۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۱:۰۳
ورزشکاران-پارالمپیکی-۸-رشته-پرونده-سلامت-دارند
از میان رشته هایی که تا به امروز توسط ورزشکاران آنها سهمیه لازم برای حضور در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک کسب شده است، ورزشکاران هشت رشته مورد معاینات تخصصی قرار گرفته و پرونده سلامت آنها تشکیل شده است.

از میان رشته هایی که تا به امروز توسط ورزشکاران آنها سهمیه لازم برای حضور در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک کسب شده است، ورزشکاران هشت رشته مورد معاینات تخصصی قرار گرفته و پرونده سلامت آنها تشکیل شده است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، ورزشکاران جانباز و معلول تا به امروز در 12 رشته موفق به کسب ورودیه بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو دو ژانیرو شده اند. اولین سهمیه ورزش جانبازان و معلولان ایران برای حضور در این دوره بازی های پارالمپیک دو سال پيش توسط تیم ملی والیبال نشسته مردان به دست آمد و بعد از آن به تناوب در دیگر رشته های تیمی و انفرادی، ورزشکاران کشورمان صاحب سهمیه پارالمپیک شدند.

بر همین اساس و به منظور اعزام کاروانی پاک و سلامت به پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک، کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک از خیلی وقت پیش از این، معاینات تخصصی و عمومی ورزشکاران صاحب سهمیه را در دستور کار قرار داد تا برای هر یک از آنها پرونده سلامت تشکیل شود.

بر همین اساس تا به امروز این پرونده برای ورزشکاران بیش از نیمی از رشته های پارالمپیکی  تشکیل شده است و تشکیل پرونده برای اعضای دیگر رشته ها در دست اقدام است.

 

 


به گفته زهرا چابکی، دبیر کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک، تیراندازی، تیر و کمان، دو و میدانی، وزنه برداری، والیبال نشسته آقایان، والیبال نشسته بانوان، فوتبال پنج نفره و جودو هشت رشته ای هستند که ورزشکاران آنها با پشت سر گذاشتن مراحل مختلف معاینات پزشکی و تخصصی صاحب پرونده سلامت شده اند.

در این بین بسکتبال با ویلچر، قایقرانی، شنا و دوچرخه سواری که هنوز ترکیب پارالمپیکی آنها نهایی نشده یا به تازگی این مهم انجام شده است، رشته هایی هستند که ورزشکاران شان پرونده سلامت ندارند اما به زودی و با انجام معاینات تخصصی و پزشکی لازم بر روی آنها، این پرونده برای آنها صادر خواهد شد.

تاکید مسئولان کمیته ملی پارالمپیک در مورد کاروان ورزش ایران که با نام «کاروان فرهنگی ورزشی منا» و با شعار «توکل، اراده و افتخار» در پارالمپیک ریو شرکت خواهد کرد، سلامت و پاک بودن ورزشکاران است و بر همین اساس انجام به موقع معاینات پزشکی و تخصصی و صدور پرونده سلامت برای تک تک آنها، از اهمیت بالایی برخوردار است.

کد خبر : ۱,۳۳۶
اشتراک در