۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ۰۳:۲۱
شهلا-بهروزی-راد---خودم-را-به-سکوی-پارالمپیک-ریو-نزدیک-تر-می-بینم
تنها قایقران پارالمپیکی ایران که در مسابقات قهرمانی جهان آلمان موفق به ارتقای یک پله ای رنکینگ خود و قرار گرفتن در رده پنجم جهان شد، تاکید دارد که با این صعود فاصله اش را تا فتح یکی از سکوهای بازی های پارالمپیک ریو نزدیک تر کرده است.
تنها قایقران پارالمپیکی ایران که در مسابقات قهرمانی جهان آلمان موفق به ارتقای یک پله ای رنکینگ خود و قرار گرفتن در رده پنجم جهان شد، تاکید دارد که با این صعود فاصله اش را تا فتح یکی از سکوهای بازیهای پارالمپیک ریو نزدیک تر کرده است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، در جریان مسابقات قایقرانی ۲۰۱۶ قهرمانی جهان که دو هفته پیش در دویسبورگ آلمان برگزار شد، شهلا بهروزی راد، تنها قایقران پارالمپیکی ایران در فینال A رقابتهای کایاک تک نفره LTA بانوان و در رقابت با نمایندگانی از ۸ کشور دیگر موفق شد با رکورد ۵۱/۲۶۴ ثانیه و بعد از حریفانی از انگلیس، استرالیا، روسیه و ایتالیا در رده پنجم جهان قرار بگیرد.

بهروزی راد در حالی موفق به کسب جایگاه پنجم جهان شد که سال گذشته و در رقابتهای ۲۰۱۵ قهرمانی جهان در ایتالیا، به عنوان ششم دست یافته بود. همین ارتقای یک پله ای، این پاروزن پارالمپیکی را نسبت به نتیجه گیری از حضور در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک امیدوارتر کرده است.

وی که سهمیه پارالمپیکی خود را در مسابقات جهانی ایتالیا به دست آورد و قایقرانی معلولان ایران را برای اولین بار در طول تاریخ آن هم از یک رویداد جهانی صاحب سهمیه پارالمپیک کرد، طی گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد که عملکردش در آلمان برای خودش و مربی اش رضایت‌بخش بوده طوریکه به کسب موفقیت در ریو امیدوارتر شده است.

شهلا بهروزی راد در آغاز این گفتگو اظهار داشت: مسابقات قهرمانی جهان آلمان در واقع مسابقات شبه پارالمپیک بود چون همه تیم ها با قدرت آمده بودند تا بتوانند از این رقابتها برای پارالمپیک ریو کسب سهمیه کنند که در نهایت هم نمایندگان برزیل، آمریکا، کانادا و روسیه سهمیه گرفتند.

وی به عملکرد خودش در این رقابتها اشاره کرد و گفت: در این مسابقات رنکینگم را نسبت به مسابقات سال گذشته یک پله ارتقا دادم و علاوه بر آن فاصله خود را با نفر اول جهان به لحاظ رکورد خیلی کمتر کردم. من در مسابقات جهانی ایتالیا که ششم شدم با نفر اول مسابقات ۳ ثانیه اختلاف رکورد داشتم اما در مسابقات آلمان این اختلاف را به یک و نیم ثانیه کاهش دادم ضمن اینکه با نفر سوم مسابقات هم فقط ۳۳ صدم ثانیه اختلاف داشتم.

 این پاروزن پارالمپیکی با تاکید بر اینکه عملکردش و نتیجه به دست آمده در مسابقات جهانی آلمان برای خودش و حتی مربی‌اش رضایت‌بخش بود، گفت: امسال و با نتیجه‌ای که در این رقابت‌ها به دست آوردم، خودم را به سکوی پارالمپیک خیلی نزدیک‌تر از قبل می‌بینم و به همین دلیل با تلاش و انگیزه بیشتر تمریناتم را دنبال خواهم کرد.

بهروزی‌راد در مورد قایق‌های جدیدی که قرار است تمریناتش را با آنها دنبال کند نیز گفت: این قایق‌ها که «پاراریو» نام دارد، قایق‌های جدیدی است که تأثیر زیادی در عملکرد ورزشکاران دارد. طبق صحبت‌های انجام شده قرار است به زودی یک قایق از این نمونه به ایران بیاید تا بتوانم با آن تمرین کنم و همزمان یک قایق هم به برزیل ـ محل برگزاری پارالمپیک ریو ـ فرستاده می‌شود تا رقابت‌هایم در این بازی‌ها را با استفاده از آن انجام دهم.

وی تصریح کرد: اینکه از این پس تمریناتم را با قایق پاراریو انجام دهم، تأثیر زیادی در نتیجه‌گیری در پارالمپیک خواهد داشت. در کل تجهیزات ورزشی مثل قایق و پارو در عملکرد و نتیجه‌گیری تأثیر مستقیم دارد؛ همین صدم ثانیه‌هاست که قهرمان را تعیین می‌کند و اگر من بتوانم تمریناتم را با این نمونه قایق‌ها پیگیری کنم، قطعاً در ریو با مشکلی مواجه نخواهم شد. به همین دلیل سرمربی تیم تأکید دارد که اگر ورود قایق مورد نظر به ایران به نتیجه نرسید، تمریناتم را برای دوره یک تا دو ماهه در اروپا دنبال کنم تا بتوانم پارو زدن با این قایق‌ها را هم تجربه کنم.

شهلا بهروزی‌راد که بعد از بازگشت از محل برگزاری مسابقات قهرمانی جهان به کرمانشاه سفر کرد تا یک دوره استراحت داشته باشد، گفت: طی این مدت خیلی سبک تمریناتم را دنبال کردم اما از چهارشنبه به تهران برمی‌گردم تا دور جدید تمریناتم را با فشار و انگیزه بیشتر و برای حضور موفق در پارالمپیک ریو آغاز کنم.

کد خبر : ۱,۴۰۵
اشتراک در