۱۲ خرداد ۱۳۹۵ ۰۶:۰۰
مدیرفنی-تیم-ملی-والیبال-نشسته-بانوان---خلق-شگفتی-در-پارالمپیک-ریو-دور-از-انتظار-نیست
اگر چه تیم ملی والیبال نشسته بانوان برای نخستین‌بار خود را آماده می‌کند تا در بازی‌های پارالمپیک شرکت کند، اما مدیرفنی این تیم امید دارد که ملی‌پوشان با توجه به شرایط خوبی که از آن برخوردارند، بتوانند جزو ۴ تیم برتر این رقابت‌ها شوند.

اگر چه تیم ملی والیبال نشسته بانوان برای نخستین‌بار خود را آماده می‌کند تا در بازی‌های پارالمپیک شرکت کند، اما مدیرفنی این تیم امید دارد که ملی‌پوشان با توجه به شرایط خوبی که از آن برخوردارند، بتوانند جزو ۴ تیم برتر این رقابت‌ها شوند.

فرید صائبی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد وضعیت کلی تیم ملی والیبال نشسته برای حضور در بازی‌های پارالمپیک ریو و پیش‌بینی خود از عملکردی که این تیم می‌تواند در رقابت با ۷ تیم شرکت‌کننده دیگر در این بازی‌ها به دست بیاورد، توضیح داد.

وی با بیان اینکه وقتی تیم ملی والیبال نشسته اردوهای آماده‌سازی خود را برای پارالمپیک ریو آغاز کرد، در یک سطح متوسط قرار داشت، افزود: وقتی در کنار تیم قرار گرفتم سعی و برنامه‌ام بر این بود تا تجربه ۱۷ ساله خود از همراهی تیم ملی مردان را در اختیار ملی‌پوشان بانوان هم قرار دهم تا آنها بتوانند از این سطح خود را بالاتر ببرند و به شرایط و آمادگی بهتری برای پارالمپیک دست پیدا کنند.

صائبی با یادآوری برگزاری ۶ مرحله اردوی آماده‌سازی برای تیم ملی والیبال نشسته بانوان پیش از نوروز ۹۵ خاطرنشان کرد: طی این اردوها، بازیکنان با انگیزه بالا و هوش خوبی که از آن برخوردارند توانستند از نظر تکنیکی و تاکتیکی خود را ارتقا دهند که نتیجه آن در مسابقات جام بین قاره‌ای (اسفندماه سال ۹۴-چین) کاملا مشهود بود. در این رقابت‌ها تیم ایران نتیجه خارق‌العاده گرفت و توانست خود را از رنکینگ ۱۲ به پنجم جهان برساند.

 

 


مدیرفنی تیم ملی والیبال نشسته بانوان با بیان اینکه این تیم تا پیش از مسابقات جام بین‌ قاره‌ای تجربه‌ای از برگزاری بازی در سطح جهان و تیم‌های بزرگی همچون برزیل، کانادا و اوکراین نداشت، ادامه داد: در این رقابت‌ها تیم ایران مقابل همه حریفان و حتی آمریکای مدعی خیلی خوب کار کرد، طوری که بعد از مسابقات جام بین قاره‌ای، فدراسیون جهانی و حتی مسئولان والیبال نشسته ایران دیدگاه متفاوتی نسبت به تیم بانوان پیدا کردند. حتی رئیس فدراسیون جهانی طی دیداری با محمود خسروی‌وفا تاکید کرده بود که والیبال نشسته بانوان ایران می‌تواند طی سال‌های آینده صاحب سکوهای جهانی شود. این شرایط روی روحیه مجموعه تیم برای پیگیری تمرینات بهتر و رسیدن به آمادگی بالاتر تاثیر زیادی گذاشته است.

صائبی در ادامه این گفتگو با اشاره به برگزاری دو مرحله اردوی ۱۵ روزه برای تیم ملی والیبال نشسته بانوان طی دو ماه گذشته که در تبریز و تهران برگزار شد، گفت: در جریان این اردوها، بازیکنان در دریافت و سرویس و حتی دفاع داخل میدان عملکرد خیلی بهتری پیدا کردند. از امروز (چهارشنبه) هم اردوی سوم را در ساری و با حضور ۱۵ بازیکن آغاز می‌کنیم و به دنبال این هستیم تا به سطح بالاتری از آمادگی برسیم.

مدیر فنی تیم ملی والیبال نشسته ایران تاکید کرد: به دنبال این هستیم در پارالمپیک ریو بهتر از جام بین قاره‌ای عمل کرده و نماینده خوبی برای ایران باشیم. البته حضور تیم‌هایی مانند آمریکا و چین که همواره قهرمان یا نایب قهرمان جهان هستند در گروه ما کار را تا حدی سخت کرده است، اما شرایط به گونه‌ای است که خلق شگفتی توسط ملی‌پوشان والیبال نشسته بانوان ایران دور از انتظار نیست.

صائبی در این رابطه تاکید کرد: اگر شرایط مناسب باشد و مشکل خاصی پیش نیاید می‌توانیم نتیجه خارق‌العاده از تیم ملی والیبال نشسته ایران در پارالمپیک ریو ببینیم. سخت است اما هدف ما بر این است تا بتوانیم جزو ۴ تیم برتر این بازی‌ها شویم. یا اینکه اگر هم به این مرحله نرسیدیم، در رقابت‌های رده‌بندی برای جایگاه پنجم تا هشتم مسابقات صاحب رده پنجم شویم. البته احساسم بر این است در این مرحله تیم‌هایی مانند روسیه، اوکراین، برزیل و کانادا حریف ما شوند که همگی مدعی و قدرتمندند اما تیم ایران هم آمادگی بالایی دارد.

کد خبر : ۱,۴۱۲
اشتراک در