۱ اسفند ۱۳۹۴ ۰۷:۰۲
شاهین-ایزدیار---چهار-پله-ارتقای-رنکینگ-هدفم-برای-حضور-در-پارالمپیک-ریو-است
شناگر ایران که حدنصاب لازم برای کسب سهمیه بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ را به دست آورده، ابراز امیدواری کرد که در صورت اختصاص تک سهمیه این بازی‌ها به وی بتواند عملکرد خوبی در میادین ریو دو ژانیرو داشته و عنوان هشتمی خود در پارالمپیک لندن را به عنوان چهارمی یا پنجمی ارتقا دهد.

شناگر ایران که حدنصاب لازم برای کسب سهمیه بازی های پارالمپیک ۲۰۱۶ را به دست آورده، ابراز امیدواری کرد که در صورت اختصاص تک سهمیه این بازی‌ها به وی بتواند عملکرد خوبی در میادین ریودوژانیرو داشته و عنوان هشتمی خود در پارالمپیک لندن را به عنوان چهارمی یا پنجمی ارتقا دهد.

به گزارش سایت کمیته ملی پارالمپیک، شاهین ایزدیار یکی از دو شناگر ایران است که حد نصاب ورودیه بازی‌های پارالمپیک را به دست آورده است. وی که در لندن، اولین حضور پارالمپیکی خود را تجربه کرد، در جریان بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی و در ماده ۱۰۰ متر قورباغه موفق به کسب حد نصاب لازم برای سهمیه پارالمپیک شد. این شناگر ملی‌پوش آذرماه امسال نیز با حضور در تورنمنت بین‌المللی لهستان، در این ماده به حد نصاب ورودیه پارالمپیک دست یافت؛ ضمن اینکه دو رکورد ورودیه B این بازی‌ها را نیز به دست آورد.

البته با توجه به اینکه علیرضا جلیلی هم حد نصاب سهمیه پارالمپیک ریو را در ۲۰۰ متر کرال پشت به دست آورده و از طرفی کمیته بین المللی پارالمپیک هم تنها یک سهمیه به شنای ایران جهت حضور در پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک اختصاص داده، اینکه تک سهمیه ایران از آن کدام شناگر شود و چه کسی مسافر ریو شود، هنوز مشخص نیست اما شاهین ایزدیار امیدوار است فرصت این حضور را به دست آورد تا اینگونه نتایج و عملکرد بهتری به نسبت پارالمپیک لندن برای خود و شنای ایران ثبت کند.

شاهین ایزدیار در این باره به سایت کمیته ملی پارالمپیک گفت: مشخص نیست تک سهمیه شنا ایران برای پارالمپیک به من اختصاص پیدا کند؛ مسئولان باید در این زمینه تصمیم‌گیری کنند اما من امیدوارم بتوانم در پارالمپیک ریو شرکت داشته باشم، چون اهداف بزرگی برای این حضور در این رقابتها دارم.

 

 


وی با بیان اینکه بعد از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون و دستیابی به حد نصاب لازم برای ورودیه پارالمپیک تا به امروز حتی برای یک جلسه هم تمریناتش را قطع نکرده‌، یادآور شد: در مشهد به طور منظم زیر نظر آقای ضیایی پیگیر تمریناتم هستم ضمن اینکه سرمربی تیم ملی (اقبالی) نیز دورادور روی روند تمریناتم نظارت دارد. در واقع برنامه‌های تمرینی من زیر نظر کادر فنی تیم ملی و بر اساس تصمیمات مربیان پیگیری می‌شود.

ایزدیار در پارالمپیک لندن در چهار ماده ۱۰۰ متر قورباغه، ۵۰ و ۱۰۰ متر کرال سینه و ۲۰۰ متر مختلط انفرادی شرکت کرد اما بهترین نتیجه را در ماده ۱۰۰ متر قورباغه به دست آورد که طی آن به فینال رسید و در نهایت هم هشتم شد. این شناگر در صورت نهایی شدن سهمیه‌اش برای اعزام به پارالمپیک ریو، بازهم در چهار ماده با حریفانش رقابت خواهد داشت اما تمرکز اصلی اش برای نتیجه گیری در ماده ۱۰۰ متر قورباغه است.

وی در این رابطه گفت: با توجه به رکوردهایی که در تورنمنت لهستان زدم و حد نصاب‌هایی که به دست آورده‌ام، در صورت اعزام به پارالمپیک ریو، می‌توانم در چهار ماده ۱۰۰ متر قورباغه، ۵۰ و ۱۰۰ متر کرال سینه و ۱۰۰ متر پروانه شرکت کنم. البته در این بین، ماده اصلی من برای رقابت با حریفانم همان ۱۰۰ متر قورباغه است که اهدافم هم را بر روی این ماده متمرکز کرده‌ام.

این شناگر که از سال ۸۷ تا به امروز عضو تیم ملی جانبازان و معلولان است، در این رابطه تصریح کرد: در صورت حضور در میادین ریو، رنکینگ خود را از رتبه هشتم ارتقا داده و آن را به رتبه چهار یا پنج می‌رسانم. این هدفی است که برای خود و حضور در پارالمپیک آتی ترسیم کرده‌ام.

شاهین ایزدیار که ۳۹ مدال برون‌مرزی و از جمله مدال نقره مسابقات جوانان جهان (۲۰۱۰ چک) و مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۸ گوانگژو را در کارنامه دارد، گفت: اینکه شنای ایران دست کم یک نماینده در پارالمپیک ریو خواهد داشت هم خیلی خوب است. امیدوارم من یا هر شناگر دیگری که به این رویداد اعزام شدیم بتوانیم بهترین نتایج ممکن را بگیریم.

کد خبر : ۱,۱۵۵
اشتراک در