۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۵:۰۵
مجید-فرزین---مدال-طلای-پارالمپیک-را-با-رکوردشکنی-تکرار-می‌کنم
وزنه‌بردار دسته ۸۰ - کیلوگرم ایران ابراز امیدواری کرد در بازی‌های پارالمپیک ریو رکورد این وزن که در اختیار خودش است را ارتقا داده و با رکوردشکنی صاحب مدال طلا شود.
وزنه‌بردار دسته ۸۰ - کیلوگرم ایران ابراز امیدواری کرد در بازی‌های پارالمپیک ریو رکورد این وزن که در اختیار خودش است را ارتقا داده و با رکوردشکنی صاحب مدال طلا شود.

مجید فرزین در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اینکه چهار ماه به آغاز بازی‌های پارالمپیک ریو باقی مانده، اظهار داشت: از زمانی که حضورم در مسابقات وزنه‌برداری این دوره از بازی‌ها قطعی شده تا به امروز تمرینات خوبی در کنار دیگر ملی‌پوشان پارالمپیکی داشته‌ام، اما بخش مهم تمریناتم از این مرحله به بعد خواهد بود که به پارالمپیک نزدیک‌تر می‌شوم  و باید به تناسب آن آمادگی خود را بیشتر و بیشتر کنم.

وی که مدال نقره و طلای بازی‌های پارالمپیک ۲۰۰۸ پکن و ۲۰۱۲ لندن را در اختیار دارد، در مورد هدفی که برای حضور در پارالمپیک ریو دارد، این چنین گفت: به طور حتم مدال‌آوری هدفم از حضور در این دوره بازی‌ها است، اما نمی‌خواهم صرفا به این موضوع بسنده کنم. برایم مهم این است که بتوانم اول رکوردشکنی کنم و بعد به مدال دست یابم آن هم به رنگ طلا.

این ملی‌پوش وزنه‌برداری که در مسابقات بین‌المللی فزاع به مدال طلای دسته ۸۰ - کیلوگرم دست یافت، یادآور شد: در حال حاضر رکورد این دسته در اختیار خودم است. من در امارات با رکورد ۲۳۶/۵ کیلوگرم مدال طلا گرفتم و حالا می‌خواهم در پارالمپیک ریو این رکورد را ارتقا دهم.

فرزین تصریح کرد: البته بعد از مسابقات فزاع و طی سه ماه گذشته در تمرینات برای تکرار این رکورد وزنه‌ای نزدم چون اجازه آن را از سوی کادر فنی نداشتم. اعتقاد مربیانم بر این است که بلند کردن دوباره وزنه در حد این رکورد ممکن است باعث فشار و آسیب به من شود، به همین دلیل تا به امروز اجازه پیدا نکرده ام این کار را انجام دهم، اما آنچه مسلم است می‌خواهم در میادین ریو این رکورد را بهبود بخشم و به همین دلیل طی ماه‌های آینده باید در تمرینات، رکورد فزاع را تکرار کنم.

وزنه‌بردار پارالمپیک کشورمان در مورد رقیبان خود در پارالمپیک ریو گفت: چین، مصر، عراق و نیجریه از جمله کشورهایی هستند که در وزنه‌برداری رقابت نزدیکی با ایران دارند و وزنه‌برداران این کشورها در بیشتر اوزان حریفانی سرسخت برای ما ایرانی‌ها هستند. قطعا در پارالمپیک ریو هم رقابت نزدیکی با نمایندگان این کشورها خواهم داشت.

بر پایه این گزارش، مجید فرزین در پارالمپیک پکن در دسته ۷۵ کیلوگرم موفق به کسب مدال نقره شد و مدال طلای پارالمپیک لندن را در دسته ۸۲/۵ کیلوگرم به دست آورد. وی در پارالمپیک ریو در دسته ۸۰ - کیلوگرم وزنه خواهد زد.

کد خبر : ۱,۳۴۲
اشتراک در