۳۱ فروردین ۱۳۹۵ ۰۵:۲۷
رئیس-انجمن-وزنه‌برداری---حضور-۶-وزنه‌بردار-در-بازی‌های-پارالمپیک-ریو-قطعی-شد
رئیس انجمن وزنه‌برداری جانبازان و معلولان گفت جمهوری اسلامی ایران با ۶ ورزشکار در مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک ریو شرکت می‌کند و این تعداد تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد داشت.

رئیس انجمن وزنه‌برداری جانبازان و معلولان گفت جمهوری اسلامی ایران با ۶ ورزشکار در مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک ریو شرکت می‌کند و این تعداد تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد داشت.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ امارات یکی از الزامات فدراسیون جهانی در راه کسب سهمیه مسابقات وزنه برداری پارالمپیک بود. وزنه‌برداران جمهوری اسلامی ایران بعد از شرکت در این رقابت‌ها، حضور در مسابقات ۲۰۱۵ آسیا و اقیانوسیه قزاقستان و 2016 امارات را در دستور کار قرار دادند و از این  چند حضور به ورودیه لازم برای پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک دست یافتند.

سیدعلیرضا حسینی در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک در مورد این موضوع و اینکه در نهایت تیم وزنه برداری کشورمان با چه تعداد ورزشکار در پارالمپیک ریو حاضر خواهد شد، گفت: با توجه به رویدادهای برگزار شده و عملکرد نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، ۶ سهمیه کشورمان برای حضور در مسابقات وزنه‌برداری بازی‌های پارالمپیک قطعی و نهایی است.

بنا به اعلام وی، حمزه محمدی در وزن ۶۵ کیلوگرم، مجید فرزین در وزن ۸۰ کیلوگرم، حامد صلحی‌پور در وزن ۸۸ کیلوگرم، سامان رضی در وزن ۹۷ کیلوگرم، علی صادق‌زاده در وزن ۱۰۷ کیلوگرم و سیامند رحمان در وزن ۱۰۷+ کیلوگرم،  ورزشکارانی هستند که تیم وزنه برداری اعزامی به بازی‌های پارالمپیک ریو را تشکیل می‌دهند.

حسینی در رابطه با برنامه آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری برای حضور در بازی‌های پارالمپیک یادآور شد: طی سال گذشته ۱۲ مرحله اردو برای تیم پارالمپیکی وزنه برداری تشکیل شد. اولین اردوی آماده سازی این تیم در سال جدید هم ۱۴ تا ۲۷ فروردین ماه در تهران برگزار شد. اردوی بعدی از دهم لغایت بیست و سوم اردیبهشت ماه و با آغاز دور جدید تمرینات در رشت پیگیری خواهد شد.

 

 


وی ادامه داد: طبق برنامه و تا زمان اعزام به پارالمپیک ریو، ماهانه برگزارکننده یک مرحله اردوی حداقل دو هفته‌ای خواهیم بود، ضمن اینکه وزنه‌برداران در فاصله زمانی که خارج از اردو هستند نیز بر اساس برنامه کادر فنی پیگیر تمریناتشان خواهند بود.

حسینی تاکید کرد: تمام مراحل اردوی آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری تا زمان آغاز بازی‌های پارالمپیک ریو و حضور در این بازی‌ها با حضور ۶ وزنه‌بردار پارالمپیکی و زیر نظر آقایان  احمد دلجوان و رضا آسترکی به عنوان سرمربی و مربی پیگیری خواهد شد.

بر پایه این گزارش، تیم ملی وزنه‌برداری معلولان در حالی با ۶ ورزشکار در پارالمپیک ریو شرکت خواهد کرد که در پارالمپیک لندن با ترکیبی ۸ نفره حضور داشت. کسب ۴ مدال طلا توسط سیامند رحمان، مجید فرزین، علی حسینی و نادر مرادی، یک مدال نقره توسط روح‌الله رستمی و یک مدال برنز توسط علی صادق‌زاده نتیجه اعزام تیم ۸ نفره جمهوری اسلامی ایران به پارالمپیک لندن بود.

کد خبر : ۱,۳۰۷
اشتراک در