۴ خرداد ۱۳۹۵ ۰۴:۳۹
۳۰۰-ورزشکار-برای-حضور-در-ترکیب-پارالمپیکی-تیم-ملی-دو-و-میدانی-رقابت-می-کنند
مسابقات انتخابی تیم ملی دو و میدانی برای حضور در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و در قالب مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور برگزار می‌شود و طی آن ملی پوشان اعزامی به این دوره از بازی های پارالمپیک معرفی خواهند شد.
مسابقات انتخابی تیم ملی دو و میدانی برای حضور در پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و در قالب مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور برگزار می‌شود و طی آن ملی پوشان اعزامی به این دوره از بازیهای پارالمپیک معرفی خواهند شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، دو و میدانی جانبازان و معلولان ایران تا به امروز ۱۹ سهمیه برای حضور در پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک به دست آورده است. از این تعداد ۱۰ سهمیه از مسابقات جهانی ۲۰۱۵ قطر شامل ۸ سهمیه در بخش جانبازان و معلولان و ۲ سهمیه در بخش نابینایان و کم بینایان به دست آمده است. ۹ سهمیه دیگر هم از اعزام تیم به مسابقات قهرمانی آسیا و بین المللی فزاع که اواخر اسفندماه سال گذشته به میزبانی امارات برگزار شد، برای دو و میدانی ایران قطعی و نهایی شد.

بر همین اساس و با توجه به سهمیه های به دست آمده، انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان با برگزاری رقابتهای انتخابی، ترکیب تیم اعزامی به بازیهای پارالمپیک را مشخص و معرفی می کند. این رقابت ها طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در قالب مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور برگزار می شود.

به گفته علی اصغر هادی زاده، رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان کشور، این رقابت ها در هر دو بخش مردان و زنان برگزار می شود و طی آن بر اساس نتایج به دست آمده و همچنین ملاک در نظر گرفته شده، ملی پوشان اعزامی به پارالمپیک ریو معرفی می شوند.

وی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد مسابقات قهرمانی باشگاه های کشور و انتخابی تیم ملی اظهار داشت: ۱۳۰ ورزشکار مرد و ۷۰ ورزشکار خانم برگزار کننده این رقابت ها در بخش جانبازان و معلولان هستند. در بخش نابینایان و کم بینایان هم ۶۵ ورزشکار مرد و ۳۵ ورزشکار خانم حضور دارند.

رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان با بیان اینکه رقابت های قهرمانی باشگاه های کشور و انتخابی تیم ملی ابتدا در بخش بانوان برگزار می شود، تصریح کرد: صبح تا ظهر روز چهارشنبه (۵ خردادماه) زمان در نظر گرفته شده برای رقابت دو و میدانی کاران در بخش بانوان است. عصر چهارشنبه و همچنین صبح تا ظهر پنجشنبه هم زمان در نظر گرفته شده برای برگزاری این رقابت ها در بخش مردان است. در پایان رقابت در هر یک از این بخش ها و با توجه به نتایج به دست آمده، دو و میدانی کاران ملی پوش معرفی می شوند.

هادی زاده همچنین با یادآوری اینکه برای برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی دو و میدانی و مشخص شدن صاحبان سهمیه پارالمپیک ریو، ملاکی در نظر گرفته شده است، گفت: در دو و میدانی سهمیه پارالمپیک به کشور داده می شود نه به ورزشکار؛ دلیل برگزاری رقابت های انتخابی تیم ملی هم همین موضوع است. هر دو و میدانی کاری که بتواند در این رقابت ها حداقل به رنکینگ چهارم جهان دست پیدا کند، شانس حضور در ترکیب تیم ملی را به دست خواهد آورد. بنابراین اینکه به اندازه تعداد سهمیه های به دست آمده، اقدام به انتخاب ملی پوشان داشته باشیم، قطعی نیست چرا که ملاک اصلی دستیابی به حداقل رنکینگ چهارم جهان است.

وی خاطرنشان کرد: تا اواخر خردادماه از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک آخرین مرحله توزیع سهمیه های پارالمپیکی دو و میدانی انجام می شود که قطعا سهمیه های جدیدی هم به ایران اختصاص خواهد یافت. در رقابتهای انتخابی تیم ملی، این موضوع را هم لحاظ می کنیم تا پس از اختصاص سهمیه های جدید، بدانیم که آنها را باید در اختیار چه ورزشکارانی قرار دهیم.  
رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان تاکید کرد: به خاطر اهمیت برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی، قطعاً نماینده ای از کمیته ملی پارالمپیک هم به عنوان ناظر در محل برگزاری این رقابت ها در تهران حضور خواهد داشت.

کد خبر : ۱,۳۹۲
اشتراک در