۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۰:۳۴
علی-کشفیا-تنیس-با-ویلچر-ایران-توانایی-جهانی-شدن-را-دارد
رئیس انجمن تنیس با ویلچر ایران ابراز امیدواری کرد که تیم ملی این رشته از حضور در مسابقات گزینشی بتواند برای نخستین بار به سهمیه مستقیم برای جضور در رقابتهای جام جهانی دست یابد.

رئیس انجمن تنیس با ویلچر ایران ابراز امیدواری کرد که تیم ملی این رشته از حضور در مسابقات گزینشی بتواند برای نخستین بار به سهمیه مستقیم برای جضور در رقابتهای جام جهانی دست یابد.

علی کشفیا در گفتگو با سایت کمیته ملی پارالمپیک با اشاره به اینکه تیم ملی تنیس با ویلچر اواخر این هفته عازم محل برگزاری مسابقات گزینشی جام جهانی در سریلانکا می شود، اظهارداشت: مسابقات انتخابی جام جهانی به صورت منطقه ای برگزار می شود. رقابت های سریلانکا هم ویژه قاره آسیا برگزار می شود.

وی با بیان اینکه دو تیم برتر مسابقات تنیس با ویلچر قاره ای سریلانکا سهمیه مسابقات جام جهانی را دریافت خواهند کرد، ادامه داد: از میان تیم های آسیایی، حضور ژاپن در مسابقات ۲۰۱۶ جام جهانی قطعی شده است. از بین چین و کره جنوبی قطعا یک تیم صاحب سهمیه می شود. رقابت برای سهمیه دوم میان ایران با سه کشور سریلانکا، مالزی و عراق است.

رئیس انجمن تنیس با ویلچر تاکید کرد: در واقع از میان این چهار کشور یکی باید برای مسابقات جام جهانی انتخاب شود. بر همین اساس رقابت نزدیک ما هم با سریلانکا، مالزی و عراق است و اینکه بتوانیم در رقابت با این تیم ها توانایی خود  را نشان دهیم.

کشفیا با تاکید بر اینکه تیم ملی تنیس با ویلچر با آمادگی مطلوب راهی مسابقات گزینشی جام جهانی می شود، خاطرنشان کرد: این توانایی در بازیکنان دیده می شود که بتوانند از رقابت با حریفان اصلی خود به سهمیه جهانی دست یابند. بر همین اساس امیدواریم بتوانیم از اعزام تیم به سریلانکا نتیجه بگیریم.

 

 


وی با بیان اینکه تنیس با ویلچر ایران تنها یک حضور در مسابقات جهانی را تجربه کرده است، گفت: سال ۲۰۰۵ از طریق سهمیه وایلد کارت (اعطایی) فرصت حضور در مسابقات جهانی ترکیه را به دست آوردیم اما دیگر سهمیه اعطایی برای مسابقات جام جهانی لحاظ نمی شود و تیم ها فقط از طریق حضور در مسابقات گزینشی می توانند مجوز جهانی بگیرند.

رئیس انجمن تنیس با ویلچر ابراز امیدواری کرد که تیم ایران دور مقدماتی مسابقات جام جهانی که حکم انتخابی این رقابت ها را دارد را با موفقیت پشت سرگذاشته و بتواند یکی از دو سهمیه جهانی را از آن خود کند.

بر پایه این گزارش، مسابقات تنیس با ویلچر جام جهانی اردیبهشت ماه سال آینده در ژاپن برگزار می شود. سریلانکا هم ۸ تا ۱۲ اسفندماه برگزار کننده رقابت های انتخابی این پیکارها در قاره آسیا است.

کد خبر : ۱,۱۶۰
اشتراک در