۸ اسفند ۱۳۹۴ ۰۶:۴۳
اعزام-شناگر-پارالمپیکی-ایران-به-مسابقات-بین-المللی-برای-کلاسبندی-جدید
علیرضا جلیلی یکی از دو شناگر ایران که به حد نصاب لازم برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک دست یافته، به منظور تعیین کلاسبندی جدید به یک دوره مسابقات بین المللی و به احتمال زیاد به رقابتهای ملی آفریقای جنوبی اعزام خواهد شد.
علیرضا جلیلی یکی از دو شناگر ایران که به حد نصاب لازم برای کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک دست یافته، به منظور تعیین کلاسبندی جدید به یک دوره مسابقات بین المللی و به احتمال زیاد به رقابتهای ملی آفریقای جنوبی اعزام خواهد شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، علاوه بر شاهین ایزدیار که در ماده ۱۰۰ متر قورباغه موفق به کسب حد نصاب سهمیه بازی‌های پارالمپیک شده است، علیرضا جلیلی نیز حد نصاب لازم برای کسب این سهمیه را در ماده ۲۰۰ متر کرال پشت به دست آورده است.

این در حالی است که بنا به تصمیم کمیته بین المللی پارالمپیک ایران تنها با یک سهمیه می تواند در مسابقات شنای بازی‌های پارالمپیک شرکت کند. به همین منظور کمیته ملی پارالمپیک با در نظر گرفتن کلاسبندی ایزدیار و جلیلی، حدنصاب‌هایی را تعیین کرده و اعلام کرده که هر یک از این دو شناگر که بتوانند در قالب رقابتهای انتخابی به این حد نصاب‌ها دست پیدا کنند صاحب تنها سهمیه لازم برای اعزام به برزیل خواهد شد.

البته پیش از برگزاری این رقابتها جلیلی که در حال حاضر با کلاس S۲و SB۲ در مسابقات شنا شرکت می کند، باید در یک دوره مسابقات بین المللی به منظور تعیین کلاسبندی جدید شرکت کند.

بهروز برجسته معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک در این زمینه اظهار داشت: قوانین مربوط به کلاسبندی شناگران دستخوش تغییراتی شده است. بر این اساس از میان دو شناگر ایران که به حد نصاب سهمیه پارالمپیک دست یافته است علیرضا جلیلی باید جهت کلاسبندی جدید به یک دوره مسابقات رسمی اعزام شود.

وی تاکید کرد: اینکه اعزام این شناگر به چه کشوری انجام خواهد شد هنوز به طور دقیق و صد درصد، نهایی نشده است اما در حال حاضر آفریقای جنوبی و مسابقات ملی این کشور که تا چندی دیگر برگزار می شود گزینه مورد نظر مسئولان است.

برجسته با بیان اینکه به زودی زمان و محل اعزام این شناگر مشخص و اعلام خواهد شد، گفت: تا قبل از ۲۲ فروردین باید کلاسبندی جدید علیرضا جلیلی مشخص شده باشد تا بتوانیم هرچه زودتر شناگر پارالمپیکی ایران را معرفی کنیم.

معاون فنی کمیته ملی پارالمپیک خاطرنشان کرد: پیش از این حد نصاب هایی برای تعیین شناگر پارالمپیکی مشخص کرده بودیم، اگر کلاسبندی علیرضا جلیلی تغییر کند قطعا این حد نصاب ها نیز تغییراتی خواهد داشت.

کد خبر : ۱,۱۷۱
اشتراک در