۵ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۲۵
محمد-خالوندی-برای-کسب-طلای-مجدد-به-ریو-می-روم-اما-کارم-دشوارتر-است
پرتابگر طلایی نیزه ایران در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن می گوید تمام تلاش خود را به کار می بندد تا از بازی های پارالمپیک ریو هم با کسب خوشرنگ ترین مدال به کشور بازگردد.

پرتابگر طلایی نیزه ایران در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن می گوید تمام تلاش خود را به کار می بندد تا از بازی های پارالمپیک ریو هم با کسب خوشرنگ ترین مدال به کشور بازگردد.

بر پایه گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، محمد خالوندی در لندن با پرتابی به میزان ۵۰ متر و ۹۸ سانتیمتر در کلاس F۵۸ موفق شد ضمن کسب مدال طلا، رکورد این ماده را هم بهبود بخشد.

پرتابگر ایران که در حال حاضر تمرینات خود را در خرم آباد پیگیری می کند در خصوص وضعیت حال حاضر خود اظهار کرد: در حال حاضر مشغول پیگیری تمریناتم هستم تا با آمادگی بدنی بالا در بازی‌های پارالمپیک ریو شرکت کنم. من در رقابتهایی که در امارات برگزار می شود حاضر نیستم و طبق اعلام مسئولان انجمن دو و میدانی و در صورتی که شرایط محقق شود در تورنمنتی که تیرماه به میزبانی آلمان برگزار می شود شرکت خواهم کرد.

خالوندی با اشاره به تغییراتی که در کلاسبندی‌های دو و میدانی ایجاد شده، افزود: در لندن در کلاس F۵۸ پرتاب کردم اما اکنون در یک کلاس پایین تر در مسابقات شرکت می کنم و این کار را برای من دشوارتر کرده است. چون در این کلاس به خاطر زاویه ای که باید به پایم بدهم، قدرت پرتابم محدود شده است. به عنوان مثال من در لندن ۵۱ متر پرتاب داشتم اما اکنون ۴۵ متر پرتاب می کنم یعنی شش متر کمتر با این حال در رنکینگ نفر نخست هستم.

 

 


وی در خصوص پیش بینی عملکرد خود در ریو ۲۰۱۶ به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: هدف من همان کسب مدال طلاست اما کارم دشوار شده است. البته خدا را شکر که هنوز نفر نخست رنکینگ جهانی هستم. در مسابقات جهانی قطر موفق شدم سهیمه حضور در این بازی ها را کسب کنم.

خالوندی رقبای سوری و برزیلی را اصلی ترین حریفان خود در این کلاس عنوان کرد و گفت: «محمد محمد» از سوریه و «دو سانتوس باتیستا» از برزیل، نفرات دوم و سوم رنکینگ هستند و اصلی‌ترین حریفان من در راه کسب مدال به شمار می آیند. با این حال تمام سعی و تلاش خود را می کنم تا موفقیت لندن را تکرار کنم.

کد خبر : ۱,۱۶۵
اشتراک در