۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۸:۰۲
حضور-در-تورنمنت-بین-المللی-ترکیه-و-آلمان-در-برنامه-پارالمپیکی-تیم-ملی-بسکتبال-با-ویلچر
تیم ملی بسکتبال با ویلچر که برای شرکت در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک آماده می شود حضور در تورنمنت بین‌المللی ترکیه و آلمان را به عنوان بخشی از برنامه‌های مصوب آماده‌سازی، در دستور کار دارد.
تیم ملی بسکتبال با ویلچر که برای شرکت در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک آماده می شود حضور در تورنمنت بین‌المللی ترکیه و آلمان را به عنوان بخشی از برنامه‌های مصوب آماده‌سازی، در دستور کار دارد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران که مهرماه سال گذشته با راهیابی به فینال مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه سهمیه مستقیم بازی های پارالمپیک ریو را به دست آورد از فروردین ماه امسال اردوهای آماده سازی خود برای حضور در این دوره بازی ها را زیر نظرعباس آقاکوچکی آغاز کرده است.

این تیم که تا به امروز دو مرحله اردوی آماده سازی در تهران برگزار کرده و از دوم خردادماه هم وارد سومین دور تمرینات می‌شود، شرکت در تورنمنت های بین المللی به میزبانی کشورهای ترکیه و آلمان را در دستور کار دارد.

حبیب خمجانی، رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در این مورد گفت: از میان گزینه های مختلفی که برای اردوی برون مرزی داشتیم، سفر به ترکیه و آلمان را انتخاب کردیم چون این دو کشور به فاصله چند روز از یکدیگر، میزبان تورنمنت هایی هستند که به نظر می رسد تیم های خوبی هم در آنها حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: حضور در این دو تورنمنت برای تیم ملی بسکتبال با ویلچر بار فنی خوبی می تواند داشته باشد از همین رو پیشنهاد آن را با کمیته ملی پارالمپیک مطرح کردیم که مورد موافقت مسئولان هم قرار گرفت. بنابراین حضور در این دو رویداد را در برنامه قرار داده ایم.

رئیس انجمن بسکتبال با ویلچر خاطرنشان کرد: پیگیر کارهای لازم برای دریافت روادید و بلیت هستیم و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، حضورمان در این تورنمنت ها قطعی است. طبق برنامه تیم اول در تورنمنت ترکیه شرکت می کند سپس به کشور بازگشته و پس از چند روز استراحت و پیگیری دوباره تمرینات، آماده حضور در تورنمنت آلمان می شود.

بر پایه این گزارش، تورنمنت بین المللی بسکتبال با ویلچر ترکیه ۴ تا ۱۰ تیرماه برگزار می شود. ۲۰ تا ۲۵ تیرماه هم زمان برگزاری تورنمنت بین المللی آلمان اعلام شده است.

کد خبر : ۱,۳۷۴
اشتراک در