۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۶:۲۹
رمضان-صالحی---تمرکز-تیم-ملی-والیبال-نشسته-روی-قهرمانی-در-پارالمپیک-ریو-است
لیبروی تیم ملی والیبال نشسته که با این تیم در بازی های پارالمپیک پکن و لندن شرکت کرد و به ترتیب به عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی دست یافت، با تاکید بر آمادگی خود و هم‌تیمی‌هایش گفت: این آمادگی به حدی است که خیلی جدی به قهرمانی در پارالمپیک ریو فکر می کنیم.

لیبروی تیم ملی والیبال نشسته که با این تیم در بازی های پارالمپیک پکن و لندن شرکت کرد و به ترتیب به عنوان قهرمانی و نایب قهرمانی دست یافت، با تاکید بر آمادگی خود و هم‌تیمی‌هایش گفت: این آمادگی به حدی است که خیلی جدی به قهرمانی در پارالمپیک ریو فکر می کنیم.

رمضان صالحی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد برنامه های آماده سازی که با تیم ملی والیبال نشسته و برای حضور در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک اجرا کرده است، اظهار داشت: ما سال ۹۳ و خیلی زودتر از دیگر تیم ها برای پارالمپیک ۲۰۱۶ کسب سهمیه کردیم و بر همین اساس از سال گذشته اردوی آماده سازی خود را برای این دوره بازیها شروع کردیم. تا به امروز هم هر ماه طبق یک برنامه منظم پیگیر برنامه تمرینی خود بوده ایم و به نتایج خوبی هم رسیده ایم طوریکه در فاصله سه ماه مانده تا پارالمپیک از آمادگی قابل قبولی برخوردار هستیم.

وی تصریح کرد: این در حالی است که طبق برنامه مصوب در ماه های آینده برنامه هایی داریم که قطعا روند آماده سازی تیم و چگونگی آن را بهتر خواهد کرد؛ اواخر خردادماه آلمان به ایران می‌آید تا دو دیدار تدارکاتی با این تیم داشته باشیم. بعد از آن هم ما به آلمان می رویم تا در تورنمنت چندجانبه ای که به میزبانی این کشور برگزار می شود، شرکت کنیم. فکر می کنم بعد از این تورنمنت ترکیب پارالمپیکی تیم تا حدی زیادی مشخص شود. البته اگر اشتباه نکنم از ترکیبی که به بازیهای پارالمپیک لندن اعزام شد فقط من و داود علیپوریان که کاپیتان تیم است همراه با صادق بیگدلی و عیسی زیراهی در ترکیب تیم باقی مانده ایم و بقیه بازیکنان به نوعی جدید هستند.

«با این حجم تغییرات تا چه حد به کسب مدال توسط تیم ملی والیبال نشسته در بازیهای پارالمپیک ریو امیدوارید؟»، این پرسشی بود که صالحی برای پاسخ به آن به مسابقات جام بین قاره ای چین اشاره کرد و گفت: ترکیب تیم ملی ایران برای جام بین قاره ای ۵۰ درصد تغییر کرده بود طوریکه دقیقا ۵ نفر از بازیکنان از ترکیب گذشته تیم بودند و مابقی بازیکنان تجربه حضور در چنین میادینی را نداشتند. با این حال در این مسابقات تیم ایران با کسب پیروزی های ارزشمند و از جمله دو برد قاطعانه برابر برزیل که در مرحله گروهی و فینال به دست آمد، بدون باخت قهرمان شد. همین مسابقات که سطح خیلی بالایی هم داشت، بهترین فرصت برای ارزیابی ترکیب جدید تیم بود. برای خود من هم مسابقات جام بین قاره ای فرصت به موقعی بود تا خودم را امتحان کنم و ببینم بعد از چند مرحله تمرین به چه حد از آمادگی رسیده ام.

 

 

وی در این رابطه ادامه داد: واقعیت این است که تا پیش از مسابقات جام بین قاره ای انتطار خودم این بود که در پارالمپیک ریو به نیمه نهایی برسیم اما به فینال خیلی فکر نمی کردم اما انصافا تیم ما در مسابقات جام بین قاره ای نشان داد که تیم کاملی است و بر همین اساس الان به قهرمانی در ریو هم فکر می کنیم. درست است که بازیهای پارالمپیک با مسابقاتی مانند جام بین قاره ای قابل مقایسه نیست اما تیم ایران کاملا آماده است.

لیبروی تیم ملی والیبال نشسته، تیم بوسنی و هرزگوین را اصلی ترین رقیب این تیم در پارالمپیک ریو معرفی کرد و یادآور شد: البته برزیل هم تیم و رقیبی خوب برای والیبال نشسته ایران است اگرچه ما در مسابقات جام بین قاره ای دو بار این تیم را شکست دادیم. ضمن اینکه روسیه هم جزو رقیبان ما به حساب می آید اما از نظر من رقیب اصلی همان تیم بوسنی است.

البته با نظم و یکپارپگی موجود در ترکیب تیم و هماهنگی که میان اعضا وجود دارد، شکی ندارم که می توانیم بوسنی را هم شکست دهیم. این نظم و اتحاد تیمی، فاکتور مهمی است که طی دوره های قبل تا حد محسوسی کمرنگ شده بود اما خوشبختانه دوباره جایگاه خود را در تیم و بین بازیکنان ایجاد کرده است. وجود چنین فاکتوری برای هر تیم و مجموعه ای که کنار هم کار می کنند، خیلی مهم است چون تاثیر مستقیم روی نتیجه کار می گذارد.

رمضان صالحی که تجربه سه دوره حضور دربازیهای پارالمپیک را دارد، در پایان این گفتگو اظهار داشت: بار اولی هم که قرار بود در پارالمپیک شرکت کنم هیجان زیادی نداشتم چون نمی دانستم پارالمپیک به واقع چه رویدادی است؛ وقتی بازی ها تمام شد و به کشور بازگشتیم تازه متوجه شدم که در چه رویداد بزرگی شرکت کرده بودم. الان هم نمی توانم بگویم برای چهارمین حضور در پارالمپیک هیجان زده هستم اما با توجه به اینکه تیمم را به خوبی می شناسم و می دانم که تا چه حد آماده هستیم، دوست دارم هرچه زودتر بازی ها شروع شود و به مصاف رقیبان خود در این رویداد برویم.

کد خبر : ۱,۴۱۰
اشتراک در