۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ۰۶:۰۳
فیلیپ-کریون---پارالمپیک-۲۰۱۶-چند-رکورد-از-خود-بر-جای-می-گذارد
رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک ابراز امیدواری کرد بازی‌های ریو ۲۰۱۶ از حیث حضور تماشاگر در میدان‌های مسابقه، تماشاگران تلویزیونی، عملکرد ورزشکاران و میراث اجتماعی که از خود بر جای می گذارد، رکوردشکنی کند.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک ابراز امیدواری کرد بازی‌های ریو ۲۰۱۶ از حیث حضور تماشاگر در میدان‌های مسابقه، تماشاگران تلویزیونی، عملکرد ورزشکاران و میراث اجتماعی که از خود بر جای می گذارد، رکوردشکنی کند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، فیلیپ کریون در فاصله شش ماه مانده به آغاز رقابتهای پارالمپیک، از آمادگی شهر ریو برای برگزاری بازی‌های فراموش نشدنی خبر داده که آمریکای جنوبی را برای همیشه دگرگون خواهد کرد.

امروز دوشنبه مصادف با هفتم مارس، درست شش ماه پیش از آغاز آیین گشایش این بازی هاست که در نخستین پارالمپیک تاریخ آمریکای جنوبی در ورزشگاه ماراکانا برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک بر اهمیت ریو ۲۰۱۶ با رویکرد به ادوار گذشته به تداوم رشد جنبش پارالمپیک تاکید کرده است.

کریون گفت: "از زمانی که ریو به طور تاریخی به عنوان اولین کشور آمریکای لاتین به عنوان میزبان بازی های پارالمپیک در کپنهاگ دانمارک انتخاب شد، هفت سال می گذرد. از زمان اتخاذ این تصمیم، کار سخت فراوانی صورت گرفته و اکنون ریو تقریبا آماده است تا بازی هایی فراموش نشدنی را به روی صحنه ببرد."

وی افزود: "بازی های پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ برای همه آنهایی که این بازی‌ها را نظاره می کنند یک فرصت تکرارنشدنی خواهد بود. همچینن فرصتی است برای آمریکای جنوبی تا متحد شوند و این فستیوال ورزشی را جشن بگیرند که این بازی‌ها، قاره آمریکای جنوبی را برای همیشه دستخوش دگرگونی خواهد کرد."

 

 


رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک گفت: "ریو ۲۰۱۶ باید به دنیا نشان دهد که پکن ۲۰۰۸ و لندن ۲۰۱۲ یک استثنا نبودند و عادی بودند. ما باید ریو ۲۰۱۶ را در بالاترین سطح برگزار کنیم و هدفمان این باشد که از حیث تماشاگر حاضر در میدان و تماشاگر تلویزیونی و نیز عملکرد ورزشکاران و میراث اجتماعی به جا مانده از این رقابتها، رکوردشکنی کنیم."

چهار سال قبل، دو میلیون ۷۶۰ هزار بلیت در بازی های پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن به فروش رفت و سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر هم از طریق شبکه های تلویزیونی این بازی ها را به نظاره نشستند. سر فیلیپ خوشبین است که قیمت ارزان بلیت های این دوره از بازی ها و نیز عزم کشور میزبان برای قرار گرفتن در جمع پنج تیم پایانی جدول رده بندی مدالی، مردم برزیل را بر آن دارد تا این بازی ها را دنبال کنند.

فیلیپ کریون ادامه داد: "دو میلیون قطعه از بلیت های ریو ۲۰۱۶ تنها ۱۰ رئال برزیل (۴ دلار) قیمت دارد و ما اطمینان خاطر داریم که جامعه برزیل از برزیلی‌های حاضر در این رقابتها و ۱۷۰ کشور دیگر شرکت کننده پشتیبانی به عمل خواهد آورد. در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ فوتبال، مردم برزیل پس از شکست سنگین تیمشان در نیمه نهایی این رقابتها مقابل آلمان دچار سرخوردگی شدند اما در ماه سپتامبر من فکر می‌کنم احساست متفاوتی را شاهد خواهیم بود. مردم برزیل زمانی که هموطنانشان هر روز برای کسب مدال تلاش می کنند احساس شادی و غرور خواهند کرد."

وی تصریح کرد: ":در فاصله شش ماه تا آغاز این بازی‌ها ما می دانیم که ریو ۲۰۱۶ بیشتر از همه تاریخ برگزاری این رقابتها، به روی آنتن خواهد رفت. بیشتر کشورها و مناطق برای پخش این بازی ها قرارداد امضا کرده اند و ما انتظار داریم که رکورد فزاینده تماشاگران تلویزیونی به بیش از چهار میلیارد نفر برسد."

در حدود ۴ هزار و ۳۵۰ ورزشکار از ۱۷۰ کشور جهان ار ۷ تا ۱۸ سپتامبر در ۲۲ رشته ورزشی با یکدیگر رقابت می کنند. کریون بر این باور است که رشد میزان علاقه به پارالمپیک ارتباط دارد به بالا رفتن سطح عملکرد ورزشکاران پارالمپیکی و اثر مستقیم دارد بر تاثیرات اجتماع این بازی های.

کریون که در پنج دوره بازی‌های پارالمپیک حضور داشته گفت: "بسیاری از ورزشکاران پارالمپیکی در حال حاضر به طور تمام وقت تمرین می کنند و برنامه‌های تمرینی بسیار بالایی همانند همتایان المپیکی خود دارند. این امر باعث شده که استانداردهای ورزش ما بالا برود. عملکرد بهتر و پوشش رسانه ای بزرگ تر، باعث شده تا بازی های پارالمپیک در خصوص تغییر دیدگاه‌های قدیمی جامعه در خصوص معلولیت و به چالش کشیدن آن، رکورد خوبی از خود بر جای بگذارد. امروز، بازی‌های پارالمپیک رویداد شماره یک جهان در ارتباط با همبستگی اجتماعی به حساب می آید و ما می خواهیم این امر را در ریو تثبیت کنیم. "

رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در پایان گفت: "در شش ماه پیش رو هیجان برای بازی های پارالمپیک ادامه پیدا خواهد کرد. المپیک پارک ۹۵ درصد آماده شده است و از یک پایگاه زیرساخت به یک پارک غول آسا برای ورزش تغییر شکل یافته است. ورزشگاه‌های جدید از زمین‌های خالی به سالن‌های تئاتر شگفت انگیز تغییر شکل داده جایی که خاطرات ورزشی برای همواره گرامی داشته خواهند شد.

کد خبر : ۱,۱۹۵
اشتراک در