۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ۰۷:۳۸
بازیکن-والیبال-نشسته-برزیل---ایران-قوی-ترین-تیم-است-اما-ما-قهرمان-می-شویم
بازیکن تیم والیبال نشسته برزیل از ایران به عنوان قوی ترین تیمی یاد کرده که در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت می کند با این حال این تیم را بخت نخست قهرمانی نمی داند.
بازیکن تیم والیبال نشسته برزیل از ایران به عنوان قوی ترین تیمی یاد کرده که در پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو شرکت می کند با این حال این تیم را بخت نخست قهرمانی نمی داند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیم هاي والیبال نشسته ایران و بوسنی هرزگوین با محاسبه عملکرد این دو تیم در ادوار گذشته، قوی ترین تیم های حاضر در این دوره از رقابتهای پارالمپیک هستند و برای مدال طلا با یکدیگر مبارزه می کنند. این در حالی است که «ولینگتون پلاتینی سیلوا» می گوید نباید از تیم برزیل غافل شد.

سایت کمیته بین المللی پارالمپیک در گزارش خود آورده است: این بازیکن ۳۱ ساله برزیلی انکار نمی کند که ایران و بوسنی تیم های اول و دوم جهان هستند اما به اندازه کافی با آنها رو به رو شده و می داند برای رویارویی با این دو تیم به چه چیزی نیاز است.

پلاتینی گفت: فکر نمی کنم ایران و بوسنی شانس اول کسب مدال هستند البته قوی ترین تیم های این دوره از رقابتها به حساب می آیند. اینکه ما بازی تهاجمی خود و تمرکزمان را حفظ کنیم بسیار اساسی به نظر می رسد. نیاز داریم از بازیکنان قد بلند موثر در تیممان استفاده کنیم.

تیم والیبال نشسته ایران در هفت دوره گذشته بازی های پارالمپیک پنج بار به مدال طلا رسیده است. این در حالی است که بوسنی، مدافع عنوان قهرمانی پارالمپیک، قهرمان جهان و اروپا نیز در بهترین شرایط خود در ریو ۲۰۱۶ به سر می برد.

پلاتینی ۱۱ سال است که عضو تیم والیبال نشسته برزیل است و با شیوه بازی هر دو حریف آشنایی کامل دارد. در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن که نخستین تجربه پارالمپیکی پلاتینی بود،  برزیل مقابل ایران و بوسنی در دور مقدماتی حتی یک ست هم برنده نشد. اما در رقابتهای پارا والیبال جهانی سال ۲۰۱۴ در لهستان داستان عوض شد. برزیل دنیا را شگفت زده کرد وقتی در پنج ست مقابل ایران به برتری رسید البته در بازی فینال به بوسنی و هرزگوین باخت.

وی در خصوص آن بازی گفت: وقتی ما ایران را شکست دادیم این برای نخستین بار بود که این تیم در ۲۵ سال گذشته از حضور در فینال بازمی ماند. آنها تیم خیلی خوبی هستند و در ماه مارس در رقابتهای جام بین قاره ای در چین از تیم ما انتقام گرفتند. آنها خیلی خوب بازی کردند اما باید بگویم که برزیل در آن دیدار در بهترین شرایط خود قرار نداشت.

پلاتینی در پایان گفت: می دانیم که ریو ۲۰۱۶ خیلی رقابتی خواهد بود. ما در این دوره از بازی ها برای سکو مبارزه می کنیم و می خواهیم قهرمان شویم. فکر می کنم برزیل شایسته کسب عنوان قهرمانی است چراکه در این سال ها خیلی کار کرده ایم.

کد خبر : ۱,۳۱۱
اشتراک در