۱۰ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷
۳۰-دو-و-میدانی-کار-برای-کسب-سهمیه-پارالمپیک-به-مسابقات-قهرمانی-آسیا-و-اقیانوسیه-اعزام-می-شوند
دو و میدانی کاران ایران با ترکیبی متشکل از ۳۰ ورزشکار روز جمعه راهی امارات می شوند تا با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه برای کسب سهمیه بازی های پارالمپیک ریو با حریفان خود رقابت کنند.
 دو و میدانی کاران ایران با ترکیبی متشکل از ۳۰ ورزشکار روز جمعه راهی امارات می شوند تا با حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه برای کسب سهمیه بازی های پارالمپیک ریو با حریفان خود رقابت کنند.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، دو و میدانی ایران که تا به امروز ۱۰ سهمیه پارالمپیک (۸ سهمیه در بخش جانبازان و معلولان و ۲ سهمیه در بخش نابینایان و کم بینایان) کسب کرده همچنان فرصت دارد تا با حضور در میادین انتخابی تعداد سهمیه های خود را افزایش دهد.

یکی از این میادین گزینشی پارالمپیک در رشته دو و میدانی، مسابقات قهرمانی آسیا و آقیانوسیه است که هفته آینده برگزار می شود. این رقابت ها ۱۶ اسفندماه در امارات آغاز شده و به مدت ۶ روز ادامه خواهد داشت.

به همین منظور تیم ملی دو و میدانی با ترکیبی متشکل از ۳۰ ورزشکار بامداد جمعه (۱۴ اسفند) تهران را به مقصد امارات ترک می کند. این تیم با ۲۳ ورزشکار در بخش مردان و ۷ ورزشکار در بخش بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه شرکت می کند.

ترکیب تیم ملی دو و میدانی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و انتخابی پارالمیک به شرح زیر است:
بخش مردان:
علیرضا مختاری همامی، مهدی علیزاده، امین بابلی، علی الهی، آریان لطفی، حمیدرضا علیخانی، صادق بیت سیاح، عبدالرضا جوکار، حامد امیری، رمضانعلی دولابی، محمد الوان پور، مهدی مرادی کوچی، علی نصیری، سید علی اصغر جوانمردی، مهدی اصغری، مهدی هاشم‌زاده، پرویز گلپسند، احمد اجاقلو، امین عبدل پور، حمید اسلامی، آرش خسروی، علیرضا بویراتی و نورمحمد آرخی

بخش بانوان:
فائزه کرمانی، مهناز امینی نوگورانی، هاشمیه متقیان، مرضیه صدقی سقین سرا، مریم سلطانی، فاطمه منتظری و زهرا شاه محمدی

بر پایه این گزارش، هرمز راد صادقی نیا، توفیق جوادی، سهراب اسدی، مصطفی بهرامی و ویدا مظهر اعضای کادر فنی تیم ملی دو و میدانی را در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و انتخابی پارالمپیک تشکیل می دهند.

به فاصله چند روز پس از اتمام مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه و از ۲۶ اسفندماه مسابقات بین المللی فزاع در امارات آغاز می شود. این رقابت ها هم حکم آخرین مرحله توزیع سهمیه های پارالمپیکی در رشته دو و میدانی را دارد. تیم ایران با ۵۰ دونده در این مسابقات نیز شرکت خواهد داشت.

کد خبر : ۱,۱۷۷
اشتراک در