۱۲ خرداد ۱۳۹۳ ۰۹:۱۲
راز لبخند سیامند رحمان در پاسخ به خبرنگار  خارجی IPC/ رکورد 300 کیلوگرم در انتظار سیامند رحمان
وزنه بردار فوق سنگین کشورمان گفتگوی جالب و خواندنی را با خبرنگار کمیته بین المللی پارالمپیک انجام داده است. سیامند رحمان حالا به یک چهره همیشه خندان و محبوب در ورزش جهان تبدیل شده و بسیاری مشتاقند تا راز لبخند های همیشگی او را بیابند . متن زیر برگردان فارسی گفتگوی سیامند رحمان با سایت IPC  است .

چرا برای مهار وزنه ی 300 کیلوگرمی اقدام نکردم؟
قهرمان وزنه برداری معلولین جهان عدم انتخاب وزن 300 کیلوگرمی در مسابقات جهانی امارات را احترام به تصمیم مربیان خود دانسته است . اما این بار او مصمم است تا این وزنه را در مسابقات پاراآسیایی 2014 جا به جا کند.
این جوان 28 ساله در گفت وگوی خود با کمیته بین المللی پارالمپیکIPC  گفت: " صلاح مربیانم در این بود که وزن 285 کیلوگرم را بزنم و این رکورد را در دسته 107+ کیلوگرم به ثبت برسانم. او در ادامه افزود، شک نکنید که دست از تلاش برای دست یابی به چنین موفقیتی بر نخواهم داشت و تمام تلاش خود را در مسابقات پارآسیایی 2014 اینچئون که از 18 تا 24 اکتبر برگزار می شود، خواهم کرد
«مدتهاست که تمام فکر و ذهنم وزنه ی 300 کیلوگرمی است. » رحمان در گفتگوی خود با اعلام این مطلب می افزاید « ضمن اینکه همیشه به حرف مربیانم گوش میکنم و به نظراتشان احترام می گذارم، در حال حاضر تمام هم وغم من مهار وزنه ی 300 کیلوگرمی و بالاتر از آن است»
او می گوید «به هیچ چیز فکر نمیکنم جز مدال طلای بازیهای اینچئون 2014، که این مهم فقط با احساس پشتگرمی و حمایت از جانب مسئولین کمیته ملی پارالمپیک و مربیانم حاصل خواهد شد »
وی معتقد است «هیچ گاه حریفانم را دست کم نمی گیرم و امیدوارم بتوانم در  صحنه رقابت رکوردی جهانی را ثبت کنم و مدال طلا را به گردن بیاویزم.»
 رحمان درباره میزان استرس در این رشته و راهکار او برای مبارزه با این مسئله هم حرفهای جالبی زده « یکی از تمرینات دائمی یک ورزشکار حرفه ای مقابله با استرس است زیرا اگر این تمرین را نداشته باشد معلوم نیست بتواند در هنگام مسابقه استرس خود را کنترل کند. یکی از دلایلی هم که همیشه لبخند میزنم از بین بردن همین استرس و انرژی های منفی درونم است.»

قهرمان پارالمپیک لندن در پاسخ به سوال جالب خبرنگار IPC درباره رقابت او و منصور پورمیرزایی دیگر وزنه بردار این دسته هم گفته «من با منصور پور میرزایی خیلی رفیق هستم. همیشه با هم شوخی می کنیم و می خندیم، و همیشه رفاقت با او بر رقابت ارجحیت دارد. رقابت من و منصور پور میرزایی به نفع هر دوی ما است چون حاصل این رقابت فقط یک چیز است و آن اعتلای پرچم سه رنگ کشورمان است و این مهم است نه اسم سیامند یا منصور.»

وی خاطر نشان کرده «اکثر اوقات به این موضوع میاندیشم که همین امروز ممکن است پدیده ای نوظهور در گوشه ای از کشور پهناورمان طلوع کند و مرا به چالش بکشد، پس همیشه تا حد آخر توانم تمرین میکنم تا بهترین سیامند را در مسابقات قهرمانی به نمایش بگذارم.»
کد خبر : ۱۴۰
اشتراک در