۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۷:۰۰
ملاک-انتخاب-دو-و-میدانی-کاران-برای-اعزام-به-پارالمپیک-ریو-اعلام-شد
دو و میدانی کارانی که بتوانند در قالب رقابت های انتخابی تیم ملی به حد نصاب تعیین شده از سوی انجمن دو و میدانی و کمیته ملی پارالمپیک دست یابند، ترکیب تیم ملی این رشته را برای حضور در پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک تشکیل خواهند داد.
دو و میدانی کارانی که بتوانند در قالب رقابت‌های انتخابی تیم ملی به حد نصاب تعیین شده از سوی انجمن دو و میدانی و کمیته ملی پارالمپیک دست یابند، ترکیب تیم ملی این رشته را برای حضور در پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک تشکیل خواهند داد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، دوومیدانی و ورزشکاران این رشته بیشترین سهم را در تشکیل کاروان فرهنگی ورزشی منا خواهد داشت. این رشته سال گذشته از حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ قطر صاحب ۱۰ سهمیه  (۸ سهمیه در بخش جانبازان و معلولان و ۲ سهمیه در بخش نابینایان و کم بینایان) برای پارالمپیک ریو شد.

از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و مسابقات بین المللی فزاع که اواخر اسفندماه سال گذشته در امارات برگزار شد نیز دو و میدانی ایران به ۹ سهمیه پارالمپیکی دیگر دست یافت. با این حساب تا به امروز ۱۹ سهمیه دو و میدانی ایران برای حضور در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو قطعی شده است ضمن اینکه احتمال افزایش این تعداد سهمیه هم وجود دارد.

البته در دو و میدانی سهمیه به کشور داده می شود و بر همین اساس انجمن دو و میدانی طی روزهای ۵ و ۶ خردادماه با برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی که در قالب رقابت‌های قهرمانی کشور برگزار می‌شود، ملی پوشان اعزامی به ریو دو ژانیرو را مشخص و معرفی خواهد کرد.

بر همین اساس این انجمن با هماهنگی کمیته ملی پارالمپیک حد نصابی را تعیین کرده و دستیابی به آن را ملاک انتخاب ملی پوشان قرار داده است.

علی اصغر هادی زاده، رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در این مورد اظهار داشت: ۱۹ سهمیه ایران برای بازیهای پارالمپیک ۲۰۱۶ تا به امروز قطعی است اما ملاک اصلی برای اعزام به ریو دستیابی به رکوردهای تعیین شده است.

وی تصریح کرد: دستیابی به رکورد رنکینگ چهارم جهان در کلاس ها و ماده های مختلف، رکوردی است که برای انتخاب ملی پوشان تعیین شده است. ملی پوشانی که حداقل به این رکورد دست یابند ترکیب تیم اعزامی به پارالمپیک را تشکیل می‌دهند.

رئیس انجمن دو و میدانی جانبازان و معلولان گفت: رقابت های انتخابی تیم ملی در قالب مسابقات قهرمانی کشور برگزار می‌شود. این مسابقات با حضور تقریبی ۳۰۰ ورزشکار شامل ۲۰۰ ورزشکار در بخش مردان و ۱۰۰ ورزشکار در بخش بانوان برگزار می شود.

کد خبر : ۱,۳۷۲
اشتراک در