۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۵:۱۶
تشریح-آخرین-شرایط-کمانداران-پارالمپیکی-توسط-مربی-تیم-ملی
مربی تیم ملی تیر و کمان جانبازان و معلولان در مورد آخرین وضعیت این تیم توضیح داد و تاکید کرد که برنامه ریزی به گونه ای است که برای اردوی سوم امسال و در واقع پیش از اعزام به محل برگزاری مسابقات جهانی چک و انتخابی پارالمپیک، اعضای تیم به اوج آمادگی برسند.
مربی تیم ملی تیر و کمان جانبازان و معلولان در مورد آخرین وضعیت این تیم توضیح داد و تاکید کرد که برنامه ریزی به گونه ای است که برای اردوی سوم امسال و در واقع پیش از اعزام به محل برگزاری مسابقات جهانی چک و انتخابی پارالمپیک، اعضای تیم به اوج آمادگی برسند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیم ملی تیر و کمان جانبازان و معلولان که سال گذشته توسط زهرا نعمتی، ابراهیم رنجبر، غلامرضا رحیمی، محدثه کهنسال، هادی نوری و مجیدکاکوش به ۶ سهمیه برای حضور در بازی های پارالمپیک ریو دست یافت، از ۱۶ اردیبهشت ماه دور دوم تمریناتش درسال جاری را آغاز کرد.

در این مرحله از تمرینات که تا پایان اردیبهشت ماه در تهران دنبال خواهد شد به غیر از زهرا نعمتی که زیر نظر فدراسیون تیر و کمان پیگیر تمرینات خود است، دیگر کمانداران پارالمپیکی حضور دارند. سمیه عباسپور، اصغر فتاحی، فرزانه عسگری و سیده زهرا حسینی هم دیگر اردونشینان این تیم هستند.

۹ کماندار حاضر در این مرحله از تمرینات تیم ملی تیر و کمان که در اردوی آتی (۵ تا ۲۰ خردادماه) نیز حاضر خواهند بود،  ترکیب این تیم برای حضور در مسابقات جهانی جمهوری چک را  تشکیل می دهند. این کمانداران تا ۲۱ خرداد که زمان اعزام به محل برگزاری این رقابت ها است، تمریناتشان را زیر نظر مربیان اوکراینی و ایرانی تیم ملی دنبال می کنند تا به بهترین شرایط آمادگی ممکن دست یابند.

جبرائیل عبادی، مربی تیم ملی تیر و کمان، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد وضعیت پیگیری تمرینات کمانداران پارالمپیکی و غیرپارالمپیکی این تیم اظهار داشت: شرایط به نسبت خوب است. کمانداری مانند هادی نوری در اوج آمدگی است. مجید کاکوش نیز از نظر روانی و رکوردی شرایط خوبی دارد. بقیه اردونشینان هم اوضاع رضایت بخشی دارند و در مجموع بدون مشکل خاصی پیگیر تمرینات هستیم. ضمن اینکه باید بگویم حضور همزمان رنجبر و رحیمی در اردو باعث شده این دو ورزشکار رقابت خوبی با هم داشته باشند و هر روز بهتر از روز قبل تمرین کنند.

وی تصریح کرد: شاید تنها مشکل، ضعف تجهیزات و امکانات باشد که آن هم با عنایت مسئولان مربوطه در کمیته ملی پارالمپیک برطرف خواهد شد همانطور که تا پیش از این توجه لازم به کمانداران داشته اند.

مربی تیم ملی تیر و کمان با تاکید بر اینکه از این اردو شدت بدنسازی کمانداران کمتر شد، تصریح کرد: البته ورزشکارانی مانند زهرا حسینی، فرزانه عسگری و اصغر فتاحی که به تازگی به جمع اردونشینان اضافه شده اند، همچنان بدنسازی دارند. ابراهیم رنجبر هم با تمایل خودش همچنان بدنسازی دارد اما در کل با نظر الگ نیکولوویچ، سرمربی اوکراینی تیم ملی، از مرحله بعدی اردو، تغییرات کلی در برنامه های تمرینی خواهیم داشت.

عبادی در این رابطه تاکید کرد: از اردوی آتی که اردوی متصل به رقابتهای جمهوری چک محسوب می شود فشار بدنسازی برای همه کماندارن کاسته شده و بیشتر به کارهای تکنیکی همراه با ریکاوری می پردازیم. در کل اینکه در روزهای پایانی اردوی فعلی، آمادگی اردونشینان بیشتر خواهد شد طوریکه برای اردوی بعد به اوج آمادگی می رسند.

مربی تیم ملی تیر و کمان همچنین در مورد حضور این تیم در مسابقات جهانی چک که اواخر خردادماه به عنوان آخرین میدان توزیع سهمیه پارالمپیکی برگزار می شود، گفت: هر ۹ کماندار حاضر در اردو به این رقابت ها اعزام می شوند. اینکه بتوانیم در این رقابت ها نتیجه خوبی بگیریم و به خصوص توسط کمانداران پارالمپیکی مدال بگیریم، جزو اهداف ما است اما اولویت اصلی ما کسب سهمیه پارالمپیک است.

عبادی تاکید کرد: در مسابقات چک فقط به رشته هایی سهمیه اختصاص پیدا می کند که قبلا سهمیه نگرفته اند. بنابراین حضور زهرا نعمتی در چک به خاطر سهمیه ای که در بخش ریکرو داریم، خیلی تاثیرگذار نبود و به همین دلیل وی همزمان با مسابقات چک، با تیم اعزامی فدراسیون تیر و کمان و برای گرفتن سهمیه تیمی المپیک در مسابقات ترکیه شرکت می کند. در چک امید زیادی داریم توسط سمیه عباسپور یا فرزانه عسگری صاحب سهمیه شویم.

کد خبر : ۱,۳۶۱
اشتراک در