۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۳۶
حضور-رئیس-و-دبیرکل-کمیته-ملی-پارالمپیک-در-مجمع-عمومی-کمیته-ملی-المپیک
چهل و سومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک امروز دوشنبه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

چهل و سومین مجمع عمومی کمیته ملی المپیک امروز دوشنبه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، یکی از بخش‌های این مجمع به ارائه گزارش وضعیت سهمیه‌های کسب شده توسط ورزشکاران کاروان پارالمپیک ایران اختصاص داشت که توسط مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک و در حضور وزیر ورزش و جوانان ارائه شد.

ورزش جانبازان و معلولان ایران تا به امروز که حدود سه ماه به برگزاری پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک در ریو باقی مانده، صاحب ۸۸ سهمیه در رشته‌های والیبال نشسته مردان و زنان، بسکتبال با ویلچر، فوتبال ۵ نفره، دو و میدانی، تیراندازی، تیر و کمان، وزنه‌برداری، دوچرخه‌سواری، قایقرانی، شنا و جودو شده است.

این در حالی است که ورزش معلولان ایران همچنان فرصت دارد توسط دو و میدانی و تیر و کمان به سهمیه‌های جدیدی دست پیدا كند، ضمن اینکه از طرف کمیته ملی پارالمپیک درخواستی مبنی بر اعطای سهمیه اعطایی در رشته تنیس با ویلچر به کمیته بین المللی پارالمپیک ارائه شده است.

بعد از گزارش تعداد سهمیه‌های ورزشکاران جانبازان و معلول برای حضور در پارالمپیک ریو، محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک، نیز ابراز امیدواری کرد که سهمیه‌های پارالمپیک ایران طی هفته‌ها و ماه‌های آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد.

 

 


وی با یادآوری اینکه ورزش جانبازان و معلولان ایران برای پارالمپیک لندن صاحب ۷۹ سهمیه شده بود، گفت: تا به امروز ۸۸ سهمیه ایران قطعی شده و این پیش‌بینی را داریم که تعداد سهمیه‌های ایران به ۹۵ سهمیه افزایش پیدا کند. بعد از کسب سهمیه، تمرکزمان روی عملکرد ورزشکاران است و با این امید که آنها بتوانند نتایجی خوب و در خور شأن در این میدان بزرگ کسب کنند؛ هر چند حضور معنوی و اخلاقی آنها نیز برای ما اهمیت زیادی دارد.

خسروی‌وفا همچنین به حضور زهرا نعمتی ورزشکار خوب کشور در هر دو کاروان المپیک و پارالمپیک ریو اشاره کرد و گفت: حضور این ورزشکار جامعه جانبازان و معلولان در کاروان المپیک باعث افتخار ماست. افتخار دیگر اینکه زهرا نعمتی به عنوان نماینده‌ای از جامعه ورزش جانبازان مسئولیت پرچمداری کاروان المپیک کشورمان را نیز برعهده دارد. برای وی در هر دو میدان المپیک و پارالمپیک آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

 

 


رئیس کمیته پارالمپیک همچنین با یادآوری اینکه عشرت کردستانی به عنوان پرچمدار کاروان پارالمپیک در بازی‌های ۲۰۱۶ ریو انتخاب شده است، گفت: مسئولیت پرچمداری در هر دو کاروان المپیک و پارالمپیک بر عهده بانوان گذاشته شده است و به طور خیلی اتفاقی هر دو ورزشکار عزیزمان از استان کرمان هستند. خانم کردستانی با داشتن سوابق تحصیلی، مدیریتی، ورزشی و همچنین انجام دادن مسئولیت خطیر و مهم مادر بودن، نمونه یک بانوی موفق ایرانی هستند.

کد خبر : ۱,۴۰۸
اشتراک در