۱۱ اسفند ۱۳۹۴ ۰۵:۵۹
رقیه-الله-کرمی---تیراندازی-به-اهداف-خود-در-سال-جاری-دست-یافت
رئیس انجمن تیراندازی با ابراز رضایت از روند اجرای برنامه‌های این انجمن در سال جاری گفت: عمده برنامه‌های ما در راستای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک یا آماده سازی حضور در این بازی‌ها بود که همه آنها خیلی خوب اجرا شد و تا حد زیادی به اهداف مان رسیدیم.

رئیس انجمن تیراندازی با ابراز رضایت از روند اجرای برنامه‌های این انجمن در سال جاری گفت: عمده برنامه‌های ما در راستای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک یا آماده سازی حضور در این بازی‌ها بود که همه آنها خیلی خوب اجرا شد و تا حد زیادی به اهداف مان رسیدیم.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیراندازان پارالمپیکی ایران که از چهارم اسفند ماه وارد یازدهمین اردوی آماده‌سازی شده اند، تا ۱۵ اسفند ماه پیگیر تمرینات خود در  تهران خواهند بود. این آخرین مرحله از اردوی آماده سازی تیم ملی تیراندازی در سال جاری به حساب می آید. پیش از این، تیراندازان در ۱۰ اردوی آماده سازی دیگر شرکت کرده بودند تا به مرور برای حضور در میادین بین المللی مختلف و در نهایت بازی های پارالمپیک برزیل آماده شوند.

در واقع این بازی‌ها و حضور موفق در آن هدف اصلی از برگزاری هر مرحله اردوی تمرینی، اعزام برون مرزی و در مجموع هر برنامه‌ای بود که برای تیراندازان طی سال جاری اجرا شد. برنامه‌هایی که به گفته رئیس انجمن تیراندازان به بهترین شکل اجرا شد و نتایج خوبی هم به دنبال داشت.

رقیه الله‌کرمی طی گفتگویی با سایت کمیته ملی پارالمپیک در تشریح عمده برنامه های انجمن تیراندازی در سال ۹۴ و به ویژه در رابطه با آماده‌سازی تیراندازان پارالمپیکی برای حضور در بازیهای پارالمپیک ریو اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ مرحله اردوی تمرینی برگزار کرده‌ایم و در حال حاضر هم ورزشکاران ما در اردوی یازدهم به سر می برند. ابتدا اردوهای یک هفته‌ای پیگیری شد، اما به تدریج مدت زمان آنها را به ۱۲ روز ارتقا دادیم.

 

 


وی تصریح کرد: این موضوع کمک زیادی به تیراندازان کرد تا بتوانند تمریناتشان را به خصوص در بخش تپانچه خفیف بهتر پیگیری کنند. طی ۵ اردوی گذشته تمرینات ورزشکاران تفنگ بادی، تپانچه بادی و خفیف همراه با هم پیگیری می شود و این برای نتیجه گیری آنها مثمرثمرتر است.

رئیس انجمن تیراندازی ضمن تقدیر از توجه و کمکی که به این انجمن طی سال جاری شد، خاطرنشان کرد: با همکاری‌های به موقع توانستیم ورزشکارانمان را از نظر آمادگی به حدی برسانیم که در سه رویداد جام جهانی شرکت کردند و خیلی هم خوب درخشیدند. به خصوص در دو ماده P۲  و P۴ ورزشکاران ما رشد زیادی داشتند، طوری که در ماده P۲ توانستیم سکوهای اول، دوم و سوم را از آن خود کنیم و این نقطه عطفی بود برای تیراندازی جانبازان و معلولان ایرانی.

الله‌کرمی با تاکید بر اینکه عمده برنامه‌های انجمن تیراندازی برای تیم ملی در سال ۹۴ در راستای آماده سازی حضور در بازی‌های پارالمپیک انجام شد، تصریح کرد: خدا را شاکریم که با حمایت های مسئولان توانستیم تمام برنامه‌ها را به موقع و درست پیش ببریم، طوری که امروز و در آستانه پایان سال تقریبا به عمده اهداف خود برای کسب سهمیه و بعد از آن آماده‌سازی ورزشکاران‌مان رسیده ایم. از این پس باید تمرکزمان را روی بخش دیگری از برنامه‌ها معطوف کنیم که مربوط به سال آینده می‌شود و فاصله زمانی که تا اعزام به ریو باقی می ماند.

وی با بیان اینکه برنامه انجمن تیراندازی برای ۶ ماهه نخست سال ۹۵ تدوین شده، اظهار داشت: البته امکان اینکه این برنامه دستخوش تغییراتی شود وجود دارد به خصوص اینکه اگر مسابقه‌ای در تقویم فدراسیون جهانی قید شود و اگر مناسب حال تیراندازان ما باشد، حتما حضور در آن را به منظور آماده سازی بیشتر در برنامه قرار می دهیم.

رئیس انجمن تیراندازی با یادآوری اینکه تیم ملی تیراندازی با ترکیبی متشکل از ۵ ورزشکاری که موفق به کسب سهمیه پارالمپیک شده اند، اردیبهشت ماه سال آینده در مسابقات بین المللی آلمان شرکت خواهند کرد، گفت: این اعزام خیلی وقت پیش از این قطعی شد. به دنبال این هستیم تا اعزام دیگری را هم برای تیراندازان نهایی کنیم. در حال حاضر در تقویم فدراسیون جهانی مسابقه ای که حضور در آن برای ما تاثیرگذار باشد، نیست.

الله‌کرمی در بخش پایانی این گفتگو، تاکید کرد: در مجموع به دنبال این هستیم تیراندازان ما برای پارالمپیک برزیل به گونه‌ای آماده شوند که به خصوص در مرحله فینال مسابقات خود بتوانند خوب ظاهر شوند. بیشتر تیراندازان ما در دو ماده از مسابقات شرکت خواهند کرد و اگر در مرحله اول جزو ۸ نفر باشند، به فینال راه پیدا می کنند و آنگاه نمره مقدماتی‌شان صفر می شود. در مجموع حضور در فینال و چگونگی عملکرد در این مرحله برای ما مهم است. البته در مورد کسب مدال هیچ قولی نمی‌توان داد، اما احساسم بر این است تیراندازان با توجه به شرایطی که دارند، نتایج خوبی در ریو کسب خواهند کرد.

کد خبر : ۱,۱۸۱
اشتراک در