۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۵:۴۷
الله-کرمی---تورنمنت-آلمان-ملاک-اصلی-برای-پیگیری-برنامه-های-پارالمپیکی-تیراندازان-است
رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولان از نتایج به دست آمده توسط تیم اعزامی به تورنمنت بین المللی آلمان ابراز رضایت کرد و گفت: نتایج به دست آمده در این رقابت‌ها و همچنین تجهیزات خریداری شده ملاک اصلی برای چگونگی پیگیری برنامه‌های پارالمپیکی تیراندازان خواهد بود.
رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولان از نتایج به دست آمده توسط تیم اعزامی به تورنمنت بین المللی آلمان ابراز رضایت کرد و گفت: نتایج به دست آمده در این رقابت ها و همچنین تجهیزات خریداری شده ملاک اصلی برای چگونگی پیگیری برنامه های پارالمپیکی تیراندازان خواهد بود.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولان که در تورنمنت بین المللی آلمان شرکت کرده بود موفق شد در این رقابت ها صاحب چهار مدال طلا و یک مدال برنز در دو بخش انفرادی و تیمی شود.

در جریان این رقابت ها که در شهر هانوفر جریان داشت، تیم ایران با ترکیب ساره جوانمردی، عالیه محمودی و سمیرا ارم در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر p۲ به مدال طلا دست یافت. ایران در ماده تپانچه خفیف ۵۰ متر p۴  نیز با ترکیب ساره  جوانمردی، عالیه محمودی و مهدی زمانی مدال طلا گرفت.

در بخش انفرادی مسابقات بین المللی آلمان نیز ساره جوانمردی در تپانچه بادی ۱۰ متر p۲ و تپانچه خفیف ۵۰ متر p۲ صاحب مدال طلا شد ضمن اینکه عالیه محمودی هم در تپانچه بادی ۱۰ متر p۲ مدال برنز گرفت.

رقیه الله کرمی، رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولان در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به نتایج به دست آمده توسط تیم اعزامی به تورنمنت بین المللی آلمان اظهار داشت: نتایج به دست آمده و مدال های کسب شده ارزشمند است هرچند هدف این نبود که در این رقابت ها تیراندازان خودی نشان دهند و رکورد بالایی را ثبت کنند.

وی تصریح کرد: هدف اصلی از حضور در تورنمنت بین المللی آلمان این بود که به کم و کاستی های موجود از نظر برنامه ریزی و حتی تجهیزاتی در قالب رقابت های رسمی پی برده و برای برطرف کردن آنها برنامه ریزی کنیم. به هر حال آلمان بهترین تجهیزات تیراندازی را در سطح دنیا تولید می کند. البته پیش از سفر به آلمان بخشی از تجهیزات مورد نیاز را با همکاری کمیته ملی پارالمپیک و همچنین فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان خریداری کردیم اما حضور در آلمان فرصت خیلی خوبی بود تا کمبودهای موجود در زمینه تجهیزات و وسایل مورد نیاز را کامل تر کنیم.

رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولان با بیان اینکه نو شدن تمام تجهیزات تیراندازی یکی از نتایج مفید حضور در تورنمنت بین المللی آلمان بود، ادامه داد: در کل طی این سفر از نظر مصرفی و غیرمصرفی خیلی از کمبودها جبران شد. طی این رقابت ها علاوه بر اینکه تجهیزات موردنیاز خریداری شد، خیلی از مشکلات هم از نظر تکنیکی و تاکتیکی شناسایی شد تا بتوانیم برای برطرف کردن آنها برنامه ریزی داشته باشیم.

الله کرمی با تاکید بر اینکه نتایج به دست آمده در تورنمنت آلمان ملاک اصلی برای چگونگی پیگیری برنامه های پارالمپیکی تیراندازان خواهد بود، گفت: بر اساس نتایج به دست آمده در آلمان برنامه های خود را دستخوش تغییراتی خواهیم کرد و حتی در صورت نیاز بخشی از آنها را ارتقا خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از این گفتگو با بیان اینکه ۱۷۷ ورزشکار از ۴۵ کشور در تورنمنت بین المللی آلمان شرکت کرده بودند، اظهار داشت: تقریبا تمام کشورهایی که صاحب سهمیه پارالمپیک هستند در این رقابت ها شرکت داشتند بنابراین سطح مسابقات خیلی بالا و خوب بود. می توانم بگویم هدف اصلی همه کشورها از حضور در این رقابت ها، همان اهدافی بود که ما داشتیم.

رئیس انجمن تیراندازی جانبازان و معلولان با تاکید بر اینکه از نتایج کلی اعزام تیم ملی به تورنمنت بین المللی آلمان رضایت کامل دارد، یادآور شد: البته همان طور که گفتم به نتایج و رکوردها خیلی توجه نداشتیم. بیشتر به دنبال این بودیم تا  از نظر برنامه، تجهیزات و مسائل تکنیکی و تاکتیکی ورزشکاران خود را محک بزنیم.

الله کرمی در پایان گفت: پس از چند روز استراحت تمرینات تیراندازان از سر گرفته می شود. فعلا تا زمان اعزام به پارالمپیک ریو برنامه برون مرزی دیگری نداریم و طبق برنامه تمام مراحل تمرین به صورت داخلی برگزار خواهد شد اما این امکان را داریم که در صورت نیاز، اعزام برون مرزی دیگری در قالب حضور در تورنمنت بین المللی با برپایی اردو داشته باشیم.

کد خبر : ۱,۳۷۸
اشتراک در