۱ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۲۸
سیدعلیرضا-حسینی---مسابقات-فزاع-محک-خوبی-برای-وزنه-برداران-پارالمپیکی-بود
رئیس انجمن وزنه برداری با اشاره به عملکرد تیم اعزامی به مسابقات بین المللی فزاع امارات و با تاکید بر اینکه صد در صد تیم پارالمپیکی ایران در این رقابتها مدال آور شد، اظهار داشت: این رقابتها محک خوب و به موقعی برای ما بود اگرچه اطمینان داریم هر ۶ وزنه بردار ما در پارالمپیک ریو مدال آور خواهند شد.

رئیس انجمن وزنه برداری با اشاره به عملکرد تیم اعزامی به مسابقات بین المللی فزاع امارات و با تاکید بر اینکه صد در صد تیم پارالمپیکی ایران در این رقابتها مدال آور شد، اظهار داشت: این رقابتها محک خوب و به موقعی برای ما بود اگرچه اطمینان داریم هر ۶ وزنه بردار ما در پارالمپیک ریو مدال آور خواهند شد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، تیم ملی وزنه‌برداری در حالی به کار خود در مسابقات بین‌المللی فزاع امارات پایان داد که موفق شد در میان ۴۲ کشور حاضر در این رقابت‌ها، با مجموع سه مدال طلا، دو نقره و یک برنز در رده دوم قرار بگیرد. البته ایران فقط در بخش مردان حضور یافته بود و مصر قهرمان با دو تیم مردان و زنان در این رویداد حضور یافته بود.

مجید فرزین (۸۰- کیلوگرم)، حامد صلحی‌پور (۸۸- کیلوگرم) و سیامند رحمان (۱۰۷+ کیلوگرم) وزنه‌برادران طلایی ایران در مسابقات فزاع بودند ضمن اینکه در این رقابت‌ها علی صادق‌زاده (۱۰۷ کیلوگرم) و سامان رضی (۹۷- کیلوگرم) نیز صاحب مدال نقره شدند. حمزه محمدی هم دیگر وزنه بردار مدال آور ایران در این رقابت ها بود که در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

این نتیجه‌ای است که مسئولان وزنه‌برداری را بابت حضور موفق در میدان ریودوژانیرو و مدال‌آوری در آن امیدوارتر کرده است.

سید علیرضا حسینی، رئیس انجمن وزنه‌برداری معلولان، در رابطه با عملکرد تیم ملی وزنه‌برداری در مسابقات فزاع و همچنین سطح کیفی این رقابت‌ها، اظهار داشت: حضور نمایندگانی از  کشورهای آسیایی، اروپایی و آفریقایی سطح مسابقات را به لحاظ فنی خیلی بالا برده بود. اگر چین و نیجریه که وزنه‌برداران به نامی نیز دارند در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کردند، می‌توانستیم مدعی شویم که سطح مسابقات در حد پارالمپیک بالا بود.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و ارتقای رنکینگ، هدف اصلی از اعزام تیم ملی وزنه‌برداری به مسابقات فزاع بود، خاطرنشان کرد: طبق قوانین IPC و به منظور حضور در پارالمپیک ریو، الزاماً باید در سه رویداد شرکت می‌کردیم. حضور در مسابقات جهانی ۲۰۱۴ امارات و مسابقات ۲۰۱۵ آسیا ـ اقیانوسیه قزاقستان در همین راستا انجام شد.

حسینی در این رابطه ادامه داد: مسابقات مورد نظر IPC در سال ۲۰۱۶ در سه کشور برزیل، امارات و مالزی برگزار می‌شد که اتفاقاً رقابت‌های مالزی اواخر همین هفته آغاز می‌شود اما ما در میان این سه کشور و با در نظر گرفتن برخی جوانب از جمله بعد مسافت و شرایط آب و هوایی و البته تغذیه، تصمیم گرفتیم حضور در مسابقات فزاع امارات را در برنامه قرار دهیم. حفظ و ارتقای رنکینگ وزنه‌برداران در این رقابت‌ها در راستای حضور در پارالمپیک ۲۰۱۶ اهمیت زیادی برایمان داشت اما خوشبختانه علاوه بر این، ورزشکارانمان با عملکرد خوب خود مدال‌آور هم شدند.

رئیس انجمن وزنه‌برداری با بیان اینکه صد در صد تیم اعزامی به پارالمپیک ریو در مسابقات فزاع موفق به کسب مدال شد، به این پرسش مبنی بر اینکه آیا می‌توان این نتیجه‌گیری را ملاکی برای پیش‌بینی نتیجه و عملکرد وزنه‌برداران در پارالمپیک ریو در نظر گرفت، گفت: خیلی امیدواریم هر ۶ وزنه‌بردار اعزامی به این دوره بازی‌ها، روی سکو بروند و مدال‌آور شوند. اینکه آنها چه مدالی و به چه رنگی بگیرند، به عوامل زیادی بستگی دارد. امیدمان این است که بهترین رنگ مدال نصیب وزنه‌بردارانمان شود.

 

 


حسینی ضمن ابراز رضایت از عملکرد مجموع تیم وزنه‌برداری در مسابقات فزاع، یادآور شد: در این رقابت‌ها مجید فرزین ضمن کسب مدال طلا، موفق به رکوردشکنی هم شد. همچنین حامد صلحی پور هم در رقابتی نزدیک و پایاپای با وزنه بردار مصری موفق به رکورد شکنی شد و به مدال طلا دست پیدا کرد که بسیار ارزشمند بود. گفتنی است در پایان وزنه بردار مصری در حرکت چهارم رکورد جهان را دوباره بهبود بخشید.

وی افزود: صادق‌زاده مدال نقره گرفت. البته توانایی این وزنه‌بردار بیشتر از این رنگ مدال است اما آسیب‌دیدگی که صادق‌زاده با آن مواجه است، اجازه نداد به نتیجه ای بهتر از نایب قهرمانی برسد. امیدمان این است با بهبود وضعیت، این وزنه‌بردارمان به اوج آمادگی خود برسد.

حسینی همچنین درباره ارتقای رکورد سیامند رحمان به میزان یک کیلوگرم و اینکه آیا این رکوردشکنی با هماهنگی مسئولان انجام شد، خاطرنشان کرد: رحمان در هماهنگی کامل با کادر فنی و دیگر مسئولان مربوطه، رکوردهای خود را در مسابقات ثبت کرد و موفق به کسب مدال طلا شد. البته توانایی‌های سیامند رحمان بیشتر از این است که یک کیلوگرم ارتقای رکورد داشته باشد. وی در پارالمپیک ریو می‌تواند بالای ۳۰۰ کیلو وزنه بالای سر ببرد اما صلاح کار برای رکوردشکنی وی در امارات در همین حد بود.

رئیس انجمن وزنه‌برداری در پایان ابراز امیدواری کرد: آمادگی مطلوبی که ملی‌پوشان پارالمپیکی این رشته از آن بهره می‌برند، طی ماه‌های آینده و تا زمان سفر به برزیل حفظ شده تا آنها بتوانند با بهترین شرایط ممکن، در پارالمپیک ۲۰۱۶ شرکت کنند.

کد خبر : ۱,۱۵۶
اشتراک در