۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۰۵:۱۵
شناگر-پارالمپیکی-ایران-به-مسابقات-جهانی-آلمان-اعزام-می-شود
علیرضا جلیلی که حدنصاب لازم برای کسب سهمیه مسابقات شنای بازی های پارالمپیک را به دست آورده در مسابقات جهانی آلمان شرکت می کند تا کلاسبندی وی مشخص شود.
علیرضا جلیلی که حدنصاب لازم برای کسب سهمیه مسابقات شنای بازی‌های پارالمپیک را به دست آورده در مسابقات جهانی آلمان شرکت می کند تا کلاسبندی وی مشخص شود.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، این شناگر از حضور در بازی های پاراآسیایی کره جنوبی و در ماده ۲۰۰ متر کرال پشت به حد نصاب لازم برای کسب سهمیه پارالمپیک دست یافت.

علیرضا جلیلی در حال حاضر با کلاس S۲ و SB۲  در مسابقات شنا شرکت می کند اما وی باید به منظور تعیین کلاسبندی جدید در مسابقات جهانی آلمان شرکت کند. این رقابت ها ۱۷ و ۱۸ خردادماه سال آینده برگزار می شود. جلیلی با حضور در این رقابت‌ها کلاسبندی جدیدی می گیرد اما این احتمال هم وجود دارد که کلاس فعلی وی تثبیت شود.

بر پایه این گزارش، علاوه بر علیرضا جلیلی، شاهین ایزدیار هم در ماده ۱۰۰ متر قورباغه حد نصاب لازم برای کسب سهمیه پارالمپیک را به دست آورده است اما کمیته بین المللی پارالمپیک در پایان مسابقات رکوردگیری و بر اساس مجموع رکوردهای ثبت شده توسط شناگران کشورهای مختلف و کلاسبندی آنها، تنها یک سهمیه برای ایران جهت شرکت در مسابقات شنای بازی‌های پارالمپیک لحاظ کرده است.

به همین منظور کمیته ملی پارالمپیک با تعیین حد نصاب هایی اعلام کرده هر یک از دو شناگر که بتوانند در قالب رقابت‌های انتخابی به این حدنصاب ها دست پیدا کنند، مسافر ریو خواهند شد.

این حدنصاب ها با لحاظ شدن فعالیت علیرضا جلیلی در کلاس S۲ و SB۲  تعیین شده اما در صورت تغییر کلاسبندی وی در مسابقات جهانی آلمان، رقابت انتخابی جلیلی با ایزدیار چگونه برگزار خواهد شد؟ آیا در این صورت حدنصاب‌های جدیدی تعیین می شود؟

بهروز برجسته، معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک، در پاسخ به این پرسش به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: در صورت تغییر کلاسبندی جلیلی در مسابقات آلمان، رکوردهای وی در این رقابت ها را ملاک قرار می دهیم. از طرفی از ایزدیار هم به طور جداگانه رکوردگیری می شود سپس بر اساس نتایج به دست آمده و رکوردهای دو شناگر، انتخاب نهایی در مورد شناگر اعزامی به پارالمپیک ریو انجام خواهد شد.

کد خبر : ۱,۱۹۴
اشتراک در