۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۵:۴۵
برنامه-تیم-ملی-فوتبال-هفت-نفره-تا-پیش-از-حضور-در-مسابقات-کسب-سهمیه-جهان-مشخص-شد
تیم ملی فوتبال هفت نفره تا پیش از سفر به دانمارک و شرکت در رقابت های کسب سهمیه جهانی در دو مرحله اردوی آماده سازی شرکت می کند.
تیم ملی فوتبال هفت نفره تا پیش از سفر به دانمارک و شرکت در رقابت های کسب سهمیه جهانی در دو مرحله اردوی آماده سازی شرکت می کند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیم ملی فوتبال هفت نفره ایران که به خاطر برخی شیطنت ها و عدم صدور به موقع روادید از شرکت در رقابت های گزینشی پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو بازماند، حضور در دوره آتی مسابقات جهانی که سال ۹۶ در آرژانتین برگزار می شود را در برنامه دارد. البته لازمه حضور در این رقابت ها، شرکت در یک دوره مسابقات گزینشی است که ۵ تا ۱۷ مردادماه به میزبانی دانمارک برگزار می شود.

برای حضور در مسابقات کسب سهمیه جهانی، تیم ملی فوتبال هفت نفره از ۲۳ اردیبهشت ماه گذشته یک مرحله اردوی ۱۰ روزه را با حضور ۴۵ بازیکن برگزار کرد. این بازیکنان در قالب دو گروه (گروه اول شامل ۳۲ بازیکن و گروه دوم شامل ۱۳ بازیکن) توسط اعضای کادر فنی ارزیابی شدند تا وضعیت اردونشینان و تعداد آنها برای سایر مراحل تمرینی تیم ملی فوتبال هفت نفره تا پیش از حضور در مسابقات انتخابی جهان مشخص شود.

حسین صالح، سرمربی تیم ملی فوتبال هفت نفره، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در این مورد و اینکه برنامه این تیم تا پیش از سفر به دانمارک به چه صورت خواهد بود، اظهار داشت: انتخاب ۱۴ بازیکن نتیجه ارزیابی بازیکنان هر دو گروه دعوت شده به اردوی اول بودند که بیشتر به منظور ارزیابی بازیکنان و انتخاب فهرست اصلی اردونشینان برگزار شد. بر همین اساس اردوهای تمرینی تیم ملی فوتبال با این تعداد بازیکن دنبال خواهد شد.

وی در این رابطه ادامه داد: تا پیش از شرکت در مسابقات انتخابی جهان دو مرحله تمرینی برگزار خواهد شد. اردوی اول از هشتم تیر آغاز شده و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت. در این اردو مرور کارهای تاکتیکی و تکنیکی در دستور کار خواهد بود. پس از مدتی استراحت، اردوی متصل به اعزام تیم آغاز می شود. این اردو از ۲۶ تیرماه آغاز شده و تا ۳ مردادماه که زمان اعزام به دانمارک است، ادامه خواهد داشت.

صالح گفت: با توجه به فرصت باقیمانده تا مسابقات انتخابی جهان، این بهترین برنامه ای است که امکان اجرای آن برای تیم ملی فوتبال هفت نفره وجود داشت. امیدواریم با اجرای همین برنامه بتوانیم از حضور در رقابت های دانمارک مجوز مسابقات جهانی ۲۰۱۷ را کسب کنیم. این رقابت ها با حضور ۱۶ تیم برگزار می شود و از مسابقات انتخابی دانمارک هم هشت تیم کسب سهمیه می کنند.

بر پایه این گزارش، آخرین حضور تیم ملی فوتبال هفت نفره در مسابقات جهانی مربوط به سال ٢٠١١ هلند می شود که طی آن ملی پوشان کشورمان تا فینال پیش رفتند اما در این مرحله با متحمل شدن شکست ۶ بر یک برابر روسیه به عنوان نایب قهرمانی دست یافتند.

کد خبر : ۱,۴۰۹
اشتراک در