۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۴۱
رقیه-الله-کرمی---تیراندازان-پارالمپیکی-تا-زمان-اعزام-به-ریو-اعزام-برون-مرزی-نخواهند-داشت
رئیس انجمن تیراندازی معلولان تاکید کرد که تمرینات پنج ورزشکار پارالمپیکی این رشته تا زمان اعزام به محل برگزاری بازی های پارالمپیک در ریودوژانیرو به صورت داخلی و بدون اعزام برون مرزی پیگیری خواهد شد.
رئیس انجمن تیراندازی معلولان تاکید کرد که تمرینات پنج ورزشکار پارالمپیکی این رشته تا زمان اعزام به محل برگزاری بازیهای پارالمپیک در ریودوژانیرو به صورت داخلی و بدون اعزام برون مرزی پیگیری خواهد شد.

رقیه الله کرمی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری اینکه تیراندازان پارالمپیکی در سومین اردوی آماده سازی به سر می برند که تا ۱۸ خردادماه ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: بعد از اتمام این مرحله اردو و طبق برنامه مصوب، ملی پوشان یک دوره استراحت خواهند داشت و دوباره برای حضور در دور جدید تمرینات به اردو فراخوانده می شوند.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی تیراندازی معلولان با ترکیب پارالمپیکی چندی پیش در تورنمنت بین المللی آلمان شرکت کرد، یادآور شد: حضور در این تورنمنت تنها برنامه برون مرزی مصوب برای تیراندازان بود که خوشبختانه به خوبی اجرا شد و ورزشکاران ما از حضور در آن به تجربه و نتایج خوبی هم دست یافتند. البته بعد از این و تا زمان اعزام به محل برگزاری بازیهای پارالمپیک در ریو هیچ برنامه برون مرزی دیگری نخواهیم داشت و تمام مراحل تمرینی به صورت داخلی پیگیری خواهد شد.

رئیس انجمن تیراندازی معلولان در توضیح این موضوع گفت: از سوی فدراسیون جهانی و تا زمان آغاز پارالمپیک هیچ تورنمنتی مصوب نشده است. طی این زمان و تا پارالمپیک ریو فقط یک دوره مسابقه در آمریکا برگزار می شود اما طبق بررسی های انجام شده، سطح این رویداد به حدی بالا نیست که برای تیراندازان پارالمپیکی ما تاثیر مثبتی داشته باشد. به غیر از این هم هیچ برنامه دیگری در تقویم فدراسیون جهانی نیست تا برای حضور در آن برنامه ریزی کنیم.

الله کرمی ادامه داد: البته برخی کشورها برپایی اردو در آلمان طی ماه های آینده را برای خود برنامه ریزی کرده اند. انصافا آلمان از نظر تجهیزات تیراندازی حرف اول را در جهان می زند اما ما چنین برنامه ای نداریم چون تیراندازان پارالمپیکی ما به تازگی از سفر آلمان بازگشته اند. در این سفر تیم ایران هم در تورنمنت بین المللی آلمان شرکت کرد و هم برخی تجهیزات مورد نیاز را خریداری کرد. بعد از بازگشت از آلمان یکسری تغییرات تاکتیکی و تکنیکی در تمرینات ایجاد شد.

وی با تاکید دوباره براینکه تمام برنامه های تمرینی باقیمانده تیراندازان پارالمپیکی تا زمان اعزام به ریو به صورت داخلی انجام می شود، اظهارداشت: در تمام مراحل اردویی برنامه های بدنسازی، تکنیکی و تاکتیکی و حتی ماساژ در دستور کار قرار دارد. اخیرا هم با حضور دکتر واعظ موسوی اجرای برنامه روانشناسی برای ورزشکاران پارالمپیکی را آغاز کرده ایم.

رئیس انجمن تیراندازی معلولان در بخشی از این گفتگو یادآور شد: تمرینات متمرکز تیراندازان در قالب اردوی تیم ملی و در تهران خواهد بود اما آنها در فاصله میان اردوها و به صورت غیرمتمرکز نیز موظف به پیگیری تمرینات خود در استان های شان هستند. حتی احتمال دارد اعضای کادر فنی در فواصل میان اردوها به استان محل اقامت ملی پوشان رفته و از آنها رکوردگیری دوباره ای داشته باشند.

کد خبر : ۱,۴۲۰
اشتراک در