۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۸:۳۸
دبیرکل-کمیته-ملی-پارالمپیک-اولویت-های-این-کمیته-برای-چهار-سال-آینده-را-اعلام-کرد
کمیته ملی پارالمپیک بعد از بازی‌های ریو ۲۰۱۶ برنامه چهار ساله کاری جدیدی را تدوین خواهد کرد که بر اساس آن حضور در چهار رویداد بین المللی اصلی در اولویت کاری این کمیته قرار خواهد گرفت.
کمیته ملی پارالمپیک بعد از بازی‌های ریو ۲۰۱۶ برنامه چهار ساله کاری جدیدی را تدوین خواهد کرد که بر اساس آن حضور در چهار رویداد بین المللی اصلی در اولویت کاری این کمیته قرار خواهد گرفت.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، بعد از اتمام هر یک از ادوار بازی های پارالمپیک، برنامه ای از سوی کمیته ملی پارالمپیک و برای چهار سال آتی این کمیته تدوین می شود. در این برنامه که به دوره آتی بازی های زمستانی و تابستانی پارالمپیک ختم می شود، اولویت های کاری کمیته ملی پارالمپیک طی چهار سال پیش رو ترسیم و تدوین خواهد شد تا برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها براساس آن صورت بگیرد.

بر این اساس بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ که شهریورماه امسال در ریو دو ژانیرو برزیل برگزار می شود، پایان برنامه‌ای است که اجرای آن چهار سال پیش و پس از پارالمپیک لندن در دستور کار  این کمیته قرار گرفت.

مسعود اشرفی، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، در این باره گفت: طراحی کامل این برنامه چهارساله درحال حاضر شروع و بعد از اتمام بازی های ریو  پیگیری خواهد شد اما آنچه مسلم است حضور در چهار رویداد در رده های سنی جوانان و بزرگسالان اولویت‌های کاری این برنامه چهار ساله  و حضور در مسابقات جهانی و منطقه ای جهت اخذ سهمیه ورودی به بازیهای ۲۰۱۸ زمستانی و  ۲۰۲۰ تابستانی خواهد بود.

وی این اولویت ها را برشمرد و گفت: بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اندونزی، بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۱۸ پیونگ چنگ که بعد از المپیک زمستانی در کره جنوبی برگزار می شود دو رویدادی است که جزو اولویت های چهار سال آینده قرار دارند. همچنین بازی های آسیایی جوانان دیگر اولویت مورد نظر است که البته هنوز محل دقیق آن و اینکه سال ۲۰۱۷ یا ۲۰۱۹ میلادی برگزار می شود، مشخص نیست. ایران با حضور در بازی های ۲۰۰۹ توکیو و ۲۰۱۳ کوالالامپور تجربه حضور در این بازی‌ها را دارد.

دبیر کل کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد: بازی های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو چهارمین اولویت کاری کمیته ملی پارالمپیک در پایان چهار سال آینده خواهد بود.

همچنین توجه به مباحث ارتقاء سطح آموزش در میان ورزشکاران، کارشناسان اعم از داوران، مربیان، کلاسبندان، عوامل فنی و بدنه پرسنلی کمیته نیز پس از بازیهای ریو ۲۰۱۶ و تا پایان سال ۱۳۹۶ به عنوان یک ضرورت و نیاز واقعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود.

برگزاری مراسم روز و هفته پارالمپیک در مهرماه سالجاری از برنامه‌های دیگر این کمیته است که با همکاری و مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف در سراسر کشور و خصوصاً با مشارکت آموزش و پرورش استثنایی و سازمان بهزیستی به عنوان دو متولی اصلی جامعه هدف این کمیته مورد توجه قرار دارد.

اشرفی همچنین گفت که قطعا برنامه ریزی ها و تلاش ها در این راستا خواهد بود که ورزشکاران و کاروان های اعزامی به هر یک از بازی ها بتوانند عملکردی بهتر از دوره قبل به لحاظ کمی و کیفی داشته باشند.

کد خبر : ۱,۳۷۰
اشتراک در