۹ خرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۳۸
جواد-فلفلی---تیم-ملی-فوتبال-پنج-نفره-می-تواند-فینالست-پارالمپیک-ریو-شود
سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره ابراز امیدواری کرد این تیم در دومین حضور در ادوار مختلف بازی های پارالمپیک و با وجود رویارویی با حریفان قدرتمند بتواند تا مرحله نیمه نهایی این بازی ها پیش برود؛ حتی از نظر وی فینالیست شدن این تیم هم در پارالمپیک ریو دور از ذهن نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره ابراز امیدواری کرد این تیم در دومین حضور در ادوار مختلف بازیهای پارالمپیک و با وجود رویارویی با حریفان قدرتمند بتواند تا مرحله نیمه نهایی این بازیها پیش برود؛ حتی از نظر وی فینالیست شدن این تیم هم در پارالمپیک ریو دور از ذهن نیست.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیم ملی فوتبال پنج نفره شهریورماه سال گذشته از حضور در مسابقات آسیایی ژاپن برای دومین بار صاحب سهمیه بازیهای پارالمپیک شد. اولین حضور پارالمپیکی این تیم در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن انجام شد که طی آن تیم ایران در رقابت با هشت تیم دیگر شرکت کننده در این رقابت ها در رده ششم قرار گرفت.

حالا اما سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره امیدوار است این تیم در رقابت با هفت تیم دیگر شرکت کننده در بازیهای پارالمپیک ریو با ارتقا جایگاه مواجه شده و در رده ای بهتر از ششمی قرار بگیرد. این در حالی است که وی تاکید دارد تیمش در گروهی سخت قرار دارد اما با این حال از صعود به مراحل نهایی ناامید نیست.

بر اساس قرعه کشی مسابقات فوتبال پنج نفره بازیهای پارالمپیک، تیم ایران که قهرمانی بازیهای پاراآسیایی کره جنوبی را در اختیار دارد، در گروه اول با تیم های برزیل، مراکش و ترکیه همگروه است و در گروه دوم هم تیم های آرژانتین، چین، مکزیک و روسیه قرار گرفته اند.

جواد فلفلی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با یادآوری گروهبندی انجام شده، اظهارداشت: برزیل قهرمان آمریکای جنوبی، ترکیه قهرمان اروپا و مراکش قهرمان آفریقا، حریفان ما به عنوان قهرمان آسیا درگروه نخست مسابقات هستند. قرار گرفتن چهار قهرمان در یک گروه، حکایت از سختی کار نسبت به گروه مقابل دارد.

وی تصریح کرد: در قاره هایی مانند آمریکای مرکزی و آفریقا به فوتبال پنج نفره کمتر پرداخته می شود در حالیکه آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا قاره هایی هستند که صاحب فوتبال پنج نفره اند و در این رشته فعالیت خوبی دارند؛ قهرمانان این قاره ها در گروه ما قرارگرفته اند.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره تاکید کرد: در گروه ما البته تیم مراکش که به عنوان قهرمان آفریقا صاحب سهمیه شده، تقریبا ناشناخته است  همان طور که مکزیک در گروه دوم چنین شرایطی دارد اما دیگر حریفان ما مدعی هستند و قدرتمند.

 

 


فلفلی با ابراز امیدواری از نتیجه گیری تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران در پارالمپیک ریو گفت: قطعاً به عنوان سرمربی دوست دارم تیمم در این دوره بازیها نسبت به پارالمپیک لندن که ششم شد، عملکرد بهتری داشته باشد و حتما روی سکو برود. نسبت به این موضوع نه تنها ناامید نیستم بلکه امید زیادی هم دارم.

وی با بیان اینکه تیم ملی فوتبال پنج نفره ایران از شرایط خوبی برخوردار است، ادامه داد: با وجودی که در گروه سختی قرار گرفته ایم، امید زیادی دارم بتوانیم تا مرحله نیمه نهایی بازیها پیش رفته و جزو چهار تیم برتر مسابقات شویم حتی از نظر من فینالیست شدن تیم ایران هم دور از ذهن نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره اظهار داشت: البته نتایج فوتبال پنج نفره هم دقیقا مانند فوتبال غیرقابل پیش بینی است و به روز بازی و شرایط دو تیم در آن روز بستگی زیاد دارد؛ اما در هر صورت با توجه به شرایط فعلی به این فکر می کنیم که اول راهی مرحله نیمه نهایی بازیهای پارالمپیک ریو بشویم و سپس به دیدار نهایی راه یابیم.

فلفلی همچنین گفت: برای رسیدن به این اهداف مهم تمام مراحل اردویی و تمرینی تیم را منظم و طبق برنامه برگزار کرده ایم و خوشبختانه در تمام مراحل هم به اهداف تعریف شده رسیده ایم. در حال حاضر هم تیم ما در هفتمین مرحله اردوی آماده سازی به سر می برد که به اعزام به تورنمنت بین المللی برزیل متصل خواهد شد. حضور در این تورنمنت که هفته آینده برگزار می شود، می تواند ما را در دستیابی به اهدافی که برای پارالمپیک داریم، یاری کند.

کد خبر : ۱,۴۰۳
اشتراک در