۱۶ خرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۲۳
دو-بازیکن-معلول-تنیس-روی-میز-در-بازی-های-المپیک-شرکت-می-کنند
دو بازیکن معلول تنیس روی میز با حضور در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو تاریخ‌ساز می شوند. این برای نخستین بار است که چنین اتفاقی روی خواهد داد.
دو بازیکن معلول تنیس روی میز با حضور در بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو تاریخ‌ساز می شوند. این برای نخستین بار است که چنین اتفاقی روی خواهد داد.

بر پایه گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، «ناتالیا پارتیکا» از لهستان و «ملیسا تاپر» استرالیایی، هم در بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو و هم پارالمپیک ۲۰۱۶ شرکت خواهند داشت.

پارتیکا که سه مدال طلای پارالمپیک در کارنامه دارد پیش از این در بازیهای المپیک حضور داشته اما تاپر برای نخستین بار است که در این بازیها شرکت خواهد داشت و تعداد بازیکنان معلول تنیس روی میز در المپیک را برای نخستین بار به عدد دو می رساند.

پارتیکای ۲۶ ساله در کلاس ۱۰ تنیس روی میز که بدون دست راست متولد شد در این خصوص گفت: من در بازیهای المپیک فقط در رقابتهای تیمی حضور دارم اما در هر صورت خوشحالم که برای سومین بار پیاپی در بازیهای المپیک حضور دارم. امیدوارم این کارم به همه معلولان نشان دهد که غیرممکن وجود ندارد.

«ملیسا تاپر»  اما هم در رقابتهای انفرادی و هم رقابتهای تیمی برای استرالیا به میدان می رود. وی از اینکه با «ناتالیا پارتیکا» در بازیهای المپیک و پارالمپیک حضور دارد خوشحال است.

تاپر گفت: فکر می کنم این شگفت انگیز است که ورزشکاران پارالمپیکی بتوانند این سد را بشکنند و در بازیهای المپیک هم شرکت داشته باشند. بازی در کنار ناتالیا برای من افتخار است و فکر می کنم این بزرگ ترین پیروزی برای ورزش معلولان به حساب می آید.

کد خبر : ۱,۴۱۹
اشتراک در