۳ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۰۱
پاراتکواندوکاران-ایران-قهرمان-مسابقات-آفریقا-شدند
مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آفریقا با حضور نمایندگانی از یازده کشور برگزار شد که طی آن تیم ۶ نفره ایران با پنج مدال طلا ، دو نقره و یک برنز و مجموع ۴۲ امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها شد.
مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آفریقا با حضور نمایندگانی از یازده کشور برگزار شد که طی آن تیم ۶ نفره ایران با پنج مدال طلا، دو نقره و یک برنز و مجموع ۴۲ امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت ها شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، مسابقات پاراتکواندوی قهرمانی قاره آفریقا روز گذشته در شهر پورت سعید مصر برگزار شد. با توجه به اجازه ای که فدراسیون جهانی به کشورهای مختلف برای حضور در مسابقات دیگر قاره ها در سال ٢٠١٥ و ٢٠١٦ داده است، تیم ملی پاراتکواندوی ایران نیز با ترکیبی متشکل از شش  ورزشکار در این رقابت ها شرکت کرد.

علاوه بر ایران و مصر که میزبان مسابقات قهرمانی پاراتکواندو قاره آفریقا بود، مراکش، افغانستان، نیجریه، ازبکستان، اوکراین، اسپانیا، آلمان، کومور و لسوتو دیگر کشورهای شرکت کننده در این رقابت ها بودند. در رقابت میان ورزشکاران این کشورها، تیم اعزامی ایران موفق شد با پنج مدال طلا، دو نقره و یک برنز و مجموع ۴۲ امتیاز در رده نخست جدول رده بندی قرار بگیرد.

در چارچوب مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آفریقا، و در وزن ۶۱- کیلوگرم کلاس K۴۲ سعید صادقیان پور در رده نخست قرار گرفت و صاحب مدال طلا شد. در این بخش سانجاربیک موهتوروف از ازبکستان و سامسون اوکپرا از نیجریه دوم و سوم شدند.

دو مدال طلای دیگر ایران توسط محمود جعفرزاده در وزن ۷۵- کیلوگرم کلاس K۴۲ و احمد نریمانی در وزن ۷۵+ کیلوگرم کلاس K۴۲ به دست آمد. همچنین محمود جعفرزاده در وزن ۷۵- کیلوگرم کلاس K۴۳ این رقابت ها هم صاحب مدال طلا شد. در این بخش آنتون شوئتس از اوکراین و رشید اسماعیلی از مراکش به ترتیب دوم و سوم شدند.

اصغر عزیزی هم در وزن ۷۵- کیلوگرم کلاس K۴۴ این رقابت ها بالاتر از محمد عطیف ازمراکش و گابریل آمادو از اسپانیا در رده نخست قرار گرفت و طلایی شد. در وزن ۶۱- کیلوگرم کلاس K۴۴ مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آفریقا نیز سجاد جوانبخت به مدال نقره دست یافت. در این بخش آیتامی سانتانا از اسپانیا و ایوب آدویش از مراکش به ترتیب اول و سوم شدند.


در وزن ۷۵+ کلاس K۴۴ مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آفریقا هم تیم ایران توسط محسن عبدی صاحب مدال نقره شد. در این بخش از رقابت ها هثیم چلیک از آلمان قهرمان شد و سرور جان عبید جونوف از ازبکستان همراه با احمد نریمانی در رده سوم مشترک ایستاد.

در پایان مسابقات پاراتکواندو قهرمانی قاره آفریقا، بعد از تیم ایران که قهرمان شد، مراکش با ۳ طلا، یک نقره و ۵ برنز و ۲۹ امتیاز  نایب قهرمان شد و اسپانیا با ۱۵ امتیاز (۲ طلا و یک برنز) در جایگاه سوم ایستاد.

کد خبر : ۱,۳۹۱
اشتراک در