۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۶:۰۵
تشریح-چگونگی-انتخاب-اردونشینان-تیم-ملی-فوتبال-هفت-نفره-برای-کسب-سهمیه-جهانی
رئیس انجمن فوتبال هفت نفره با بیان اینکه اردوهای آماده سازی تیم ملی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه جهانی از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفت: تا به امروز ۳۵ بازیکن برای دعوت به اردو انتخاب شده اند اما پروسه شناسایی و انتخاب بهترین بازیکنان همچنان ادامه دارد.
رئیس انجمن فوتبال هفت نفره با بیان اینکه اردوهای آماده سازی تیم ملی برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه جهانی از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می شود، گفت: تا به امروز ۳۵ بازیکن برای دعوت به اردو انتخاب شده اند اما پروسه شناسایی و انتخاب بهترین بازیکنان همچنان  ادامه دارد.

مصطفی الهی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با تاکید بر اینکه حضور در مسابقات گزینشی جهانی که به میزبانی دانماراک برگزار می شود، یکی از مهم ترین برنامه های این انجمن در سال جاری است، اظهار داشت: از خیلی وقت پیش از این برنامه های انجمن و کادر فنی تیم ملی برای انتخاب بهترین بازیکنان جهت حضور در اردوهای تیم ملی آغاز شده است.

 
وی در این رابطه ادامه داد: طی ماه های گذشته دو فرصت برای شناسایی بهترین بازیکنان جهت دعوت آنها به اردوی تیم ملی داشتیم که از آنها بهترین استفاده را کردیم. در این زمینه و در اولین مرحله، در جریان جشنواره مهر رضوی تعدادی بازیکن شناسایی شدند. سپس در جریان مسابقات باشگاهی که در محمودآباد برگزار شد، اقدام به شناسایی و انتخاب تعداد دیگری بازیکن کردیم.

رئیس انجمن فوتبال هفت نفره تاکید کرد: در مجموع و طی این دو مرحله، ۳۵ بازیکن برای حضور در اردوهای تیم ملی شناسایی شده اند اما پروسه بررسی وضعیت بازیکنان شاغل در تیم های مختلف و ارزیابی آنها برای قرار گرفتن در فهرست اردونشینان تیم ملی همچنان ادامه دارد.

الهی تاکید کرد: کرمانشاه، گیلان، بوشهر و خوزستان تیم هایی بودند که در مسابقات باشگاهی محمودآباد حضور نداشتند. این تیم ها در قالب یک تورنمنت چهارجانبه که ۸ تا ۱۱ اردیبهشت ماه در بوشهر برگزارمی شود، با هم رقابت می کنند. شخصا همراه با حسین صالح، سرمربی تیم ملی، این تورنمنت را هم از نزدیک پیگیری می کنیم تا بهترین بازیکنان شرکت کننده در آن را مورد شناسایی قرار دهیم. احتمالا در جریان تورنمنت بوشهر بین ۵ تا ۱۰ بازیکن به جمع بازیکنان قبل اضافه شوند.

وی در ادامه این گفتگو با تاکید بر اینکه به فاصله ۱۰ روز پس از پایان تورنمنت موردنظر، استارت آغاز اردوی تیم ملی زده می شود، گفت: ابتدا یک اردوی سه روزه برگزار می کنیم. در این اردوها مجموع بازیکنان منتخب در قالب دو گروه و به فاصله یک روز از هم مورد ارزیابی مستقیم سرمربی تیم ملی قرار می گیرند. نتیجه این اردو و ارزیابی، معرفی رسمی بازیکنان دعوت شده به اولین مرحله اردوی تیم ملی فوتبال هفت نفره است.

رئیس انجمن فوتبال هفت نفره گفت که به فاصله چند روز پس از مشخص شدن فهرست قطعی اردونشینان، دور نخست تمرینات در نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می شود.

کد خبر : ۱,۳۱۳
اشتراک در