۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۴:۲۴
طرح-کمیته-پزشکی-کمیته-ملی-پارالمپیک-برای-مبارزه-با-دوپینگ
با توجه به در پیش بودن پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک و اهمیت حضور پاک در این بازی ها، کمیته ملی پارالمپیک از طریق کمیته پزشکی این کمیته برای پاسخ به هر پرسشی که در مورد دوپینگ و مکمل های غذایی توسط ورزشکاران، مربیان یا دیگر مسئولان مطرح می شود، طرحی در نظر گرفته است.
با توجه به در پیش بودن پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک و اهمیت حضور پاک در این بازی ها، کمیته ملی پارالمپیک از طریق کمیته پزشکی این کمیته برای پاسخ به هر پرسشی که در مورد دوپینگ و مکمل های غذایی توسط ورزشکاران، مربیان یا دیگر مسئولان مطرح می شود، طرحی در نظر گرفته است.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، بر اساس این طرح کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک به عنوان مرجع پاسخگویی به هر گونه سوال در زمینه دوپینگ و مکمل های غذایی معرفی شده است و به همین دلیل این سوالات باید در اختیار این کمیته گذاشته شده و توسط همین کمیته هم پاسخ داده شود.

به همین منظور ایمیل اختصاصی کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک به آدرس Medical@npc.ir در اختیار تمام فدراسیون‌ها و مسئولان قرار گرفته است.

این افراد هر پرسشی که در رابطه با دوپینگ و مکمل‌های غذایی با آن مواجه می شوند را باید به این ایمیل ارسال کنند. مسئولان کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک نیز این پرسش ها را بررسی و پاسخ آن را اعلام می کنند.

زهرا چابکی، دبیر کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک در گفتگو با سایت این کمیته ضمن اعلام این خبر اظهارداشت: شخصا پرسش‌هایی که در رابطه با دوپینگ و مکمل‌های غذایی برای کمیته پزشکی ایمیل شده را استخراج کرده و پاسخ آن را هم از طریق ایمیل اعلام می کنم. در مواردی هم که نیاز باشد پرسش مورد نظر در کمیته پزشکی مطرح می شود تا پاسخ آن دقیق‌تر اعلام شود.

دبیر کمیته پزشکی کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه تمام پرسش ها در زمینه دوپینگ و مکمل های غذایی را از طریق ایمیل دریافت کرده و از طریق ایمیل هم پاسخ می دهد، گفت که همه فدراسیون ها، ورزشکاران و مربیان که در حوزه جانبازان و معلولان فعالیت دارند باید کمیته پزشکی کمیته ملی پاارلمپیک را به عنوان مرجع در این زمینه در نظر بگیرند.

چابکی تصریح کرد: اجرای چنین طرحی در راستای مبارزه با دوپینگ و افزایش آگاهی در مورد این پدیده انجام شده است.

کد خبر : ۱,۳۲۰
اشتراک در