۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۰۳
تشریح-چگونگی-کسب-سهمیه-پارالمپیک-توسط-دو-و-میدانی-کاران-در-مسابقات-امارات
رئیس انجمن دو و میدانی در آستانه اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و بعد از آن حضور در مسابقات بین المللی فزاع در مورد روند و چگونگی کسب سهمیه در این دو رویداد توضیح داد و تاکید کرد که به خاطر مسجل بودن سهمیه خیلی از دو و میدانی کاران، با بهترین نفراتمان به امارات نمی رویم.

رئیس انجمن دو و میدانی در آستانه اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و بعد از آن حضور در مسابقات بین المللی فزاع در مورد روند و چگونگی کسب سهمیه در این دو رویداد توضیح داد و تاکید کرد که به خاطر مسجل بودن سهمیه خیلی از دو و میدانی کاران، با بهترین نفراتمان به امارات نمی رویم.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیم ملی دو و میدانی ایران بامداد جمعه با ترکیبی متشکل از ۲۳ ورزشکار در بخش مردان و ۷ ورزشکار در بخش بانوان عازم امارات می شود تا در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه شرکت کند.

این رقابت ها که از ۱۶ اسفندماه آغاز شده و به مدت ۶ روز ادامه خواهد داشت، یکی از رویدادهایی است که زیر نظر IPC برگزار شده و حکم انتخابی پارالمپیک را دارد. به فاصله دو روز پس از اتمام این رقابت ها نیز مسابقات بین المللی فزاع در امارات آغاز می شود. تیم ایران با ترکیبی متشکل از بیش از ۵۰ ورزشکار در این رقابت ها نیز حضور خواهد داشت.

مسابقات بین المللی فزاع نیز از جمله رویدادهای برگزار شده زیر نظر IPC و تاثیرگذار در کسب سهمیه پارالمپیک است که طی روزهای ۲۵ اسفندماه تا۲ فروردین ماه پیگیری می شود.

ایران در حالی در این دو رویداد شرکت می کند که تا کنون ۱۰ سهمیه پارالمپیک کسب کرده و امیدوار است در پایان دو رویداد برگزار شده در امارات، تعداد سهمیه های خود را به بالای ۲۰ سهمیه برساند.

اما اینکه روند کسب سهمیه پارالمپیک در مسابقات امارات به چه صورت است، پرسشی است که رئیس انجمن دو و میدانی در آستانه اعزام تیم ملی به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به آن پاسخ داد و تاکید کرد: شرایط به گونه ای است که بهترین نفرات دو و میدانی ایران به دو رویداد امارات اعزام نمی شوند.

علی اصغر هادی زاده در این رابطه اظهارداشت: بر اساس اعلام IPC و در رابطه با چگونگی کسب سهمیه پارالمپیک، نفرات اول و دوم مسابقات جهانی به طور مستقیم صاحب سهمیه می شدند که بر همین اساس ایران از مسابقات جهانی قطر (آبان ماه) به ۱۰ سهمیه دست یافت.

وی ادامه داد: همچنین دو و میدانی کارانی که در فاصله زمانی فروردین ماه ۹۴ تا فروردین ماه ۹۵ در رویدادی زیر نظر IPC شرکت کنند و در ماده ها و کلاس های مختلف در رده های اول تا پنجم رنکینگ جهانی قرار بگیرند نیز صاحب سهمیه می شوند.

 

 

رئیس انجمن دو و میدانی با بیان اینکه دو رویداد برگزار شده آخرین فرصت برای کسب سهمیه پارالمپیک است، گفت: بر همین اساس دو  و میدانی کاران کشورهای مختلف و از جمله ایران که بتوانند در این رقابت ها به رکورد جهانی دست یافته و در ماده و کلاس خود  اول تا پنجم رنکینگ جهانی شوند صاحب سهمیه پارالمپیک خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که «پیش بینی شما از تعداد سهمیه های کسب شده در پایان هر یک از رویدادهای برگزار شده در امارات چیست؟»، به یک نکته اشاره کرد و گفت: درمجموع پیش بینی ما کسب بیش از ۲۰ سهمیه (با احتساب ۱۰ سهمیه به دست آمده از مسابقات جهانی قطر) ضمن اینکه باید بگویم به جز ۱۰ نفری که در قطر صاحب سهمیه شدند، ۱۲ ورزشکارمان در حال حاضر در رده های اول تا پنجم ماده و کلاس های خود در رنکینگ جهانی قرار دارند و به نوعی کسب سهمیه آنها هم قطعی است و به همین دلیل اصلا به امارات اعزام نخواهند شد.

رئیس انجمن دو و میدانی تصریح کرد: در واقع بهترین های دو و میدانی ایران را به مسابقات امارات اعزام نمی کنیم. بخشی از دوومیدانی کاران برای کلاسبندی جدید به امارات و مسابقات فزاع این کشور اعزام می شوند و بخشی هم برای کسب تجربه.

کد خبر : ۱,۱۸۵
اشتراک در