۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ ۰۴:۳۱
سرپرست انجمن دو ومیدانی جانبازان و معلولین از برگزاری دومین دوره مسابقات باشگاهی دو و میدانی ، تخصصی پرتاب ها، خبر داد.

علی اصغر هادی زاده، سرپرست انجمن دو ومیدانی جانبازان و معلولین با اعلام این خبر به سایت فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: در دومین دوره مسابقات باشگاهی، برای اولین بار ناظر کمیته بین المللی پارالمپیک حضور خواهد داشت و رقابت ها با نظارت آقای محمد مروان غالی، نماینده تونسی IPC برگزار خواهند شد.

وی در ادامه افزود: در این مسابقات 196 دوو میدانی کار از 23 استان کشور شرکت کردند که از میان این ورزشکاران 45 نفر از بانوان نیز حضور دارند، ضمن اینکه در این مسابقات کلیه افراد دارای معلولیت اعم از معلولین جسمی ، حرکتی و نابینایان و کم بینایان حضور دارند.

سرپرست انجمن دو و میدانی خاطر نشان کرد: در این مسابقات بسیاری از پیش بینی ها و برنامه ریزی ها برای اولین بار است که صورت می گیرد، به عنوان مثال پیش از شروع مسابقات کلیه برنامه های مسابقات و  استارت لیست ها در وبلاگ انجمن دوو میدانی و سایت فدراسیون بارگذاری شده و شرکت کنندگان می توانند ضمن آگاهی از ساعت مسابقه، رقبای خود را نیز بشناسند.

هادی زاده تصریح کرد: این مسابقات از ابتدا تا انتها کاملا منطبق بر شرایط مسابقات جهانی و آخرین استانداردها تدارک دیده شده است و برگزاری این مسابقات تجربه بسیار خوبی برای ما خواهد بود.

وی افزود: پیش از برگزاری مسابقات حد نصاب های مورد نظر انجمن به اطلاع هیات های استانی رسیده است و نفراتی که در مسابقات شرکت می کنند، آمادگی های لازم را دارند، البته در خصوص ورودی های مسابقات پاراآسیایی باید گفت که طبق اعلام IPC حداکثر سهمیه ورودی هر کشور در قسمت آقایان 50 و در قسمت بانوان 30 نفر است و ورزشکاران بر اساس رنکینگ نهایی و رکوردهای کسب شده ، سهمیه ورودی را دریافت خواهند کرد.

سرپرست انجمن دو ومیدانی اعلام کرد: برای اعزام مسابقات پاراآسیایی، رکوردها و حد نصاب های مشخصی در نظر گرفته شده و پس از برگزاری مسابقات باشگاهی، از منتخبین برای حضور در اردوهای رقابت های پاراآسیایی کره جنوبی دعوت بعمل خواهد آمد.

 

دومین دوره مسابقات باشگاهی دو و میدانی، تخصصی مواد پرتابی، با حضور 196 دو ومیدانی کار از 23 استان کشور و با نظارت نماینده IPC طی روزهای سوم و چهارم خرداد ماه در دو نوبت صبح و بعدازظهر در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران برپا خواهد بود.
کد خبر : ۱۱۷
اشتراک در