۲۵ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۱۵
محمدرضا-مظلومی---پارالمپیک-ریو-اولویت-اول-و-آخر-ما-در-سال-جاری-است
رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان با تاکید بر اهمیت بازی های پارالمپیک ریو به عنوان مهم‌ترین رویداد ورزشی که امسال برگزار خواهد شد، گفت: اعزام موفق ورزشکاران ما به این دوره بازی‌های پارالمپیک مهم ترین اولویت کاری در سال جاری است.
رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان با تاکید بر اهمیت بازی های پارالمپیک ریو به عنوان مهم‌ترین رویداد ورزشی که امسال برگزار خواهد شد، گفت: اعزام موفق ورزشکاران ما به این دوره بازی‌های پارالمپیک مهم ترین اولویت کاری در سال جاری است.

محمدرضا مظلومی با اشاره به اینکه بازی‌های پارالمپیک ریو شهریور ماه برگزار خواهد شد به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: بر همین اساس حضور موفق در این رویداد مهم‌ترین اولویت کاری‌ ما برای ۶ ماه نخست که بخش اصلی و تعیین‌کننده امسال به حساب می‌آید، خواهد بود.

وی با یادآوری سهمیه‌های پارالمپیکی کسب شده توسط ورزشکاران فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان خاطرنشان کرد: تا به امروز علاوه بر کسب سهمیه تیمی در فوتبال پنج نفره در دو رشته جودو و دو و میدانی نیز به ترتیب صاحب سه و دو سهمیه شده‌ایم. در مورد اینکه بتوانیم از رشته جدید به سهمیه برسیم، هیچ امیدی نیست اما در عین حال امیدوار به افزایش تعداد سهمیه‌های پارالمپیکی خود هستیم.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان با بیان اینکه امید کسب یکی دیگر از سهمیه‌های پارالمپیکی در رشته دو و میدانی است، اظهار داشت: حداکثر تا خرداد ماه و با توجه به رویدادهای برگزار شده طی ماه‌های گذشته مثل مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و همچنین مسابقات بین‌المللی فزاع که هر دو در امارات بود و نمایندگان ایران هم در آن حضور داشتند، سهمیه‌های پارالمپیکی جدید مشخص و اعلام خواهد شد. با توجه به نتایج به دست آمده در این دو رویداد، قطعاً دو و میدانی‌کاران ایران صاحب سهمیه‌های جدیدی خواهند شد که به طور حتم تعدادی از این سهمیه‌ها از آن دو و میدانی‌کاران نابینا و کم‌بینا می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دو یا سه سهمیه جدید در رشته دو و میدانی به دست می‌آید، یادآور شد: برای پارالمپیک لندن در رشته گلبال هم صاحب سهمیه بودیم اما از دست دادن سهمیه این رشته برای پارالمپیک ریو باعث کاهش تعداد کلی سهمیه ما برای پارالمپیک آتی شده است اما امیدواریم ورزشکاران اعزامی ما به این بازی ها به قدری خوب نتیجه بگیرند که بتوانند به نوعی این کاهش تعداد سهمیه را جبران کنند.

مظلومی در ادامه گفت: برای آماده سازی ورزشکاران اعزامی به ریو از هیچ تلاش و اجرای برنامه لازمی دریغ نخواهیم کرد. تا به امروز حضور تیم فوتبال پنج نفره در تورنمنت بین المللی برزیل را تا حد زیادی قطعی کرده ایم و بر آن هستیم برای جودوکاران نیز اردوی برون مرزی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون نابینایان و کم بینایان در عین حال از حمایت های کمیته ملی پارالمپیک از ورزشکاران این فدراسیون تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر : ۱,۲۹۳
اشتراک در