۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۷:۵۴
سرمربی-تیم-ملی-پاراتکواندو---در-مسابقاتی-قهرمان-شدیم-که-سطح-جهانی-داشت
سرمربی تیم ملی پاراتکواندو با اشاره به قهرمانی این تیم در دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا گفت: با توجه به حضور تیم‌های مدعی جهان، این دوره رقابت ها سطح کیفی و فنی بسیار بالایی داشت و در چنین رویدادی موفق شدیم در ۶ وزن از ۷ وزن فینالیست داشته باشیم و در بخش مردان با سه مدال طلا، قهرمان شویم.
سرمربی تیم ملی پاراتکواندو با اشاره به قهرمانی این تیم در دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا گفت: با توجه به حضور تیم‌های مدعی جهان، این دوره رقابت ها سطح کیفی و فنی بسیار بالایی داشت و در چنین رویدادی موفق شدیم در ۶ وزن از ۷ وزن فینالیست داشته باشیم  و در بخش مردان با سه مدال طلا، قهرمان شویم.

حسین مدانلو در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد دومین دوره مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا  که ۳۰ فروردین ماه به میزبانی مانیل فیلیپین برگزار شد، اظهار داشت: این دوره رقابت های یک روزه با حضور ۱۲ تیم برگزارشد. با توجه به اجازه ای که فدراسیون جهانی برای حضور کشورهای مختلف هر قاره در مسابقات قهرمانی دیگر قاره ها در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ داده است، سه تیم از کشورهای روسیه، فرانسه و آمریکا که در این رقابت ها حضور داشتند.

وی با بیان اینکه روسیه قهرمان جهان است و با ۱۲ ورزشکاری که هر یک قهرمانی جهان را در کارنامه داشتند، حضوری پرقدرت در مسابقات مانیل داشت، ادامه داد: با حضور این تیم ها سطح فنی و کیفی مسابقات در حد رویدادهای جهانی بالا رفته بود و کاملا فراتر از مسابقات آسیایی بود به خصوص اینکه تیم های آسیایی مانند ایران، مغولستان و قزاقستان هم هر کدام یک قهرمانی جهان را در کارنامه دارند.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو با تاکید بر اینکه با حضور چنین تیم هایی، دومین دور مسابقات قهرمانی آسیا با سطح فنی بالا و بسیار جذاب برگزار شد، خاطرنشان کرد: ایران با ۷ ورزشکار در سه وزن ۶۱-، ۷۵- و ۷۵+ کیلوگرم و در ۶ کلاس در این مسابقات شرکت کرد. ما پیش از این در مسابقات قهرمانی آسیا و چند دوره رویدادهای جهانی شرکت کرده بودیم اما این اولین بار بود که تیم پاراتکواندو با ۷ ورزشکار در رویداد برون مرزی حاضر شد.

مدانلو در مورد رقابت های برگزار شده در مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا توسط ورزشکاران ایران گفت: بیشتر مبارزه ایرانی ها برابر روس ها برگزار شد چون روسیه تعداد ورزشکار زیادی در مسابقات داشت که همگی هم مدعی بودند اما خدا را شکر به جز وزن ۷۵+ در سایر اوزان، ورزشکاران ما توانستند حریفان روس را از پیش رو بردارند. مغولستان، کره جنوبی، ازبکستان و قزاقستان هم دیگر کشورهایی بودند که ورزشکاران ما با نمایندگان آنها رقابت کردند.

وی با یادآوری کسب سه مدال طلا، سه مدال نقره و یک مدال برنز توسط ورزشکاران تیم پاراتکواندوی ایران در دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا گفت: گرفتن مدال طلا در تمام اوزان سخت بود چون همه کشورها با قدرت و سرمایه گذاری کامل در مسابقات شرکت کرده بودند و بعضا پدیده هم داشتند اما همین که در ۶ وزن از ۷ وزن فینالیست داشتیم و ۳ مدال طلا از مجموع مدال های طلا توزیعی را از آن خود کردیم خیلی ایده آل بود. روسیه، قزاقستان، مغولستان و فرانسه دیگر کشورهایی بودند که در این رقابت ها صاحب مدال طلا شدند.

مدانلو با یادآوری اینکه تیم پاراتکواندو در بخش مردان دومین دوره رقابت های قهرمانی آسیا قهرمان شد، گفت: البته در مجموع بخش مردان و زنان بعد از روسیه، در جایگاه دوم قرار گرفتیم چون اصلا ما در بخش بانوان نماینده ای نداشتیم. در کل این مسابقات در سطح جهانی بود و کسب این عنوان ها در آن ارزش زیادی داشت.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در پایان این گفتگو گفت: همزمان با مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا، مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا هم برگزار شد  و همین فرصتی بود تا مربیان و مسئولان تیم کشورمان در این بخش از رقابت ها از پاراتکواندو هم دیدن کنند. بعد از مسابقات، نگاه آنها به پاراتکواندو خیلی تغییر کرد. معمولا اسم پارا که می آید، این تصور ایجاد می شود که مسابقات سطح بالایی ندارد اما مربیان تیم تکواندو در مانیل تایید کردند که مسابقات پاراتکواندو در سطح بالایی برگزار می شود.

بر پایه این گزارش، تیم ملی پاراتکواندو ایران سال گذشته در اولین دوره مسابقات قهرمانی آسیا که در چین تاپیه برگزار شد با ۲ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز در بخش مردان قهرمان شد. در دومین دوره این رقابت ها نیز سعید صادقیان پور، محمود جعفرزاده، مهدی پوررهنما برای ایران مدال طلا گرفتند. سجاد جوانبخت، محسن عبدی و احمد نریمانی به مدال نقره دست یافتند و اصغر عزیزی هم صاحب مدال برنز شد.

کد خبر : ۱,۳۲۲
اشتراک در