۱۶ فروردین ۱۳۹۵ ۰۸:۱۷
فرزند-شهید-دکتر-علیمحمدی،-دانشمند-هسته-ای،-به-عنوان-سرپرست-کاروان-پارالمپیک-ریو-برگزیده-شد
محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، سرپرست کاروان پارالمپیک ایران در رقابت های ریو 2016 را معرفی کرد.

محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی پارالمپیک، سرپرست کاروان پارالمپیک ایران در رقابت های ریو 2016 را معرفی کرد.

وی در خصوص این خبر گفت: مهندس ایمان علیمحمدی، فرزند شهید دکتر مسعود علیمحمدی، دانشمند هسته ای ایران، به عنوان سرپرست کاروان جمهوری اسلامی ایران در بازی های پارالمپیک ریو 2016 برگزیده شد.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: مهندس علیمحمدی در هیات رئیسه کمیته ملی پارالمپیک نیز به عنوان عضو افتخاری حضور دارد.

دانشمند شهید، دکتر مسعود علیمحمدی ،شهریور ماه سال 1338 در تهران متولد شد و 22 دی ماه سال 1388 در پی حادثه‌ی تروریستی انفجار بمب در نزدیکی محل سکونتش به شهادت رسید.

دکتر علیمحمدی تحصیلات دانشگاهی‌اش را با قبولی‌ در مقطع کارشناسی رشته فیزیک در دانشگاه شیراز از سال 1356 آغاز کرد . وی با وجود دریافت امتیاز استفاده از بورس تحصیلی‌ برای رفتن به خارج از کشور با قبولی در دوره‌ کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف تصمیم به ادامه تحصیل در رشته‌ فیزیک در داخل کشور گرفت.

سه سال بعد همزمان با فارغ التحصیلی از این دوره، به عنوان یکی از پذیرفته‌شدگان اولین دوره‌ دکتری فیزیک دانشگاه صنعتی شریف در کنار دیگر دوستانش به تحصیل خود ادامه داد.

دکتر علیمحمدی پس از یک سال همکاری با دانشگاه تربیت معلم تهران از سال 1372 به طور رسمی به عضویت هیات علمی دانشکده‌ فیزیک دانشگاه تهران درآمد و در همان سال‌ها برای مدتی کارهای پژوهشی خود را به همراه دیگر دوستانش در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی پی‌گیری می‌کرد.

او تا لحظه‌ شهادتش در نهایت خلوص، از آن چه در توان داشت در جهت پیشرفت روز افزون کشور در زمینه‌ پژوهش، آموزش و مدیریت علمی دریغ نورزید.

کد خبر : ۱,۲۷۳
اشتراک در