۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۱۴
بهمن-گلبارنژاد---در-صورت-اعزام-به-پارالمپیک-ریو-با-دست-پر-به-کشور-بازمی-گردم
رکابزن اعزامی ایران به بازی های پارالمپیک لندن که برای دوره آتی این بازی ها نیز به حد نصاب لازم برای کسب سهمیه دست یافته با تاکید بر هدفی که برای شرکت در پارالمپیک ریو دارد، گفت: کسب مدال در پارالمپیک خیلی سخت است اما اگر من به ریو اعزام شوم، با دست پر به کشور بازخواهم گشت.
رکابزن اعزامی ایران به بازی های پارالمپیک لندن که برای دوره آتی این بازی ها نیز به حد نصاب لازم برای کسب سهمیه دست یافته با تاکید بر هدفی که برای شرکت در پارالمپیک ریو دارد، گفت: کسب مدال در پارالمپیک خیلی سخت است اما اگر من به ریو اعزام شوم، با دست پر به کشور بازخواهم گشت.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، در جریان بازی های پارآسیایی اینچئون کره جنوبی یک سهمیه برای دوچرخه سواری ایران و جهت حضور در پانزدهمین دوره بازی های پارالمپیک به دست آمد.

این سهمیه در جریان مسابقات جام جهانی ایتالیا که از فردا آغاز می شود، تثبیت خواهد شد. بهمن گلبارنژاد به همراه محمد ابراهیم پور در تاریخ ۲۳ اسفندماه عازم ایتالیا شد تا تک سهمیه پارالمپیکی ایران را تثبیت کند.


گلبارنژاد در رابطه با حضور در این مسابقات به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: این رقابت ها در بخش پیست برگزار می شود در حالیکه تخصص و ماده اصلی من در بخش جاده است. با این حال و به خاطر اینکه مسابقات ایتالیا آخرین فرصت برای تثبیت سهمیه است باید در آن شرکت داشته باشیم.

وی در رابطه با تمریناتش و اینکه برای اعزام به جام جهانی ایتالیا به چه میزان آمادگی دست یافته، خاطرنشان کرد: به جز تهران و چند شهرستان، در سایر استان ها و شهرستان ها پیست لازم برای تمرین نیست. شیراز هم که من در آن ساکن هستم پیست ندارد. در کل در ایران امکانات پیست خیلی ضعیف است و از طرفی دوچرخه پیست با دوچرخه جاده فرق دارد. من با این شرایط تمریناتم را پیگیری می کنم.

رکابزن ایرانی حاضر در بازی های پارالمپیک لندن با تاکید بر اینکه یک دوچرخه سوار استقامتی است، خاطرنشان کرد: طی این مدت تمریناتم را در جاده استقامت شیراز پیگیری کرده ام در حالیکه در ایتالیا باید رقابت سرعتی با دیگر شرکت کنندگان داشته باشم. با همه اینها توانسته ام به میزان خوبی از آمادگی دست یابم طوریکه در حال حاضر بین ۹۰ تا ۹۵ درصد آماده ام.

گلبارنژاد با تاکید براینکه تنها حضور در جام جهانی ایتالیا موجب تثبیت تک سهمیه دوچرخه سواری ایران برای بازی های پارالمپیک ریو می شود، در مورد هدفی که در صورت اعزام به این دوره بازی ها پیگیر آن خواهد بود، گفت: برای تثبیت سهمیه پارالمپیک، دو دوچرخه سوار به جام جهانی ایتالیا اعزام می شوند اما در نهایت یک نفر از ما به پارالمپیک ریو اعزام خواهد شد. بی شک باید بهترین نفر در این بازی ها حضور داشته باشد. اگر ابراهیم پور بهتر از من بود باید وی اعزام شود.

رکابزن پارالمپیکی ایران با اشاره به اینکه در پارالمپیک لندن به نتیجه قابل قبولی دست پیدا نکرد، یادآور شد: من یک رکابزن آماده در سطح آسیا هستم نه در سطح جهان اما اگر قسمت شود و به پارالمپیک ریو اعزام شوم، تمام تلاشم را خواهم کرد تا با دست پر به کشور باز گردم. البته که کسب مدال در پارالمپیک خیلی سخت است اما تمام تلاشم را به کار می بندم تا به نتیجه ای برسم و شاید هم مدال بگیرم. برای این هدف در لیگ دسته یک هم با دوچرخه سواران فدراسیون تمرین کرده ام و خیلی خوب آماده ام.

بر پایه این گزارش، بهمن گلبارنژاد در کلاس C۴ و محمد ابراهیم پور در کلاس C۳ در مسابقات جام جهانی ایتالیا شرکت خواهند کرد.

کد خبر : ۱,۲۵۲
اشتراک در