نظر داریم که همه تیم ها برای بهترین نتیجه گیری در پارالمپیک ریو، سرمایه گذاری خوبی داشته اند. اما ایران هم جزو تیم های مدعی است. می خواهیم در این دوره بازی ها شگفتی ساز شویم. ما در پارالمپیک آتن بین ۱۶ تیم شرکت کننده، نهم شدیم و حالا بعد از دو دوره می خواهیم بهترین نتیجه را کسب کرده و در میان بالانشینان قرار بگیریم.

عباس آقاکوچکی در پایان در مورد برنامه های تمرینی تیم ملی بسکتبال با ویلچر تا زمان اعزام به پارالمپیک ریو گفت: تمام مراحل تمرینی و اردویی طبق زمان‌بندی انجام شده در تهران یا دیگر شهرستان ها برگزار می شود ضمن اینکه یک سفر برون مرزی هم به ترکیه خواهیم داشت. این کشور از تاریخ ۴ تا ۱۰ تیرماه در استانبول میزبان یک دوره تورنمنت بین المللی است که ظاهرا تیم های پارالمپیکی در آن حضور دارند. حضور ما در این تورنمنت با موافقت مسئولان مربوطه قطعی شده است.

کد خبر : ۱,۴۲۶
اشتراک در