۳۰ فروردین ۱۳۹۵ ۰۵:۵۲
شاهین-ایزدیار-نماینده-ایران-در-مسابقات-شنا-بازی-های-پارالمپیک-ریو-شد
از میان دو شناگر ایران که حدنصاب لازم برای دستیابی به سهمیه پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک را به دست آورده اند، شاهین ایزدیار به دلیل برخورداری از رکورد بهتر به عنوان نماینده اعزامی ایران به این دوره بازی های پارالمپیک انتخاب و معرفی شد.
از میان دو شناگر ایران که حدنصاب لازم برای دستیابی به سهمیه پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک را به دست آورده اند، شاهین ایزدیار به دلیل برخورداری از رکورد بهتر به عنوان نماینده اعزامی ایران به این دوره بازی های پارالمپیک انتخاب و معرفی شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، شاهین ایزدیار و علیرضا جلیلی دو شناگر کشورمان هستند که با حضور در بازیهای پارآسیایی کره جنوبی و به ترتیب در ماده ۱۰۰ متر قورباغه و ۲۰۰ متر آزاد حد نصاب لازم برای کسب سهمیه پارالمپیک ریو را به دست آوردند. این در حالی است که در ماه های پایانی سال گذشته کمیته بین المللی پارالمپیک با توجه به اتمام مسابقات رکوردگیری و بر اساس مجموع رکوردهای ثبت شده شناگران کشورهای مختلف و کلاسبندی آنها، یک سهمیه برای ایران به منظور شرکت در مسابقات شنای بازیهای پارالمپیک برزیل لحاظ کرد.

به همین منظور کمیته ملی پارالمپیک با هماهنگی انجمن شنا، حد نصاب هایی را برای ایزدیار و جلیلی تعیین کرده است؛ اینگونه مقرر شد که با لحاظ کردن همزمان این حد نصاب ها و رکوردهای ایزدیار و جلیلی، شناگر پارالمپیکی ایران برای اعزام به ریو معرفی می شود.

در این میان قرار بود علیرضا جلیلی به منظور کلاسبندی جدید در مسابقات بین المللی آلمان (۱۷ و ۱۸ خردادماه) شرکت کند اما حضور وی در این رقابت ها منتفی شد. بر این اساس انجمن شنای جانبازان و معلولان با در نظر گرفتن آخرین رکوردهای ثبت شده از ایزدیار  با کلاس S۱۰ و SB۹ و جلیلی با کلاس S۲ و SB۲ و نیز در نظر گرفتن حد نصاب های تعیین شده، اقدام به انتخاب شناگر پارالمپیکی کرد.

مجید نوروزی، رئیس انجمن شنا، در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک ابتدا در این مورد توضیح داد و اظهار داشت: برای انتخاب شناگر پارالمپیکی و در مورد شاهین ایزدیار، رکوردهای وی در مسابقات بین المللی لهستان به عنوان آخرین رویدادی که در آن حضور داشت را در نظر گرفتیم اما از علیرضا جلیلی که بعد از بازی های پارآسیایی رکوردی نداشت، رکوردگیری کردیم. این رکوردگیری شنبه در استخر ۹ دی و با حضور آقایان اقبالی (سرمربی تیم ملی)، ایزدی (مسئول کمیته داوران انجمن شنا) و دستیار (نماینده فنی فدراسیون جانبازان و معلولین) رکوردگیری شد.

وی ادامه داد: با توجه به رکوردهای ایزدیار در لهستان، رکوردهای ثبت شده توسط جلیلی و بررسی هایی که در کمیته فنی انجام شد، اینگونه تصمیم گیری شد که شاهین ایزدیار به دلیل رکوردهای بهتر به عنوان شناگر اعزامی ایران به بازی های پارالمپیک ریو معرفی شود.

رئیس انجمن شنای جانبازان و معلولان همچنین در مورد دلیل منتفی شدن حضور علیرضا جلیلی در مسابقات بین المللی آلمان به منظور کلاسبندی جدید گفت: برای شرکت در این رقابت‌ها مدارک علیرضا جلیلی را به کمیته بین المللی شنای معلولین ارسال کردیم در پاسخ اعلام نمودند تا سال ۲۰۱۷ کلاسبندی جدید انجام نمی شود و وی تا آن زمان باید با کلاس فعلی خود در مسابقات مختلف حاضر شود.

نوروزی ابراز امیدواری کرد که شاهین ایزدیار بتواند نماینده ی شایسته ای برای شنای جانبازان و معلولین ایران در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو باشد.

برپایه این گزارش، شاهین ایزدیار در حالی به عنوان نماینده ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ انتخاب شده که در وی در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن هم حضور داشت. ایزدیار در لندن و برای نخستین بار در تاریخ شنای کشور چه در بخش المپیک و چه پارالمپیک به فینال راه یافت و در نهایت هشتم شد.

کد خبر : ۱,۳۰۴
اشتراک در