۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۷:۱۴
کاپیتان-تیم-ملی-والیبال-نشسته---بوسنی-را-شکست-می‌دهیم-و-قهرمان-پارالمپیک-ریو-می‌شویم
پاسور تیم ملی والیبال نشسته که بازوبند کاپیتانی این تیم را هم در اختیار دارد تاکید کرد: به شرایط خوب تیم و هم‌تیمی‌هایم به قدری اعتقاد دارم که مطمئن هستم در پارالمپیک ریو می توانیم مدعیانی مانند بوسنی را شکست داده و با قهرمانی به کار خود پایان دهیم.
پاسور تیم ملی والیبال نشسته که بازوبند کاپیتانی این تیم را هم در اختیار دارد تاکید کرد:به شرایط خوب تیم و هم‌تیمی‌هایم به قدری اعتقاد دارم که مطمئن هستم در پارالمپیک ریو می توانیم مدعیانی مانند بوسنی را شکست داده و با قهرمانی به کار خود پایان دهیم.

داوود علیپوریان در آغاز گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک، به گروه‌بندی بازی‌های پارالمپیک ریو در رشته والیبال نشسته مردان و هم‌گروهی تیم ایران با تیم‌های بوسنی، روسیه و چین در گروه B این مسابقات اشاره کرد و از رویارویی دوباره با تیم مدعی بوسنی ابراز خرسندی کرد.

وی با یادآوری اینکه آخرین دیدار تیم‌های ملی والیبال نشسته ایران و بوسنی در فینال پارالمپیک لندن انجام شد، اظهار داشت: در آن دوره بازی‌ها ما دو بار با بوسنی دیدار کردیم. در مرحله گروهی این تیم را بردیم، اما در فینال متحمل شکست شدیم و به نایب قهرمانی رسیدیم.

این بازیکن ملی‌پوش ادامه داد: اینکه در مرحله گروهی بازی‌های پارالمپیک ریو دوباره با بوسنی هم‌گروه شده‌ایم را اتفاقی خوب برای والیبال نشسته ایران می‌دانم. به هر حال در ترکیب فعلی تیم ۶-۵ بازیکن جوان زیر ۲۵ سال حضور دارند که تاکنون تیم بوسنی را حتی از نزدیک هم ندیده‌اند چه برسد به اینکه با آن بازی کرده باشند؛ بنابراین هم‌گروه شدن با این تیم در مرحله مقدماتی پارالمپیک ریو می‌تواند بهترین فرصت برای تدارک و آماده‌سازی بهتر این دسته بازیکنان باشد تا بتوانند در فینال مقابل هر تیمی که به احتمال زیاد بوسنی خواهد بود، مقتدرانه بازی کنند و پیروز شوند.

علیپوریان با تاکید بر اینکه ملی‌پوشان والیبال نشسته ایران طی دو سال گذشته هرگز تیم بوسنی را ندیده‌اند، گفت: برزیل، آلمان، روسیه، مصر و چین از حریفان اصلی ما هستند که طی این مدت با آنها دیدار کرده‌ایم. دیدار با این تیم‌ها در چارچوب مسابقات جام بین قاره‌ای انجام شد که اتفاقا همه آنها را با برد به پایان رساندیم، اما تیمی مانند بوسنی در این گونه رویدادها اصلا شرکت نمی‌کند. بوسنی بیشتر در رویدادهای رسمی مانند المپیک و مسابقات جهانی حاضر می‌شود.

کاپیتان تیم ملی والیبال ایران همچنین تاکید کرد: مسابقات جهانی ۲۰۱۴ لهستان آخرین رویدادی بود که شاهد حضور بوسنی در آن بودیم. البته در این مسابقات با این تیم بازی نکردیم، چون ما در مرحله نیمه نهایی حریف برزیل شدیم و بوسنی هم به مصاف مصر رفت. البته ما در آن بازی شکست خوردیم و فینالیست هم نشدیم.

پاسور تیم ملی والیبال نشسته با تاکید بر اینکه بوسنی اصلی‌ترین حریف این تیم به حساب می‌آید، گفت: در سه دوره پیشین پارالمپیک با این تیم روبرو شده‌ایم. در آتن و در مرحله فینال مغلوب بوسنی شدیم، اما در فینال پارالمپیک پکن، بوسنی را ۳ بر صفر بردیم و قهرمان شدیم. در پارالمپیک لندن هم که یک برد و یک باخت حاصل دو دیدارمان مقابل بوسنی شد. نمی‌دانم دیدار با بوسنی چندمین دیدار ما در مرحله گروهی پارالمپیک ریو خواهد بود، اما مصمم هستیم این تیم را با اقتدار شکست دهیم تا ثابت کنیم شکستمان در فینال پارالمپیک لندن از روی بدشانسی بوده است.

این بازیکن تیم ملی والیبال نشسته تاکید کرد: در مرحله گروهی پارالمپیک لندن به راحتی و با نتیجه ۳ بر یک بوسنی را شکست دادیم، در دیدار فینال هم گیم اول را به سود خود تمام کردیم، اما احساس می‌کنم در سایر گیم‌ها داور کمک کرد تا نتیجه به سود بوسنی رقم بخورد، البته به دنبال توجیه نیستم، قطعا خودمان هم مقصر واگذاری نتیجه آن بازی هستیم، اما در پارالمپیک ریو همه چیز را جبران می‌کنیم و کار را با قهرمانی تمام خواهیم کرد.

علیپوریان گفت: به قهرمانی تیممان در پارالمپیک ریو اطمینان زیادی دارم چون به تیمم و هم‌تیمی‌هایم اعتقاد دارم. بازیکنان جوانی که در ترکیب تیم قرار گرفته‌اند خیلی خوب هستند. اگر قرار باشد کاری انجام دهیم با ترکیب این بازیکنان جوان در کنار پیشکسوتان انجام خواهد شد.

این بازیکن از برگزاری منظم اردوهای آماده‌سازی تیم ملی والیبال نشسته نیز ابراز رضایت کرد و یادآور شد: آقای خسروی‌وفا اشراف کامل به تیم ما دارند. امیدوارم شرایط تمرینی که تا به امروز منظم و بدون وقفه پیگیری شده، ادامه داشته باشد و بتوانیم با بهترین وضعیت آمادگی راهی ریو شویم.

کد خبر : ۱,۳۵۶
اشتراک در