۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۵:۳۶
تیم-ملی-قایقرانی-جمعه-عازم-مسابقات-جهانی-آلمان-و-انتخابی-پارالمپیک-می-شود
تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان به منظور حضور در مسابقات جهانی آلمان که آخرین مرحله رقابت‌های گزینشی پارالمپیک محسوب می شود، روز جمعه عازم این کشور خواهد شد.
تیم ملی قایقرانی جانبازان و معلولان به منظور حضور در مسابقات جهانی آلمان که آخرین مرحله رقابت‌های گزینشی پارالمپیک محسوب می شود، روز جمعه عازم این کشور خواهد شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، قایقرانی جانبازان و معلولان ایران سال گذشته از حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۶ ایتالیا صاحب یک سهمیه برای پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک شد.

شهلا بهروزی راد تنها نماینده ایران بود که در این رقابت‌ها صاحب سهمیه پارالمپیک شد. وی در فینال کلاس LTA این مسابقات و در رقابت با قایقرانانی از روسیه، آمریکا، فرانسه، رومانی، استرالیا، ایتالیا، انگلستان و کانادا با کسب رکورد ۵۳/۸۰۱ ثانیه در رده ششم جهان قرار گرفت و به عنوان تنها آسیایی موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شد.

بدین ترتیب قایقرانی جانبازان و معلولان ایران برای نخستین بار در طول تاریخ صاحب سهمیه پارالمپیک شد در حالیکه همچنان فرصت برای کسب سهمیه جدید وجود دارد.

هفته آینده مسابقات جهانی ۲۰۱۶ در دویسبورگ آلمان برگزار می شود و قایقرانی جانبازان و معلولان کشورمان این شانس را دارند که از حضور در این رقابت ها صاحب حداقل یک سهمیه دیگر در بخش مردان شوند.

برای شرکت در مسابقات جهانی آلمان و انتخابی پارالمپیک، تیم ملی قایقرانی ایران روز جمعه تهران را به مقصد دویسبورگ ترک می کند.

شهلا بهروزی راد همراه با اسلام جاهدی و اکبر طهماسبی ترکیب تیم ملی قایقرانی ایران در مسابقات جهانی آلمان را تشکیل می دهند که با هدایت مسعود مهدوی نیا در این رقابت ها حاضر خواهند شد. از این ترکیب سه نفره، اسلام جاهدی به دلیل حضور در یک کمپ بین المللی در پرتغال به سر می برد. این قایقران همزمان با هم تیمی های خود روز جمعه از پرتغال راهی آلمان می شود تا در دویسبورگ به آنها ملحق شود.

مسابقات قایقرانی جهانی آلمان و انتخابی پارالمپیک از ۲۸ اردیبهشت ماه آغاز می شود. فینال این رقابت ها ۳۰ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

شهلا بهروزی راد و اکبر طهماسبی در کلاس LTA زنان و مردان مسابقات جهانی آلمان به مصاف حریفان خود می روند و اسلام جاهدی نیز در کلاس TA به رقابت می پردازد.

کد خبر : ۱,۳۶۴
اشتراک در