۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۶:۲۹
حضور-قایقران-ایران-در-کمپ-بین-المللی-پرتغال-برای-آماده-سازی-کسب-سهمیه-پارالمپیک-ریو
اسلام جاهدی فردا پنجشنبه به پرتغال سفر می کند تا آخرین مرحله تمریناتش پیش از حضور در مسابقات جهانی آلمان و انتخابی پارالمپیک را در کمپ بین المللی این کشور سپری کند.
اسلام جاهدی فردا  پنجشنبه به پرتغال سفر می کند تا آخرین مرحله تمریناتش پیش از حضور در مسابقات جهانی آلمان و انتخابی پارالمپیک را در کمپ بین المللی این کشور سپری کند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، مسابقات قایقرانی قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۶ اواخر خردادماه به میزبانی آلمان و در شهر دویسبورگ برگزار می شود. این رقابت ها آخرین مرحله مسابقات گزینشی پارالمپیک ریو به حساب می آید و از همین رو نتایج به دست آمده در آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

قایقرانی جانبازان و معلولان ایران که سال گذشته از حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ ایتالیا توسط شهلا بهروزی راد صاحب سهمیه پارالمپیک ریو شد، امید زیادی دارد تا از حضور در مسابقات آلمان حداقل به یک سهمیه دیگر در بخش مردان دست پیدا کند.

اسلام جاهدی یکی از قایقرانانی است که در قالب ترکیب تیم ملی در رقابت های جهانی آلمان شرکت می کند. وی طی ماه های گذشته تمرینات مستمری را با این تیم و زیر نظر مسعود مهدوی نیا انجام داده است. این ملی پوش قایقرانی اما قصد دارد آخرین دور تمریناتش پیش از حضور در مسابقات جهانی آلمان را در یک کمپ بین المللی برگزار کند.

به همین منظور جاهدی پنجشنبه عازم پرتغال می شود تا در کمپ بین المللی نلو شرکت کند. این کمپ از شنبه هفته آینده آغاز می شود. جاهدی تا ۲۴ اردیبهشت تمریناتش را در این کمپ پیگیری می کند سپس از پرتغال راهی آلمان می شود تا در مسابقات جهانی این کشور شرکت کند.

این قایقران ملی پوش در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک ضمن تایید این خبر اظهارداشت: «نلو» از شرکت های مطرح و بزرگ قایقرانی در سطح جهان است که اکثر قایقرانان از این شرکت تجهیزات خود را خریداری می کنند. کمپ های بزگزار شده از سوی این شرکت هم در سطح بالایی است.

وی تصریح کرد: دقیقا نمی دانم چند کشور در کمپ بین المللی پرتغال نماینده دارند اما می دانم که قایقرانانی از کشورهای روسیه، بلاروس، آمریکا، هنگ کنگ و تونس در این کمپ حضور دارند و من می توانم با حضور در آن، تمرینات مفیدی کنار آنها داشته باشم.

جاهدی با تاکید بر اینکه از خیلی وقت پیش پیگیر حضور در کمپ بین المللی پرتغال بود، خاطرنشان کرد: ویزای من تازه صادر شده است. به همین دلیل پنجشنبه عازم پرتغال می شوم تا بتوانم از روز شنبه و همزمان با آغاز کمپ، تمریناتم را پیگیری کنم. این سفر با هماهنگی کامل کادر فنی تیم ملی انجام می شود. در واقع سرمربی تیم از حضور من در کمپ مورد نظر استقبال می کند چون بی شک در میزان آمادگی ام برای شرکت در مسابقات جهانی آلمان و کسب سهمیه پارالمپیک تاثیرگذار خواهد بود.

ملی پوش قایقرانی جانبازان و معلولان ایران همچنین گفت: در سفر به پرتغال تجهیزات شخصی ام را می برم اما قایق موردنیاز را در محل کمپ تهیه می کنم.

اسلام جاهدی که در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ روسیه و ۲۰۱۵ ایتالیا شرکت داشت در پایان ابراز امیدواری کرد که در مسابقات جهانی آلمان بتواند با عملکردی بهتر نسبت به دو دوره پیشین این رقابت ها و کسب نتایج بهتر، صاحب سهمیه پارالمپیک ریو بشود.

کد خبر : ۱,۳۳۱
اشتراک در